Pakiet z reklamami Netfliksa na niektórych urządzeniach nie działa

Od czwartkowego popołudnia m.in. niemieccy użytkownicy mogą korzystać z pakietu Netfliksa z reklamami. Miejscowe media donoszą jednak, że są urządzenia, na których aplikacja największego serwisu streamingowego na świecie działa, ale wprowadzony teraz tańszy plan już nie.

ag
ag
Udostępnij artykuł:
Pakiet z reklamami Netfliksa na niektórych urządzeniach nie działa
Serwis streamingowy Netflix

Pakiet z reklamami pojawił się na początku w 12 krajach, m.in. w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech, Włoszech, Australii, Japonii, Korei i Brazylii. Za Odrą cena wprowadzonego właśnie planu to 5 euro miesięcznie (blisko 23,44 zł). Pakiet podstawowy, który nie jest już oferowany w jakości SD, tylko HD kosztuje 7,99 euro (37,45 zł), pakiet standardowy 12,99 euro (prawie 61 zł), natomiast premium 17,99 euro (84,33 zł).

W momencie premiery spoty reklamowe będą trwać 15 lub 30 sekund i będą emitowane podczas seriali, filmów lub przed rozpoczęciem ich odtwarzania. Bloki reklamowe nie powinny przekraczać 4-5 minut na godzinę. Pakiet jest nieco okrojony względem droższych. Media ze Stanów Zjednoczonych informują, że brakuje w nim takich produkcji jak, „Cobra Kai”, „The Crown”, „House of Cards”, „Breaking Bad”, „Peaky Blinders” czy „Sposób na morderstwo”.

Na jakich urządzeniach nie działa pakiet z reklamami?

Niemiecki serwis Digital Fernsehen zauważył, że nie na wszystkich urządzeniach tańsza opcja działa. W przypadku iPad'ów i iPhone'ów jest obsługiwana tylko na systemach operacyjnych iOS 15 lub nowszych. Na smartfonach z systemem Google można skorzystać z nowego pakietu, ale tylko w przypadku sprzętów z Androidem 7 lub jego następcami. Plan z reklamami działa na przystawkach Chromecast, ale jedynie tych nowszych z Google TV. W przypadku znacznie popularniejszego Android TV występują problemy.

Na urządzeniach Apple TV, PlayStation 3 nowy pakiet nie działa. Problemów nie mają posiadacze nowszych konsol do gier PlayStation 4 i 5. Kiedy po wykupieniu tańszego pakietu, ponowne uruchomienie urządzenia nie pozwala na poprawne działanie aplikacji Netfliksa, wówczas użytkownik powinien dokonać jej ręcznej aktualizacji. Według platformy, większość popularnych przeglądarek internetowych i telewizorów Smart TV nie powinno mieć problemów z nową taryfą.

Netflix zdecydował się na wprowadzenie tańszego pakietu na początku roku, kiedy okazało się, że liczba jego subskrybentów spada. Obecnie ma ich ponad 220 mln. W IV kwartale br. platforma chce pozyskać 4,5 mln nowych klientów. Gigant zamierza na początku 2023 roku wprowadzić opłaty za udostępnianie loginów i haseł osobom spoza gospodarstwa domowego subskrybenta. Netlix nie jest jedyną platformą, która wprowadza pakiet z reklamami. W grudniu uczyni to na amerykańskim rynku także Disney+.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem