SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Pandemia koronawirusa okazała się ciosem dla globalnego sponsoringu sportu

W tym roku globalne wydatki na sponsoring sportu spadną o 37 proc. do poziomu 28,9 mld dolarów - wynika z prognozy Two Circles, udostępnionej przez agencję WARC.

Article

Jak wskazano w badaniu Two Circles, jeszcze na początku tego roku prognoza dla sponsoringu sportowego mówiła o wzroście tej branży o 5 proc. - najwięcej od 10 lat. Wpływ na te optymistyczne szacunki mogły mieć planowane na 2020 rok olimpiada w Tokio oraz piłkarskie mistrzostwa Europy.

Pandemia Covid-19, a wraz z nią odwołane wielkie imprezy sportowe, dla sponsoringu okazały się potężnym ciosem.

Marki finansowe wydadzą w tym roku na obecność przy wydarzeniach sportowych o 45,1 proc. mniej niż w 2019r. (6,9 mld dol.). Swoje plany rewidują pod tym kątem także marki motoryzacyjne - tam skal cięć osiągnie 54,7 proc., co przekład się na łączne wydatki na poziomie 2,7 mld dol. Drugim co do wielkości sektorem inwestującym w sponsoring sportu będzie technologiczny (wydatki w wysokości 4,6 mld dol.).

Telekomy na sponsoring sportu przeznaczą w tym roku 2,6 mld dolarów, detaliczne sieci handlowe 1,8 mld dolarów, a branża napojów bezalkoholowych 1,4 mld dolarów.

Wedle prognozy Two Circles, we wrześniu tego roku na całym świecie ma się odbyć 1047 profesjonalnych wydarzeń sportowych tygodniowo. To o 20 mniej niż zakładano przed wybuchem  Covid-19. Do połowy lipca profesjonalni sportowcy najczęściej zmagali się na arenach europejskich. Później Stary Kontynent wyprzedziły Ameryka Północna i region Azji i Pacyfiku.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Pandemia koronawirusa okazała się ciosem dla globalnego sponsoringu sportu

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Das
I doskonale, ten sponsoring to jak palenie pieniędzmi w piecu
odpowiedź