SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Jak pandemia wpłynęła na zachowania konsumentów i komunikację marek?

Człowiek postpandemiczny szybciej przystosowuje się do nowej rzeczywistości, kieruje się intuicją i jest bardziej wrażliwy na otaczający go świat - to jeden z wniosków z raportu "Havas Gen 2020", wydanego przez Havas Creative Group.

Article

Projekt "Havas Gen 2020" stanowi podsumowanie kondycji człowieka postpandemicznego, jego potrzeb oraz wskazuje kierunki działań dla marek w nowej rzeczywistości. 

Czas izolacji społecznej, stał się jednocześnie czasem refleksji nad kondycją człowieka i jego zdolnościami adaptacyjnymi.

- Dlatego kluczowym zagadnieniem wyjściowym do raportu "Havas Gen 2020", był właśnie człowiek w kontekście pandemii. Celem zastosowanej analizy semantycznej było odtworzenie procesu zmian, jakimi na przestrzeni miesięcy były poddawane postawy i emocje ludzi szczególnie w obliczu kolejnych lockdownów, wszechobecnej niepewności i nieustannego poczucia zagrożenia. Raport ujawnia, kim jest człowiek w pandemii i jak zmieniają się jego wartości, jak definiuje siebie, czy otaczający go świat zewnętrzny – tłumaczy Tomasz Jakubowski, współtwórca raportu, specjalista od semantyki.

Człowiek w kolejnych etapach pandemii

Jak pokazuje raport  "Havas Gen 2020" kondycja człowieka uzależniona jest od etapu pandemii.

Na początku mieliśmy do czynienia z człowiekiem spadającym. Był to okres, kiedy ludzie musieli pogodzić się z faktem, iż stanowią jedynie element przyrody i w całości podlegają jej prawom. Moment, w którym na nowo musieliśmy zdefiniować swoją rolę w świecie. Wraz z tempem rozprzestrzeniania się wirusa, model kondycji człowieka ulegał dynamicznej zmianie.

Po człowieku spadającym, przyszedł czas na człowieka zawieszonego. Czas izolacji społecznej pokazał, że bardzo wielu ludzi wytrąconych ze starego rytmu dnia, nie było w stanie dostosować się do nowej rzeczywistości. Doświadczenie samotności i braku poczucia sensu oraz narastający stres, niepewność i skłonności depresyjne, to charakterystyka człowieka zawieszonego.

W jakim punkcie znajdujemy się dzisiaj?

- Według raportu obecnie mamy do czynienia z tzw. człowiekiem tańczącym. Taniec jest symbolem rzeczywistości, która ciągle się zmienia, jest w ruchu, a jednostka musi stale się do niej dostosowywać. Człowiek tańczący, posiada nowy gen adaptacji, jest gotowy do zmiany, wie, że nie może być pewny swojej przyszłości. W wielu działaniach kieruje się intuicją, jest bardziej wrażliwy na otaczający go świat. Oszczędza zasoby natury, ponieważ zdaje sobie sprawę z tego, że jest jej częścią - tłumaczy Małgorzata Guryn, client service director, Havas Warsaw.

Marki w nowej rzeczywistości

Okres pandemii był również trudną lekcją dla wielu marek, które obecnie stoją przed ogromnym wyzwaniem – w nowej rzeczywistości muszą zdecydować, w jaki sposób dalej będą rozwijać swoją działalność.

W raporcie wydanym przez Havas Creative Group opisane zostały dwa możliwe scenariusze.

Pierwszy scenariusz zakłada, iż marki wciąż mogą podtrzymywać iluzję świata sprzed pandemii, udając, że dookoła nas nic się nie zmieniło.

Drugi opiera się na prawdzie i uczciwości, w której marki pozostają w bliskich relacjach ze swoimi klientami, a w trudnych chwilach stają się ich przewodnikiem i wsparciem.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Jak pandemia wpłynęła na zachowania konsumentów i komunikację marek?

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl