SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Partner of Promotion z 40 mln zł wpływów i niższym zyskiem netto

W ub.r. agencja public relations Partner of Promotion zanotowała wzrost wpływów sprzedażowych o 2,2 proc. do 39,65 mln zł oraz spadek zysku netto z 2,88 do 1,05 mln zł. Przychody związanej z nią agencji Tailor&Baker zmalały z 1,68 mln zł do 649,6 tys. zł, a zysk netto wzrósł z 44,7 do 126,8 tys. zł.

Paweł TrochimiukArticle

Wpływy netto Partner of Promotion ze sprzedaży wzrosły w skali roku z 38,79 do 39,65 mln zł, natomiast przychody sprzedażowe od jednostek powiązanych z agencją zmalały z 1,15 mln zł do 198,5 tys. zł. Wpływy ze sprzedaży krajowej wyniosły 18,14 mln zł, a z zagranicznej - 21,51 mln zł.

W sprawozdaniu z działalności podano, że agencja w ub.r. kontynuowała „obsługę trzech długoletnich projektów finansowanych ze środków unijnych, z czym wiązał się duży nakład pracy oraz zaangażowanie środków finansowych”. Chodzi m.in. o akcje „Niezwykłe właściwości zwykłych owoców” oraz „Europejski drób - w jakości siła”.

Ponadto pozyskała jako klientów firmy Mercedes-Benz Warszawa (w zakresie komunikacji w social media i w Google), Stihl (w zakresie komunikacji dużych eventów) i Animex (w zakresie komunikacji kryzysowej), rozszerzyła obsługę firmy Volkswagen Samochody Użytkowe i Ghelamco oraz kontynuowała obsługę Związku Sadowników RP, Krajowej Rady Drobiarstwa - Izby Gospodarczej i Miejskiego Przedsiębiorstwa Oczyszczania.

Zaznaczono, że firma koncentruje się na pozyskiwaniu nowych klientów poprzez nieustanny udział w przetargach.

Mniej na usługi obce i wynagrodzenia, wyższe koszty finansowe

W ub.r. koszty operacyjne Partner of Promotion wyniosły 38,3 mln zł, minimalnie mniej niż w 2016 roku. Nakłady na usługi obce zmalały z 34,63 do 32,84 mln zł, a koszty wynagrodzeń - z 2,63 do 2,27 mln zł. W ub.r. w agencji było zatrudnionych na stałe średnio 38 osób, o jedna mniej niż w 2016 roku. Prezesem jest Paweł Trochimiuk, a wiceprezesem Anna Hahn-Leśniewska.

Zysk firmy ze sprzedaży wyniósł 1,34 mln zł, wobec 475,9 tys. zł rok wcześniej.

Przychody finansowe agencji spadły z 3,21 do 2,41 mln zł, a koszty finansowe zwiększyły się z 378,4 do 2,41 mln zł. W konsekwencji zysk brutto zmniejszył się z 3,24 do 1,49 mln zł, a zysk netto - z 2,88 do 1,05 mln zł. Na koniec ub.r. firma miała 4,21 mln zł wolnych środków.

99 proc. udziałów firmy należy do Pawła Trochimiuka, a 1 proc. - do Jana Trochimiuka. Wspólnicy zdecydowali, że 500 tys. zł z zeszłorocznego zysku zostanie im wypłacone w formie dywidendy, a 547 tys. zł przeznaczone na kapitał zapasowy

Tailor&Baker ze spadkiem wpływów i wzrostem zysku

Do Partner of Promotion należy 66 proc. udziałów w agencji Tailor&Baker, która w ub.r. miała 649,6 tys. zł wpływów sprzedażowych, wobec 1,68 mln zł rok wcześniej.

Jednocześnie koszty operacyjne Tailor&Baker zmalały z 1,62 mln zł do 567,5 tys. zł, głównie ze względu na spadek nakładów na usługi obce z 1,59 mln zł do 542,7 tys. zł.

Zysk firmy ze sprzedaży wzrósł z 58,8 do 82,1 tys. zł. Dzięki 34,7 tys. zł wpływów finansowych i symbolicznym kosztom finansowym zysk brutto i netto spółki wyniósł w ub.r. 116,8 tys. zł, wobec 43,6 tys. zł rok wcześniej. Zeszłoroczny zysk przeznaczono na pokrycie strat z wcześniejszych lat.

Tailor&Baker ściśle współpracuje z Partner of Promotion, głównie przy realizacji dwóch projektów finansowanych ze środków unijnych. Ponadto pozyskała w ub.r. zlecenie od Krajowej Rady Drobiarstwa - Izby Gospodarczej.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Partner of Promotion z 40 mln zł wpływów i niższym zyskiem netto

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
hehe
Zapomnieli się pochwalić pozyskaniem Polskiej Fundacji Narodowej ;)
odpowiedź