SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Pathfinder23 ze wzrostem wpływów o 41 proc. i 2,5 mln zł zysku

Agencja marketingowa Pathfinder23 (należy do grupy Brand New Galaxy) w ub.r. osiągnęła wzrost przychodów o 41 proc. do 49,81 mln zł, a jej wynik netto poszedł w górę ze 105,4 tys. zł straty do 2,47 mln zł zysku. Firma na koniec ub.r. zatrudniała 154 pracowników etatowych.

Kacper Kłos, CEO Brand New Galaxy Article

Przychody zagraniczne Pathfinder23 poszły w górę rok do roku z 32,52 do 42,27 mln zł, a krajowe - z 5,2 do 7,54 mln zł.

Wpływy od innych spółek z grupy Brand New Galaxy zwiększyły się z 90,9 do 691,7 tys. zł. Przychody od samej firmy Brand New Galaxy poszły w górę z zera do 236 tys. zł, od Spacecamp - z 35,4 do 125,2 tys. zł, od New Gravity - z 7,2 do 64 tys. zł, a od Robonauts Pictures - z zera do 164,8 tys. zł.

Pathfinder23 to zdecydowanie największy podmiot w grupie Brand New Galaxy. Agencja oferuje usługi marketingowe przede wszystkim w zakresie działalności w e-commerce. Jako swoich klientów wymienia m.in. koncerny Bayer, Coty, Danone i Perfetti Van Melle. Jesienią ub.r. wygrała przetarg na realizację kilku globalnych projektów e-commerce’owych dla Carlsberga.

Agencja dokonała korekty swoich wyników z 2019 roku: przychody obniżono z 37,73 mln zł, zysk sprzedażowy z 4,05 do 1,65 mln zł, zysk operacyjny - z 4,15 do 1,74 mln zł, a wynik netto - z 2,3 mln zł zysku do 105,4 tys. zł straty.

Koszty 40 proc. w górę, 29 pracowników więcej

Wydatki operacyjne Pathfinder23 zwiększyły się rok do roku z 33,67 do 46,99 mln zł, czyli o 39,6 proc. Wartość sprzedanych towarów i materiałów wzrosła z 11,76 do 17,23 mln zł.

Z kolei nakłady na usługi obce zwiększyły się z 11,4 do 15,01 mln zł, na wynagrodzenia - z 8,53 do 11,96 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 1,78 do 2,57 mln zł.

Na koniec okresu sprawozdawczego Spółka zatrudniała na podstawie umowy o pracę 154 osoby, o 29 więcej niż rok wcześniej.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Po wybuchu epidemii agencja nie pozyskała środków z tarcz pomocowych, natomiast w sierpniu br. skorzystała z pomocy de minimis o wartości nominalnej 35,7 tys. zł z budżetu Warszawy.

Pozostałe wpływy operacyjne firmy wzrosły ze 121,1 do 353,1 tys. zł, pozostałe koszty operacyjne - z 28,6 do 146 tys. zł, natomiast wydatki finansowe zmalały z 903 do 662,4 tys. zł.

Zysk na kapitał zapasowy

Wyniki rentowności Pathfinder23 poszły znacząco w górę. Zysk sprzedażowy zwiększył się z 1,65 do 2,82 mln zł, zysk operacyjny - z 1,74 do 3,03 mln zł, zysk brutto - z 844,6 tys. zł do 2,41 mln zł, a wynik netto - ze 105,4 tys. zł straty do 2,47 mln zł zysku.

Firma w 2019 roku zapłaciła 950 tys. zł podatku dochodowego, a w ub.r. miała ujemne koszty w tym zakresie wynoszące 63 tys. zł.

100 proc. udziałów Pathfinder23 należy do spółki Brand New Galaxy. Właściciel na walnym zgromadzeniu zdecydował, że zysk netto agencji z ub.r. w całości zasili jej kapitał zapasowy.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Pathfinder23 ze wzrostem wpływów o 41 proc. i 2,5 mln zł zysku

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl