SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Paul Polman: zysk Unilevera spada, ale firma jest „na dobrej drodze”

Zysk Unilevera (właściciela m.in. marek Dove, Axe, Domestos) w pierwszym półroczu br. spadł w porównaniu z tym samym okresem ub.r. Paul Polman, CEO firmy wyjaśnia, że innowacje, inwestycje w biznes premium oraz bezpośredni kontakt z konsumentem powodują, że Unilever jest „na dobrej drodze”.

Paul Polman, CEO Unilever Article

Zysk Unilevera za I półrocze br. (przed opodatkowaniem) spadł do 3,2 mld euro z 3,3 mld euro w I połowie 2017 roku.

Paul Polman, CEO firmy komentując wyniki finansowe powiedział, że firma napędza rozwój m.in. poprzez innowacje oraz inwestycje w kosmetykę. Zapowiedział, że Unilever nadal będzie koncentrować się na swoich „prestiżowych” kategoriach, takich jak pielęgnacja urody, pielęgnacja skóry. Ma też kontynuować strategię podążania za trendami w zakresie produktów ekologicznych, wegańskich i naturalnych. Jako przykłady innowacji będących odpowiedzią na trendy konsumenckie dotyczące zdrowia i zmian klimatu wskazał m.in. bezzapachowy środek do czyszczenia toalet i rosnący rynek lodów wegańskich.

Zdradził, że szczególny wzrost napędza szeroko pojęta kategoria produktów klasyfikowanych jako „Beautiful”, a firma jest zadowolona z przejęcia takich marek w tej kategorii, jak Klepsydra, REN i Dermologica. „Szybko zbudowaliśmy niesamowitą działalność w zakresie pielęgnacji urody i pielęgnacji ciała do 22 miliardów euro, z których wiele to produkty ekologiczne i prestiżowe. Te marki de facto pozostaną mniejsze, ale są ważnymi motorami biznesu." - powiedział Polman. Dodał: „ Jeśli nie jesteś pożądaną marką pracodawcy lub twoi pracownicy są nieszczęśliwi, a twoje innowacje nie są istotne, nie osiągniesz sukcesu."

Szef Unilevera jest przekonany, że zrównoważony rozwój – na którym skupia się teraz większość marketerów - pozostanie w centrum biznesu firmy.

Firma ma też dalej inwestować w cyfrowy model działania "obejmujący sztuczną inteligencję w celu nawiązania kontaktu z konsumentami". Unilever używa Amazon Alexa, aby udostępniać konsumentom np. przepisy na gotowe dania z jej produktów.

 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Paul Polman: zysk Unilevera spada, ale firma jest „na dobrej drodze”

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl