SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Paulina Włodarska-Grodzińska: Polski rynek spożywczy jest niezwykle konkurencyjny

- Pod kątem wydatków reklamowych na naszym rynku spożywczym wyraźnie rysuje się podział na: polskie i zagraniczne firmy - mówi nam Paulina Włodarska-Grodzińska, dyrektor marketingu firmy FoodCare, która napojem Black chce podbić rynek amerykański.

Paulina Włodarska-GrodzińskaPaulina Włodarska-Grodzińska

- Najwięksi gracze - głównie międzynarodowe koncerny - wydają ogromne kwoty na reklamę, w większości stawiając na ilość komunikatów, a nie ich jakość. W efekcie konsumenci są z każdej strony „zasypywani” przekazami reklamowymi. Wydawałoby się, że polscy producenci nie mają szans na tak konkurencyjnym rynku, przy tak wysokich barierach wejścia. Jednak sytuacja zmienia się na lepsze - uważa Włodarska-Grodzińska.

- W wielu kategoriach coraz większe sukcesy odnoszą polskie brandy. Doskonałym przykładem jest rynek płatków śniadaniowych, który był zdominowany przez zagraniczny koncern Nestlé. A jednak Fitella - nie ceną, a innowacyjnym konceptem małych saszetek - „zrewolucjonizowała” rynek musli w Polsce. Przykłady można mnożyć, przytaczając chociażby historie Frugo czy Black. Pokazują one, że odważne, innowacyjne działania mają szansę na sukces, nawet przy znacznie mniejszych nakładach na reklamę i działalności w największych i najbardziej nasyconych kategoriach - podkreśla szefowa marketingu FoodCare.

- Rynek spożywczy jest niezwykle konkurencyjny. Zdecydowanie dominują na nim silni gracze, którzy systematycznie zwiększają swoją przewagę wobec mniejszych konkurentów. Będąc jednym z największych producentów branży spożywczej, widzimy ogromny potencjał wzrostu w Polsce. Stale budujemy pozycję naszych marek, wzbogacamy ich portfolio, rozszerzamy zasięg, wspieramy niebanalnymi akcjami marketingowymi. W efekcie nasze brandy zyskują sympatię kolejnych pokoleń konsumentów. Nieustannie wchodzimy także w nowe segmenty - mówi Włodarska-Grodzińska.

Z Pauliną Włodarską-Grodzińską, dyrektor marketingu FoodCare, rozmawiamy o promocji w sektorze FMCG - cały wywiad na drugiej stronie artykułu.

  • 1
  • 2

Dołącz do dyskusji: Paulina Włodarska-Grodzińska: Polski rynek spożywczy jest niezwykle konkurencyjny

12 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
miko
"Pod kątem wydatków reklamowych na naszym rynku spożywczym wyraźnie rysuje się podział na: polskie i zagraniczne firmy"...a łyżka na to: NIEMOŻLIWE!
odpowiedź
User
kamson
strasznie to wszystko mało odkrywcze, w dodatku bełkotliwe :P i nie że hejtuję :P
odpowiedź
User
barnaba
dziedziczka przemówiła...
odpowiedź