SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

PBC kontra Axel Springer Polska

Rada nadzorcza Polskich Badań Czytelnictwa zdecydowała wczoraj owezwaniu firmy Axel Springer Polska do wycofania specjalnejnakładki na program Soft Report Explorer, grupującej dziennikiwydawnictwa w pakiet. Spółka nie zamierza jednak tego uczynić.

Nakładka na wykorzystywany do analiz danych o poziomieczytelnictwa program Soft Report Explorer została udostępnionaprzez Axel Springer Polska w miniony piątek 9 stycznia br. Pozwalaona media plannerom na szybkie zestawianie tytułów wydawnictwazgrupowanych w pakiecie "Press Power" (w jego skład wchodzą "Fakt","Dziennik", "Przegląd Sportowy" i "Sport"), zamiast ichpojedynczego analizowania. Aplikacja została przygotowana nazlecenie spółki przez instytut A MillwardBrown SMG/KRC.

Zdaniem rady nadzorczej Polskich Badań Czytelnictwa wdrożenie"modyfikacji do przeglądarki Soft Report Explorer wprowadzającejzmienną 'Press Power'" było sprzeczne z umową wiążącą PBC i AxelSpringer Polska. Organ wezwał wydawnictwo do niezwłocznegowycofania tej nakładki i poinformowania o tym rynku na łamachinternetowych serwisów branżowych. Za taką decyzją rady głosowało12 z 13 jej członków.

Axel Springer Polska nie widzi jednak żadnej sprzeczności swoichdziałań z umową z Polskimi Badaniami Czytelnictwa. - Nasza nakładkato jedynie rodzaj kalkulatora - narzędzie analizujące dane PBC.Aplikacja w żaden sposób nie zmienia danych źródłowych, a my niepublikujemy wyników PBC, czyli nie naruszamy obszaru kompetencjiPBC - mówi nam Anna Gancarz, PR manager w wydawnictwie.

- Nakładka została bardzo dobrze przyjęta przez agencje i domymediowe, co utwierdza nas w przekonaniu, że produkt jest na rynkupotrzebny. Podobne aplikacje, grupujące tytuły w pakiety, mogąstosować nasi konkurenci. Nasza nakładka w żaden sposób nie blokujeim takiej możliwości - tłumaczy nam Gancarz.

Jak się dowiedzieliśmy, z analizy danych o czytelnictwiewykonanej przy użyciu nakładki wynika, że tytuły Axel SpringerPolska zgrupowane w pakiecie "Press Power" znajdują się na drugimmiejscu w rankingu PBC po tygodniku "Tele Tydzień".

Dołącz do dyskusji: PBC kontra Axel Springer Polska

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl