SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

PBC: 'Wyborcza' i 'Fakt' przewodzą dziennikom

'Gazeta Wyborcza' i 'Fakt' to bez zmian najpopularniejsze dziennikiw Polsce, pozostawiające konkurencję daleko w tyle. Z tygodnikówPolacy najchętniej sięgają po "Tele Tydzień", dwutygodnikomprzewodzą "Ż Życia Wzięte" i "Viva!", a miesięcznikom - "Claudia" i"Twój Styl".

PBC: 'Wyborcza' i 'Fakt' przewodzą dziennikom

"Gazeta Wyborcza" jest czytana przez 19,83 proc. Polaków, zaś po"Fakt" sięga 18,69 proc. respondentów - wynika z ostatniej faliPolskich Badań Czytelnictwa. Kolejne tytuły prasy codziennej ciesząsię znacznie mniejsza popularnością. "Super Express" czyta 8,44proc. respondentów, darmowe "Metro" ma czytelnictwo na poziomie8,41 proc., zaś po "Dziennik" sięga 7,43 proc. badanych.

Dziennikiprocentrespondentów
Gazeta Wyborcza19,83%
Fakt18,69%
Super Express8,44%
Metro (dziennikbezpłatny)8,41%
Dziennik PolskaEuropa Świat7,43%
Rzeczpospolita5,17%
PrzeglądSportowy4,69%
Gazeta Prawna2,43%
GiełdaSamochodowa1,35%
GazetaPodatkowa0,81%
Puls Biznesu0,54%
Parkiet GazetaGiełdy0,23%

Najpopularniejszym tygodnikiem jest "Tele Tydzień", który czyta38,32 proc. ankietowanych. Na kolejnych pozycjach uplasowały się:"Życie na Gorąco" (21,19 proc.) i "Pani Domu" (18,62 proc.).

Tygodnikiprocentrespondentów
Tele Tydzień38,32%
Życie na Gorąco21,19%
Pani Domu18,62%
Chwila dlaCiebie17,75%
Przyjaciółka17,30%
NAJ16,45%
Tina15,19%
Wprost11,09%
Newsweek10,86%
Tele-Świat10,09%
Angora9,93%
Gala9,79%
Auto Świat9,52%
Polityka8,31%
Twoje Imperium7,27%
To i Owo6,95%
Magazyn TelewizyjnyKurier TV5,31%
Teleprogramy4,86%
Super TV4,82%
Takie jestŻycie4,76%
Przekrój4,67%
Motor4,08%
Rewia4,06%
Gość Niedzielny3,97%
Imperium TV3,67%
Świat i Ludzie2,32%
Tele Max1,91%
Forum1,87%
Bella Relaks1,68%
Jarmark1,08%
PrzewodnikKatolicki0,86%
TygodnikSiedlecki0,68%
Anonse (wyd.pomorskie) - Tygodnik0,61%
TygodnikOstrołęcki0,60%
PanoramaLeszczyńska0,56%
MM Moje Miasto(tygodnik bezpłatny)0,40%
City (tygodnikbezpłatny)0,39%
Teraz Toruń(tygodnik bezpłatny)0,25%

Wśród dwutygodników najwięcej czytelników mają: "Z Życia Wzięte"(11,93 proc.), "Viva!" (11,87 proc.) i "Komputer Świat" (9,04proc.).

Dwutygodnikiprocentrespondentów
Z Życia Wzięte11,93%
Viva11,87%
Komputer Świat9,04%
Bravo6,45%
Sukcesy iPorażki4,39%
Świat Seriali4,00%
Bravo Sport3,75%
Bravo Girl3,35%
Cogito2,10%
MonitorKsięgowego0,55%

W kategorii miesięczników najchętniej czytane są: "Claudia", poktórą sięga 14,29 proc. respondentów, "Twój Styl" (13,43 proc.) i"Cztery Kąty" (11,53 proc.).

Miesięcznikiprocentrespondentów
Claudia14,29%
Twój Styl13,43%
Cztery Kąty11,53%
Olivia9,60%
Focus9,57%
Poradnik Domowy9,45%
Murator8,35%
Mój PięknyOgród8,11%
Świat Kobiety7,46%
Auto Moto6,87%
Mamo To Ja6,55%
NationalGeographic6,49%
Dobre Rady6,48%
Avanti6,32%
CKM5,55%
Moje Mieszkanie5,47%
Glamour5,33%
Działkowiec5,07%
Ładny Dom4,51%
Cosmopolitan4,48%
CD Action4,40%
PC Format4,32%
M jakmieszkanie4,19%
Uroda4,06%
Pani4,00%
Dziewczyna3,92%
Joy3,77%
Playboy3,71%
Auto Motor iSport3,69%
Dziecko3,61%
Samo Zdrowie3,59%
Twoje Dziecko3,55%
Moje Gotowanie3,54%
Popcorn3,51%
Kuchnia3,29%
Dom &Wnętrze3,22%
Elle3,15%
Przegląd Reader'sDigest3,06%
Cienie i Blaski3,01%
Ogrody, Ogródki,Zieleńce3,00%
Zdrowie2,93%
Magazyn dla RodzicówMam Dziecko2,87%
Kwietnik2,87%
Auto Świat Poradnik*2,64%
Komputer ŚwiatEkspert2,54%
Twist2,53%
Burda2,46%
Rodzice2,31%
Vita2,30%
Mój Piękny Dom2,22%
Świat Motocykli2,20%
Logo2,14%
Zwierciadło2,13%
Dobre Wnętrze2,13%
Komputer Świat -Gry2,11%
Click2,10%
Twój Maluszek1,87%
Majster1,66%
Men's Health1,52%
Sekrety Serca1,50%
Zbuduj Dom1,39%
Play1,30%
Na ścieżkachżycia1,16%
Podróże1,16%
Tak Mieszkam1,09%
Forbes1,08%
Sól i Pieprz1,08%
M jak Mama1,01%
Sukces0,90%
Elle Decoration0,89%
Shape0,80%
Voyage0,77%
Fun Club0,67%
Architektura-Murator0,66%
Żagle0,61%
Hot Moda &Shopping *0,53%
Manager Magazin0,51%

Jedynym notowanym w badaniu dwumiesięcznikiem był magazyn"Komputer Świat Twój Niezbędnik", który ma czytelnictwo na poziomie6,05 proc.

Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp.z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyłosię za pomocą techniki CAPI w okresie od kwietnia 2007 roku dowrześnia 2007 roku na losowej próbie ogólnopolskiej osób (23 126przypadków), dobieranej z operatu PESEL i realizowanej dowyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo CykluSezonowego.

Następujące tytuły nie były badane w podanych falach: Auto ŚwiatPoradnik: kwiecień 2007 (próba 19196), Hot Moda & Shopping:kwiecień 2007: lipiec 2007 (próba 7843).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: PBC: 'Wyborcza' i 'Fakt' przewodzą dziennikom

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl