SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

PBC: Wyborcza przed Faktem

W zestawieniu najchętniej czytanych dzienników w okresie od sierpnia 2006 roku do stycznia 2007 roku prowadzi Gazeta Wyborcza, wyprzedzając nieznacznie Fakt. Kto liderem wśród tygodników i miesięczników?

Czytelnictwo „Gazety Wyborczej” w badanym okresie wyniosło 19,6 proc. Wicelidera zestawienia, tabloid „Fakt”, czytało 18,82 proc. respondentów. Na trzecim miejscu znalazł się „Super Express” z czytelnictwem na poziomie 8,80 proc., zaś czwartą pozycję zajął „Dziennik” (8,25 proc.). 

Dziennikiprocent respondentów
Gazeta Wyborcza19,60%
Fakt18,82%
Super Express8,80%
Dziennik Polska Europa Świat8,25%
Metro (dziennik bezpłatny)7,79%
Rzeczpospolita5,27%
Przegląd Sportowy5,18%
Gazeta Prawna2,25%
Giełda Samochodowa1,17%
Gazeta Podatkowa1,00%
Puls Biznesu0,56%
Parkiet Gazeta Giełdy0,21%

W kategorii tygodników niezmiennym liderem, z ogromna przewagą, jest tygodnik telewizyjny Bauera „Tele Tydzień”, którego czyta 36,9 proc. Polaków. Na drugim miejscu znalazło się „Życie na Gorąco” z czytelnictwem na poziomie 20,91 proc. Trzecia lokata należy do „Pani Domu” (19,55 proc.). Wśród tygodników opinii najchętniej czytany jest „Newsweek”, na którego wskazało 10,73 proc. respondentów, dając mu jednocześnie 8 miejsce w rankingu tygodników ogółem.

Tygodnikiprocent respondentów
Tele Tydzień36,90%
Życie na Gorąco20,91%
Pani Domu19,55%
Przyjaciółka18,06%
Chwila dla Ciebie16,74%
NAJ15,48%
Tina13,85%
Newsweek10,73%
Wprost10,10%
Tele-Świat9,64%
Gala9,63%
Auto Świat9,50%
Angora9,33%
Polityka8,09%
Twoje Imperium7,18%
To i Owo6,21%
Magazyn Telewizyjny Kurier TV5,31%
Teleprogramy4,78%
Super TV4,51%
Przekrój4,46%
Takie jest Życie4,42%
Motor4,25%
Rewia3,68%
Imperium TV3,60%
Gość Niedzielny3,55%
Forum1,77%
Tele Max1,59%
Bella Relaks1,50%
Świat i Ludzie1,40%
Jarmark1,12%
Tygodnik Siedlecki0,77%
Panorama Leszczyńska0,59%
Anonse (wyd. pomorskie) - Tygodnik0,58%
Tygodnik Ostrołęcki0,55%
Tygodnik Nr 10,29%

W zestawieniu dwutygodników na czele jest „Z Życia wzięte”, z czytelnictwem na poziomie 11,53 proc., Kolejne miejsca należą do „Vivy” (10,7 proc.) i „Komputer Świata” (9,16 proc.).

Dwutygodnikiprocent respondentów
Z Życia Wzięte11,53%
Viva10,70%
Komputer Świat9,16%
Bravo6,13%
Sukcesy i Porażki4,23%
Bravo Sport3,76%
Bravo Girl3,19%
Świat Seriali2,82%
Monitor Księgowego0,87%

W kategorii miesięczników niezmiennym liderem pozostaje poradniczy magazyn „Claudia”, którego czytelnictwo zadeklarowało 14,45 proc. pytanych. Druga pozycja przypadła „Twojemu Stylowi”, czytanemu przez 12,08 proc. respondentów. Na trzecim miejscu są „Cztery Kąty” (11,23 proc.), a na czwartym - „Olivia” (9,86 proc.).

Miesięcznikiprocent respondentów
Claudia14,45%
Twój Styl12,08%
Cztery Kąty11,23%
Olivia9,85%
Poradnik Domowy9,44%
Focus8,84%
Mój Piękny Ogród7,48%
Auto Moto7,13%
Świat Kobiety6,99%
Murator6,96%
Mamo To Ja6,21%
Moje Mieszkanie5,80%
Dobre Rady5,79%
CKM5,73%
Avanti5,62%
National Geographic5,06%
Glamour4,80%
CD Action4,44%
Ładny Dom4,18%
Dziewczyna4,06%
Cosmopolitan4,06%
Auto Motor i Sport4,05%
Uroda3,72%
Playboy3,66%
Pani3,64%
Zdrowie3,43%
PC Format3,33%
Twoje Dziecko3,32%
M jak mieszkanie3,29%
Moje Gotowanie3,29%
Popcorn3,26%
Przegląd Reader's Digest3,19%
Dziecko3,14%
Joy3,10%
Dom & Wnętrze3,08%
Samo Zdrowie3,04%
Kuchnia3,02%
Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko2,97%
Elle2,92%
Cienie i Blaski2,79%
Ogrody, Ogródki, Zieleńce2,75%
Komputer Świat Ekspert2,74%
Kwietnik2,70%
Świat Motocykli2,42%
Film2,37%
Rodzice2,34%
Burda2,31%
Vita2,25%
Twist2,24%
Mój Piękny Dom1,97%
Dobre Wnętrze1,96%
Click1,95%
Zwierciadło1,85%
Komputer Świat - Gry1,82%
Logo1,77%
Majster1,56%
Sekrety Serca1,48%
Twój Maluszek1,45%
Zbuduj Dom1,27%
Men's Health1,18%
Na ścieżkach życia1,16%
Play1,04%
Sól i Pieprz1,02%
Forbes0,91%
Sukces0,91%
Elle Decoration0,88%
Podróże0,77%
Shape0,74%
Voyage0,63%
Fun Club0,58%
Architektura-Murator0,56%
Żagle0,51%
Manager Magazin0,47%

Jedynym odnotowanym w badaniu dwumiesięcznikiem był „Pani Domu Poleca”, który czytało 5,5 proc. respondentów.

Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od sierpnia 2006 roku do stycznia 2007 roku na losowej próbie ogólnopolskiej osób w wieku 15 – 75 lat (23 671 przypadków), dobieranej z operatu PESEL i realizowanej do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: PBC: Wyborcza przed Faktem

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl