Pengab wzrósł o 4,0 pkt m/m do 22,9 pkt w sierpniu

Wskaźnik koniunktury bankowej Pengab wzrósł w sierpniu o 4,0 pktm/m do 22,9 pkt, wynika z "Monitora Bankowego" opublikowanego wśrodę przez firmę badawczą Pentor. Rok temu wskaźnik Pengab wynosił37,1 pkt.

masz / isb
masz / isb
Udostępnij artykuł:

Skumulowany wskaźnik ocen wyniósł w sierpniu 16,0 pkt i byłwyższy o 1,2 pkt wobec poprzedniego miesiąca, natomiast skumulowanywskaźnik prognoz wzrósł o 6,8 pkt do 29,8 pkt.

"Odnotowano nieznaczny wzrost zainteresowania depozytamizłotowymi zarówno bieżącymi jak i terminowymi. Zahamowały spadki wzakresie depozytów dewizowych zarówno bieżących, jak i terminowych,a w przypadku tych ostatnich nastąpiło znaczące ożywienie. Oczekujesię ponadto poprawy na rynku depozytów złotowych oraz depozytówterminowych walutowych" - głosi raport.

"Obserwowany jest spadek aktywności na rynku kredytów zarównozlotowych, kredytów konsumenckich, mieszkaniowych dla osóbprywatnych oraz kredytów do 1 mln euro dla przedsiębiorstw.Oczekuje się wzrostu zainteresowania kredytami mieszkaniowymi dlaosób prywatnych, kredytami dla przedsiębiorstw oraz kredytamidewizowymi. Obserwuje się nieznaczny wzrost cen kredytów na celegospodarcze" - czytamy dalej.

"Na rynku papierów wartościowych poprawę odnotowano na rynkuakcji, jednostek uczestnictwa TFI oraz polis ubezpieczeń na życie.Oczekuje się dalszej poprawy koniunktury na rzeczonych rynkach" -podał również Pentor.

Wskaźnik ogólnego klimatu koniunktury, informujący o sytuacjiekonomicznej placówek w tym miesiącu, odnotował wzrost o 7,1 do30,5 pkt, podał Pentor.

Sondaż został przeprowadzony pomiędzy 6 a 13 sierpnia. Wtelefonicznym badaniu wzięło udział 200 placówek bankowych z całegokraju, reprezentujących wszystkie typy banków krajowych.

masz / isb
Autor artykułu:
masz / isb
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu