Philips wyklucza Dentsu z globalnego przetargu reklamowego

Firma Philips usunęła grupę reklamową Dentsu z grona agencji biorących udział w globalnym przetargu na zintegrowane usługi reklamowe. Trwający od stycznia przegląd dotyczy obsługi budżetu szacowanego na 300 mln dolarów.

bg
bg
Udostępnij artykuł:

Holenderska międzynarodowa firma zajmująca się elektroniką medyczną zaprosiła cztery globalne holdingi do udziału w przeglądzie, który ma na celu skonsolidowanie jej działalności w zakresie mediów, kreacji i komunikacji w jednej grupie reklamowej. W przetargu pozostały obecnie IPG, Omnicom i Havas. Przetarg ma się zakończyć w maju.

Należąca do Dentsu Carat obsługiwał mediowo Philipsa na większości rynków na świecie. Teraz Dentsu miało odpaść z przetargu.

W marcu Business Insider poinformował, że holding WPP, który od 2011 roku obsługiwał reklamowo Philipsa za pośrednictwem agencji Ogilvy został również wykluczony z przetargu. WPP nadal zachowuje część obsługi Philipsa w zakresie mediów cyfrowych.

Philips poszukuje nowej struktury agencji do współpracy, ponieważ odchodzi od dóbr konsumenckich i chce stać się „wiodącą firmą z branży technologii medycznych”.

Philips, który zatrudnia około 81 000 osób w 100 krajach, wydaje rocznie około 300 milionów dolarów na reklamę (wg Comvergence). Firma miała 3,8 mln euro (4,57 mln USD) przychodów w pierwszym kwartale 2021 r., co oznacza wzrost o 9 proc. rok do roku.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Cyfrowe przebudzenie" w Kościołach. AI pisze kazania i symuluje rozmowę z Bogiem

"Cyfrowe przebudzenie" w Kościołach. AI pisze kazania i symuluje rozmowę z Bogiem

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana