Pierwszy raz zmalała wartość streamingu muzycznego. Liderem Spotify przed Apple Music

Globalny rynek streamingu muzyki w sieci ma za sobą pierwszy kwartalny spadek przychodu. Ponadto zwolniło tempo wzrostu płatnych subskrypcji - wynika z danych firmy analitycznej Counterpoint Research.

km
km
Udostępnij artykuł:

W II kwartale br. przychód ze streamingu muzyki online sięgnął 6,7 mld dolarów. To co prawda o 13 proc. więcej w ujęciu rocznym, ale o 2 proc. mniej niż we wcześniejszych trzech miesiącach.

To pierwsza taka sytuacja w historii rynku. Wcześniej kwartał po kwartale przychód zawsze wzrastał.

Liczba płatnych subskrypcji streamingowych serwisów muzycznych wzrosła rok do roku o 29 proc., czyli wolniej niż w II kwartale 2019 r. (+35 proc. r/r).

Analitycy Counterpoint Research wskazują, że na powyższe wyniki złożyły się przede wszystkim dwa czynniki. Pierwszy to fakt, że serwisy wprowadziły promocje polegające np. na darmowym dostępie przez kilka miesięcy, a także obniżyły ceny płatnych subskrypcji, aby zatrzymać użytkowników. Drugi to spowodowane przez pandemię koronawirusa ograniczenia zastosowane przez reklamodawców w zakresie nakładów na promocję w serwisach. Jedynie podcasty nieco zrekompensowały te spadki.

Spotify przed Apple Music

Biorąc pod uwagę liczbę aktywnych użytkowników miesięcznie, liderem rynku był w II kwartale Tencent Music (26 proc.), wyprzedzając Spotify (12 proc.) i YouTube Music (10 proc.).

Analizując jednak płatne subskrypcje, największy udział w rynku miał Spotify (34 proc.), przed Apple Music (21 proc.) i Amazon Music (15 proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj
Materiał reklamowy

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu