Piłka nożna kobiet hitem w TVP. Mecz Polek z Niemkami obejrzało 2 mln widzów

2 mln widzów obejrzało na antenach Telewizji Polskiej pierwszy w historii występ polskiej reprezentacji w Mistrzostwach Europy w piłce nożnej kobiet - mecz Polska-Niemcy. Transmisja zapewniła pozycję lidera zarówno TVP1.

Kinga Walczyk
Kinga Walczyk
Udostępnij artykuł:
Piłka nożna kobiet hitem w TVP. Mecz Polek z Niemkami obejrzało 2 mln widzów
fot. materiały prasowe

W piątek 4 lipca w swoim debiucie na Mistrzostwach Europy Polki zmierzyły się z Niemkami, przegrywając z nimi 0:2.

Transmisję meczu z St. Gallen na antenach Telewizji Polskiej – w TVP1 i TVP Sport obejrzało prawie 1,8 mln widzów, co pozwoliło uzyskać im łącznie 17,8 proc. udziału w rynku telewizyjnym. W TVP1 widownia wyniosła 1,02 mln osób, a w TVP Sport - 720 tys. 

Poza domem polskiej drużynie piłkarek kibicowało przed telewizorami ponad 190 tys. widzów. Kolejne ponad 100 tys. użytkowników śledziło transmisję online za pośrednictwem tvpsport.pl i aplikacji mobilnej.

Mistrzostwa Europy w piłce nożnej kobiet to pierwszy turniej kobiecej piłki nożnej w całości dostępny w telewizji za darmo. Najważniejsze mecze są pokazywane w TVP1. Nadawca publiczny chce w ten sposób podkreślić, że jest to wydarzenie tak samo ważne, jak rozgrywki piłkarskie mężczyzn. 

Telewizja Polska prezentuje wszystkie mecze w TVP Sport oraz na stronie TVPSport.pl i w aplikacji mobilnej TVP Sport. 

– UEFA Women’s EURO 2025 to dla Telewizji Polskiej wydarzenie o ogromnym znaczeniu – nie tylko sportowym, ale także społecznym. Po raz pierwszy w historii pokażemy mecze reprezentacji kobiet na antenie głównej – w TVP1. To wyraz naszego zaangażowania w budowanie świadomości społecznej i podkreślenie roli, jaką piłka nożna kobiet odgrywa w Polsce – mówił Marcin Gudowicz, dyrektor Biura Reklamy i Marketingu TVP.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały