SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

90minut.pl przed Weszło i ŁączyNasPiłka, tracą PiłkaNożna.pl i strony klubów (TOP14 serwisów piłkarskich)

Wśród witryn o piłce nożnej zdecydowanie najwięcej użytkowników i odsłon ma 90minut.pl, wyprzedzając pod względem zasięgu Weszlo.com i LaczyNasPilka.pl. Na najdłużej internautów przyciągają Transfery.info i FCbarca.com, Spore spadki odwiedzalności w skali roku zanotowały PilkaNozna.pl, Futbolowo.pl oraz witryny Legii, Realu i Barcelony.

Article

W październiku br. serwis 90minut.pl, prezentujący przede wszystkim bieżące i archiwalne statystyki i informacje o rozgrywkach piłkarskich w Polsce, odwiedziło 1,01 mln internautów. Wykonali oni na stronie 38,24 mln odsłon, a każdy spędził na niej średnio 27 minut i 16 sekund - pokazują dane z badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

90minut.pl jest liderem wśród serwisów o piłce nożnej pod względem liczby użytkowników i odsłon. Dominuje zwłaszcza w tej drugiej statystyce - w październiku miał więcej odsłon niż dziewięć kolejnych witryn w zestawieniu.

Zajmujące drugą pozycję Weszlo.com przy 830,9 tys. użytkowników miało 11,13 mln odsłon oraz 22 minuty i 38 sekund przeciętnego czasu korzystania. W lipcu serwis uruchomił dział o e-sporcie, a we wrześniu - sekcję o szkoleniu młodzieży. W serwisie jest też promowane działające od lutego br. radio internetowe Weszło.fm. Na Weszło pojawiają się też treści dotyczące innych dyscyplin, ale nadal dominują te o futbolu.

W rankingu znajdują się dwie witryny Polskiego Związku Piłki Nożnej. Informacyjny serwis LaczyNasPilka.pl zanotowała 623,3 tys. użytkowników i 4,5 mln odsłon, a będący internetową wizytówką związku PZPN.pl - 165,7 tys. użytkowników i 1,65 mln odsłon.

Na liście nie ma sekcji o piłce nożnej w serwisach dotyczących wielu dyscyplin sportowych, ponieważ w badaniu Gemius/PBI nie są one wydzielone. Dlatego nie podajemy statystyk działów piłkarskich witryn takich jak SportoweFakty.wp.pl, Sport.onet.pl, PrzeglądSportowy.pl, Sport.pl czy Sport.interia.pl.

W zestawieniu są natomiast serwisy piłkarskie dużych wydawców. Ekstraklasa.tv (należąca do Ringier Axel Springer Polska) ze skrótami meczów i magazynem o piłkarskiej Lotto Ekstraklasie miała w październiku 528,3 tys. użytkowników i 4,7 mln odsłon, Gol24.pl (Grupa Polska Press) - 508,5 tys. użytkowników i 4,08 mln odsłon, a platforma Futbolowo.pl (Grupa Gazeta.pl) służąca małym klubom do prowadzenia stron - 293,6 tys. użytkowników i 3,81 mln odsłon.

Wśród najpopularniejszych witryn piłkarskich są też dwie strony Legii Warszawa (oficjalna Legia.com i fanowska Legia.net), a także tworzone przez polskich fanów serwisy RealMadryt.pl i FCbarca.com. Stronę Legia.net odwiedziło niewystarczająco dużo internautów biorących udział w badaniu Gemius/PBI, żeby mogła zostać oszacowana jej liczba użytkowników.

Witryna tygodnika „Piłka Nożna” zanotowała 109,2 tys. użytkowników i 1,3 mln odsłon, a Fangol.pl z memami, ciekawostkami i filmikami - 104,4 tys. użytkowników i 5,16 mln odsłon. Na Transfery.info przeciętny użytkownik spędził 35 minut i 17 sekund, a na FCbarca.com - 34 minuty i 11 sekund.

Na komputerach 90minut.pl zanotowało 430 tys. odwiedzających, 9,21 mln odsłon oraz 15 minut i 9 sekund średniego czasu spędzonego przez internautę. Ekstraklasa.tv przy 349,8 tys. użytkowników miała 2,17 mln odsłon oraz 26 minut i 15 sekund przeciętnego czasu korzystania, a LaczyNasPilka.pl przy 209,5 tys. użytkowników zanotowała 4,07 mln odsłon oraz 11 minut i 37 sekund średniego czasu korzystania.

Na PZPN.pl odwiedzający spędził przeciętnie 49 minut i 2 sekundy, na FCbarca.com - 34 minuty i 11 sekund, a na Fangol.pl - 33 minuty i 16 sekund.

Na urządzeniach mobilnych Weszlo.com odwiedziło 701,5 tys. internautów, którzy wykonali na stronie 8,45 mln odsłon i spędzili na niej średnio po 21 minut i 49 sekund. 90minut.pl przy 616,9 tys. użytkowników zanotowało 29,04 mln odsłon oraz 34 minut i 16 sekund przeciętnego czasu korzystania.

W przypadku Transfery.info średni czas spędzony przez użytkownika wyniósł 46 minut i 41 sekund.

W skali roku 90minut.pl zyskało 0,71 pkt proc. zasięgu i 9,14 mln odsłon (to odpowiednio 24,1 i 31,4 proc. w górę) przy spadku średniego czasu spędzonego przez użytkownika o 4 minuty i sekundę (czyli 12,8 proc.). W przypadku Weszlo.com zasięg wzrósł o 1,62 pkt proc. (a więc 118,2 proc.), a liczba odsłon o 2,49 mln (28,9 proc.), natomiast przeciętny czas korzystania zmalał o 12 minut i 54 sekund (czyli 36,3 proc.).

Wzrost zasięgu zanotowała jeszcze tylko jedna strona - LaczyNasPilka.pl zyskała 0,3 pkt proc. (czyli 15,5 proc.). Jednocześnie liczba odsłon serwisu zmniejszyła się o 3,61 mln, a średni czas korzystania przez użytkownika - o 5 minut i 59 sekund (to odpowiednio 44,6 i 60,5 proc. w dół).

Wśród pozostałych stron największe procentowo spadki zasięgu zanotowały PilkaNozna.pl (o 0,69 pkt proc., czyli 63,9 proc.) i FCbarca.com (o 0,28 pkt proc., czyli 59,6 proc.). Ten pierwszy serwis stracił też 1,18 mln odsłon (47,4 proc. w dół), a drugi - 8,2 mln (90,3 proc.).

Natomiast Transfery.info mimo spadku zasięgu o 0,19 pkt proc. (29,7 proc.) miała prawie cztery razy więcej odsłon (wzrost z 1,13 do 4,34 mln) oraz ponad pięciokrotnie dłuższy średni czas korzystania przez użytkownika (w górę z 6 minut i 12 sekund do 35 minut i 17 sekund) niż rok wcześniej.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: 90minut.pl przed Weszło i ŁączyNasPiłka, tracą PiłkaNożna.pl i strony klubów (TOP14 serwisów piłkarskich)

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Wigor
Weszlo jest najlepsze jeśli chodzi o tresci, 90minut to najlepsza strona ze statystykami.
7 8
odpowiedź
User
Jerry
serwis weszlo w ciągu roku zyskal ponad 150 proc. czytelnikow? Dziwne badania.
8 4
odpowiedź