90minut.pl przed Weszło i ŁączyNasPiłka, tracą PiłkaNożna.pl i strony klubów (TOP14 serwisów piłkarskich)

Wśród witryn o piłce nożnej zdecydowanie najwięcej użytkowników i odsłon ma 90minut.pl, wyprzedzając pod względem zasięgu Weszlo.com i LaczyNasPilka.pl. Na najdłużej internautów przyciągają Transfery.info i FCbarca.com, Spore spadki odwiedzalności w skali roku zanotowały PilkaNozna.pl, Futbolowo.pl oraz witryny Legii, Realu i Barcelony.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

W październiku br. serwis 90minut.pl, prezentujący przede wszystkim bieżące i archiwalne statystyki i informacje o rozgrywkach piłkarskich w Polsce, odwiedziło 1,01 mln internautów. Wykonali oni na stronie 38,24 mln odsłon, a każdy spędził na niej średnio 27 minut i 16 sekund - pokazują dane z badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

90minut.pl jest liderem wśród serwisów o piłce nożnej pod względem liczby użytkowników i odsłon. Dominuje zwłaszcza w tej drugiej statystyce - w październiku miał więcej odsłon niż dziewięć kolejnych witryn w zestawieniu.

Zajmujące drugą pozycję Weszlo.com przy 830,9 tys. użytkowników miało 11,13 mln odsłon oraz 22 minuty i 38 sekund przeciętnego czasu korzystania. W lipcu serwis uruchomił dział o e-sporcie, a we wrześniu - sekcję o szkoleniu młodzieży. W serwisie jest też promowane działające od lutego br. radio internetowe Weszło.fm. Na Weszło pojawiają się też treści dotyczące innych dyscyplin, ale nadal dominują te o futbolu.

W rankingu znajdują się dwie witryny Polskiego Związku Piłki Nożnej. Informacyjny serwis LaczyNasPilka.pl zanotowała 623,3 tys. użytkowników i 4,5 mln odsłon, a będący internetową wizytówką związku PZPN.pl - 165,7 tys. użytkowników i 1,65 mln odsłon.

Na liście nie ma sekcji o piłce nożnej w serwisach dotyczących wielu dyscyplin sportowych, ponieważ w badaniu Gemius/PBI nie są one wydzielone. Dlatego nie podajemy statystyk działów piłkarskich witryn takich jak SportoweFakty.wp.pl, Sport.onet.pl, PrzeglądSportowy.pl, Sport.pl czy Sport.interia.pl.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/wp-sportowe-fakty-przed-sport-onet-mocno-w-gore-tvp-sport-w-dol-meczyki-pl-top-15,7171202364262529a ##

W zestawieniu są natomiast serwisy piłkarskie dużych wydawców. Ekstraklasa.tv (należąca do Ringier Axel Springer Polska) ze skrótami meczów i magazynem o piłkarskiej Lotto Ekstraklasie miała w październiku 528,3 tys. użytkowników i 4,7 mln odsłon, Gol24.pl (Grupa Polska Press) - 508,5 tys. użytkowników i 4,08 mln odsłon, a platforma Futbolowo.pl (Grupa Gazeta.pl) służąca małym klubom do prowadzenia stron - 293,6 tys. użytkowników i 3,81 mln odsłon.

Wśród najpopularniejszych witryn piłkarskich są też dwie strony Legii Warszawa (oficjalna Legia.com i fanowska Legia.net), a także tworzone przez polskich fanów serwisy RealMadryt.pl i FCbarca.com. Stronę Legia.net odwiedziło niewystarczająco dużo internautów biorących udział w badaniu Gemius/PBI, żeby mogła zostać oszacowana jej liczba użytkowników.

Witryna tygodnika „Piłka Nożna” zanotowała 109,2 tys. użytkowników i 1,3 mln odsłon, a Fangol.pl z memami, ciekawostkami i filmikami - 104,4 tys. użytkowników i 5,16 mln odsłon. Na Transfery.info przeciętny użytkownik spędził 35 minut i 17 sekund, a na FCbarca.com - 34 minuty i 11 sekund.

grafika

Na komputerach 90minut.pl zanotowało 430 tys. odwiedzających, 9,21 mln odsłon oraz 15 minut i 9 sekund średniego czasu spędzonego przez internautę. Ekstraklasa.tv przy 349,8 tys. użytkowników miała 2,17 mln odsłon oraz 26 minut i 15 sekund przeciętnego czasu korzystania, a LaczyNasPilka.pl przy 209,5 tys. użytkowników zanotowała 4,07 mln odsłon oraz 11 minut i 37 sekund średniego czasu korzystania.

Na PZPN.pl odwiedzający spędził przeciętnie 49 minut i 2 sekundy, na FCbarca.com - 34 minuty i 11 sekund, a na Fangol.pl - 33 minuty i 16 sekund.

grafika

Na urządzeniach mobilnych Weszlo.com odwiedziło 701,5 tys. internautów, którzy wykonali na stronie 8,45 mln odsłon i spędzili na niej średnio po 21 minut i 49 sekund. 90minut.pl przy 616,9 tys. użytkowników zanotowało 29,04 mln odsłon oraz 34 minut i 16 sekund przeciętnego czasu korzystania.

W przypadku Transfery.info średni czas spędzony przez użytkownika wyniósł 46 minut i 41 sekund.

grafika

W skali roku 90minut.pl zyskało 0,71 pkt proc. zasięgu i 9,14 mln odsłon (to odpowiednio 24,1 i 31,4 proc. w górę) przy spadku średniego czasu spędzonego przez użytkownika o 4 minuty i sekundę (czyli 12,8 proc.). W przypadku Weszlo.com zasięg wzrósł o 1,62 pkt proc. (a więc 118,2 proc.), a liczba odsłon o 2,49 mln (28,9 proc.), natomiast przeciętny czas korzystania zmalał o 12 minut i 54 sekund (czyli 36,3 proc.).

Wzrost zasięgu zanotowała jeszcze tylko jedna strona - LaczyNasPilka.pl zyskała 0,3 pkt proc. (czyli 15,5 proc.). Jednocześnie liczba odsłon serwisu zmniejszyła się o 3,61 mln, a średni czas korzystania przez użytkownika - o 5 minut i 59 sekund (to odpowiednio 44,6 i 60,5 proc. w dół).

Wśród pozostałych stron największe procentowo spadki zasięgu zanotowały PilkaNozna.pl (o 0,69 pkt proc., czyli 63,9 proc.) i FCbarca.com (o 0,28 pkt proc., czyli 59,6 proc.). Ten pierwszy serwis stracił też 1,18 mln odsłon (47,4 proc. w dół), a drugi - 8,2 mln (90,3 proc.).

Natomiast Transfery.info mimo spadku zasięgu o 0,19 pkt proc. (29,7 proc.) miała prawie cztery razy więcej odsłon (wzrost z 1,13 do 4,34 mln) oraz ponad pięciokrotnie dłuższy średni czas korzystania przez użytkownika (w górę z 6 minut i 12 sekund do 35 minut i 17 sekund) niż rok wcześniej.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje Chris Rea. Stworzył kultową piosenkę o Bożym Narodzeniu

Nie żyje Chris Rea. Stworzył kultową piosenkę o Bożym Narodzeniu

Resort kultury z programem wsparcia dla lokalnych mediów. 10 mln zł dla niezależnych redakcji

Resort kultury z programem wsparcia dla lokalnych mediów. 10 mln zł dla niezależnych redakcji

Redakcja "Wyborczej" murem za Czuchnowskim. Jest oświadczenie po fali gróźb

Redakcja "Wyborczej" murem za Czuchnowskim. Jest oświadczenie po fali gróźb

Nie żyje szef MakoLab. Zarządzał firmą prawie dwie dekady

Nie żyje szef MakoLab. Zarządzał firmą prawie dwie dekady

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń
Materiał reklamowy

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń

Tak wygląda studio Lotto po przełomowej zmianie. Mamy zdjęcia

Tak wygląda studio Lotto po przełomowej zmianie. Mamy zdjęcia