SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

PiS pozywa „Gazetę Wyborczą” za teksty Szpali i Czuchnowskiego dot. afery reprywatyzacyjnej

Prawo i Sprawiedliwość pozwało „Gazetę Wyborczą” (Agora) za naruszenie dóbr osobistych w kilku artykułach dotyczących m.in. związków Jakuba R., aresztowanego w związku z aferą reprywatyzacyjną, z Mariuszem Kamińskim i Maciejem Wąsikiem. Partia domaga się przeprosin i 30 tys. zł na cele charytatywne.

Iwona Szpala i Wojciech CzuchnowskiArticle

Jak podała we wtorek „Gazeta Wyborcza”, pozew dotyczy siedmiu tekstów „GW”, w których opisano listy, jakie z aresztu wysłał Jakub R., były urzędnik warszawskiego ratusza zajmujący się sprawami reprywatyzacji. R. został aresztowany pod zarzutem przyjmowania milionowych łapówek.

W listach były urzędnik przedstawiał swoją znajomość z politykami PiS: ministrem Mariuszem Kamińskim koordynującym służby specjalne i jego zastępcą Maciejem Wąsikiem. Twierdził, że zachęcali go do wspólnego projektu biznesowego opartego na reprywatyzacji, z którego zyski miały zostać przekazane PiS-owi.

Do spółki Srebrna kontrolowanej przez osoby związane z tą partią należy nieruchomość w centrum Warszawy. W „GW” opisano, że firma przymierza się do sprzedania tej działki, a odpowiednie materiały przygotowała cypryjska spółka należąca do stołecznego dewelopera.

PiS za te teksty domaga się przeprosin od „Gazety Wyborczej” oraz ich autorów: Iwony Szpali i Wojciecha Czuchnowskiego, a także przekazania 30 tys. zł na cele charytatywne.

- To kolejna akcja rządzącej partii mająca na celu kneblowanie mediów i tłumienie swobody wypowiedzi. Za pieniądze podatników PiS ściga dziennikarzy, licząc, że tak zapobiegnie krytycznym publikacjom na swój temat - skomentował mec. Piotr Rogowski, pełnomocnik Agory.

Rzeczniczka PiS Beata Mazurek nie wypowiedziała się o pozwie.

W „Gazecie Wyborczej” zaznaczono, że PiS reprezentuje w tej sprawie kancelaria Gotkowicz, Kosmus, Kuczyński i Partnerzy, która wcześniej była pełnomocnikiem m.in. Marka Falenty (skazanego w tzw. aferze podsłuchowej), przeżywającą ogromne problemy finansowe firmę windykacyjną GetBack oraz agencję public relations Bridge.

PiS wygrał proces z Wojciechem Czuchnowskim

W marcu br. Sąd Apelacyjny w Warszawie wydał prawomocny wyrok w procesie wytoczonym Wojciechowi Czuchnowskiemu i wydawcy „Gazety Wyborczej” przez Prawo i Sprawiedliwość. Partia domagała się przeprosin za stwierdzenie „tak działa państwo mafijne”, którym Czuchnowski w tekście z listopada 2015 roku skomentował ułaskawienie Mariusza Kamińskiego, byłego szefa CBA, i Macieja Wąsika przez prezydenta Andrzeja Dudę zanim jeszcze w ich sprawie zapadł prawomocny wyrok.

W sierpniu 2016 roku Sąd Okręgowy w Warszawie oddalił pozew, uznając, że stwierdzenie o państwie mafijnym mieści się w ramach swobody wypowiedzi i uprawnionej krytyki. Natomiast Sąd Apelacyjny zmienił ten wyrok, nakazując Czuchnowskiemu i Agorze zamieszczenie przeprosin wobec PiS w „Gazecie Wyborczej” i na portalu Wyborcza.pl.

- Szanuję wyroki sądów, również te, które uważam za niesprawiedliwe. Taki właśnie jest dzisiejszy wyrok Sądu Apelacyjnego w Warszawie. Nigdy z własnej woli go nie wykonam. Codziennie będę też tu powtarzał: PiS stworzył MAFIJNE PAŃSTWO kolesiów łamiących prawo i okradających Polskę - skomentował to Wojciech Czuchnowski. Dodał, że czuje się w jakimś sensie zdradzony przez sąd.

Według danych ZKDP w pierwszej połowie br. średnia sprzedaż ogółem „Gazety Wyborczej” wynosiła 96 365 egz., o 17,3 proc. mniej niż rok wcześniej. Natomiast portal Wyborcza.pl w maju br. zanotował 6,42 mln realnych użytkowników i 60,92 mln odsłon.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: PiS pozywa „Gazetę Wyborczą” za teksty Szpali i Czuchnowskiego dot. afery reprywatyzacyjnej

9 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
qwerty
Mają się na*****alać.
odpowiedź
User
widz555
Ale konkretnie za co te przeprosiny? Bo pojawiła się w artykule nazwa partii?
odpowiedź
User
kuku
pozew jest za to, że napisali ochoczo i na rozkaz, co sobie aferzysta bredzi, kompletnie nie weryfikując tych "informacji:, czyli tak naprawdę bzdur wyssanych z palucha tylko dlatego, że on jako zamieszany w tę aferę może sobie bredzić co chce. a oni - na rozkaz swoich mocodawców typu michnika i... sorosa, wiedząc, że tak jest, wypuścili ten chłam na papier i w świat. to nie dziennikarze, to gorsi od karnowskich propagandziści, płatni ghost writerzy zwykłego gnoja jakuba r. nie da się niżej upaść!
odpowiedź