SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

PiS wydał więcej na reklamy telewizyjne niż PO, Polsat i TVN z największymi wpływami

Prawo i Sprawiedliwość oraz Platforma Obywatelska jako jedyne partie polityczne wydały na emisję swoich spotów wyborczych w stacjach telewizyjnych po kilka milionów złotych. Z kolei Polsat i TVN zarobiły najwięcej z emisji wyborczych reklam.

Ewa Kopacz i Beata Szydło w czasie konwencji wyborczych Article

Z raportu Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl wynika, że partie polityczne emitowały spoty wyborcze w telewizji w okresie od 7 września br. do 23 października br. W tym okresie tylko dwie główne partie - PiS i PO - zapłaciły za te reklamy cennikowo po kilka milionów złotych. Prawo i Sprawiedliwość zainwestowało w reklamy telewizyjne ponad 5 mln zł, zaś Platforma Obywatelska - 4,5 mln zł.

Wydatki każdego w pozostałych ugrupowań nie przekroczyły jednego miliona zł. Budżet PSL w tym zakresie wyniósł 700 tys. zł., Nowoczesnej - niecałe 400 tys. zł, partii Korwin - 264 tys. zł, a Andrzeja Piechockiego - 249,8 tys. zł. Natomiast Zjednoczona Lewica przeznaczyła na to jedynie 12 tys. zł.

Wydatki partii politycznych na reklamy w telewizji

(dane cennikowe Nielsen Audience Measurement)

WIRTUALNEMEDIA.PL

7.09-23.10.2015

Prawo i Sprawiedliwość

5 021 388 zł

Platforma Obywatelska

4 453 691 zł

PSL

700 467 zł

.Nowoczesna

398 660 zł

Korwin

263 940 zł

Andrzej Piechocki

249 825 zł

Zjednoczona Lewica

12 070 zł


Najwięcej na emisji wyborczych spotów w omawianym okresie zarobił Polsat - ponad 3,1 mln zł. Nieco niższą sumę zainkasował TVN - 2,97 mln zł, natomiast TVP1 zyskała 2,1 mln zł.

Przychody pozostałych stacji telewizyjnych z reklam wyborczych nie przekroczyły miliona zł. Na spoty w TVP2 partie wydały 873,3 tys. zł, a w TVN24 - 857,1 tys. zł. Wpływy Polsat News z tego tytułu wyniosły 277,4 tys. zł, a TVP Info -271,3 tys. zł.

Wartość reklam wyborczych emitowanych w ITV wyniosła 249,8 tys. zł, a TVN7 – 176,8 tys. zł. TVS zarobiła natomiast 145,8 tys. zł.

Wpływy stacji tv z emisji spotów wyborczych

(dane cennikowe Nielsen Audience Measurement)

WIRTUALNEMEDIA.PL

7.09-23.10.2015

Polsat

3 107 870 zł

TVN

2 970 400 zł

TVP1

2 066 378 zł

TVP2

873 260 zł

TVN24

857 060 zł

Polsat News

277 420 zł

TVP Info

271 267 zł

ITV

249 825 zł

TVN7

176 841 zł

TVS

145 760 zł

TV Republika

61 300 zł

Superstacja

37 900 zł

TVN24 Biznes

12 740 zł

Polsat News 2

2 400 zł


Najdrożej spoty wyborcze w okresie od 1 września do 23 października br. sprzedawało biuro reklamy Telewizji Polskiej. Najwyższą cenę miały 30-sek. spoty emitowane przed niedzielną prognozą pogody po „Wiadomościach” - 27 tys. zł. W Polsacie najdroższy wyborczy spot kosztował 26,18 tys. zł, a w TVN – 24,7 tys. zł.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: PiS wydał więcej na reklamy telewizyjne niż PO, Polsat i TVN z największymi wpływami

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
turecki
Uwielbiam to jak PIS i ludzie z tą grupą związani głośno się burzą że publiczne pieniądze idą jakąś magiczną drogą do telewizji prywatnych ...to tvnów i polsatów. Że jakieś ogłoszenia państwowe, jakieś europejskie środki, jakieś kampanie społeczne są napychaniem kabzy prywatnym nadawcom ...a sami wpompowali kampanią wyborczą miliony do kasy tvnu i innych. Czyjej kasy? na naszej państwowej właśnie bo za "teinwestycje w marketing" teraz sobie odbiorą z nawiązką. co za kpina i dwulicowość.
11 8
odpowiedź
User
Kanye West
Wie może ktoś, jak wyglądały wydatki partii na spoty cztery lata temu? W ogóle fajne byłoby zestawienie/ analiza/porównanie tych obydwóch okresów.
10 8
odpowiedź
User
gość
Uwielbiam to jak PIS i ludzie z tą grupą związani głośno się burzą że publiczne pieniądze idą jakąś magiczną drogą do telewizji prywatnych ...to tvnów i polsatów. Że jakieś ogłoszenia państwowe, jakieś europejskie środki, jakieś kampanie społeczne są napychaniem kabzy prywatnym nadawcom ...a sami wpompowali kampanią wyborczą miliony do kasy tvnu i innych. Czyjej kasy? na naszej państwowej właśnie bo za "teinwestycje w marketing" teraz sobie odbiorą z nawiązką. co za kpina i dwulicowość.

Jak widać przejrzeli na oczy - druga debata i to w TVN wypadła bardzo dobrze i zapewniła wygraną, codzienne występy we wszystkich programach informacyjnych też zrobiły swoje. Bez telewizji nie ma szans o czym też przekonał się Kukiz widać jakoś przeprosił się z TVN - potem kilka występów w tym u Olejnik na 2 dni przed głosowaniem i 9% jest. Teraz media będą potrzebne aby rozliczać poprzedników- dla partii rządzącej jest to najlepszy temat na już, aby nie mówić o obietnicach i rządzeniu.
8 8
odpowiedź