SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Platforma marketin9 – pomocna dłoń na każdym etapie kampanii content marketingowej

Internet pełen jest wszelkiego rodzaju treści, jednak ich odbiorca jest coraz bardziej wymagający. Oczekuje przekazów jednocześnie interesujących, łatwych w odbiorze, pomocnych i różniących się od innych. Poprzeczka stawiana marketingowcom znajduje się coraz wyżej. Czy platforma content marketingowa może mu pomóc?

Rynek content marketingu zmienia się bardzo prężnie. Ogrom różnego rodzaju treści dostępnych w Sieci sprawia, że coraz trudniej jest dotrzeć do właściwego odbiorcy z interesującym go przekazem. Dlatego content marketing to kluczowa forma służąca budowaniu świadomości marki, poprawiająca pozycję w wynikach wyszukiwania Google i łącząca markę z klientem. Jak wynika z ostatnich badań przeprowadzonych przez Content Marketing Institute, w przypadku B2B aż 65% ankietowanych dostrzegło, że dzięki kampaniom content marketingowym ich marka odniosła w ubiegłym roku większy sukces niż w roku poprzednim (źródło: https://www.clickz.com/need-content-marketing-platform/113988/). Nie inaczej jest w sektorze B2C. Content marketing pozwala na przekazanie odbiorcy wysokiej jakości treści, niosącej mu konkretną i użyteczną wartość. Odróżnia go to od przekazów czysto reklamowych. Jednak i w tym sektorze twórca ma coraz trudniejsze zadanie do wykonania, zwłaszcza, że w Internecie publikować treści może każdy. Nie każdy jednak potrafi dobrać odpowiednią treść do określonego odbiorcy, a do tego jeszcze opublikować ją na właściwej witrynie. To kluczowe zadanie kampanii CM może ułatwić globalna platforma content marketingowa.

Czym jest platforma marketin9?

Platforma marketin9 to pierwsza platforma content marketingowa o zasięgu globalnym. Może się okazać nieocenioną pomocą dla każdego twórcy takich treści. Dlaczego? Jeszcze nie tak dawno content marketing – wówczas świeża i nowatorska metoda marketingu – był wykorzystywany w działaniach promocyjnych tylko przez największe marki. Firmy te zainteresowane były pozyskiwaniem tą metodą najbardziej wartościowych linków i przeznaczały na swoje kampanie ogromne kwoty. Dla mniejszych graczy na rynku sumy te były nieosiągalne. W ciągu ostatnich lat ta sytuacja uległa jednak diametralnej zmianie. Konkurujące ze sobą, coraz liczniejsze niewielkie portale informacyjne oraz blogi tematyczne starają się przyciągać reklamodawców konkurencyjnymi cenami. Wraz z rozwojem swojej popularności, content marketing przestał być branżą niezwykle kosztowną i elitarną. Zaczął się za to cieszyć (i nadal cieszy) coraz szerszym zainteresowaniem różnych marek – także tych niewielkich, chcących wybić się na rynku. Zwiększające się wraz z jego dostępnością zainteresowanie content marketingiem sprawia jednocześnie, że branża potrzebuje coraz większych zasobów ludzkich, a sami twórcy treści muszą wykazywać się coraz większą kreatywnością. Fakt, że coraz więcej firm odkrywających zalety kampanii content marketingowych oznacza też, że agencja potrzebuje coraz większej liczby wyspecjalizowanych w poszczególnych branżach twórców treści. Do tego dochodzi wspomniany już problem publikacji contentu we właściwym miejscu – takim, które wygeneruje wartościowe linki.

Odpowiedzią na te problemy jest platforma marketin9. Narzędzie to służy do publikacji treści na serwisach internetowych. Jest to jednocześnie platforma różnorodna, odpowiadająca konkretnym potrzebom marketingowców. Jakie są jej możliwości?

1.    Pozwala uzyskiwać informacje na temat tego, które serwisy internetowe mają najwyższe notowania w rankingach. Dzięki temu dowiemy się, na jakie strony warto skierować naszą treść. Marketin9 umożliwia dostęp do kilku tysięcy serwisów z kilkunastu krajów świata.
2.    Platforma pozwala uzyskać korzystną cenę za publikacje na dopasowanych do profilu treści stronach, wysoko ocenianych przez Google. Atrakcyjne rabaty wynikają z faktu, że platforma zamawia znacznie większy wolumen treści u konkretnych wydawców niż pojedyncza agencja. Dzięki temu możemy uzyskać cenę za publikację niższą o 20–50% niż wówczas, gdybyśmy kontaktowali się bezpośrednio z serwisem.
3.    Na platformie możemy opublikować treść stworzoną przez jednego z zatrudnionych przez nas autorów – zostanie ona wówczas skierowana na wybrany serwis. Jednak marketin9 jest pomocny także w przypadku, gdy brakuje nam autorów zdolnych do wykreowania wysokiej jakości treści na specyficzny temat. Platforma zapewnia wówczas możliwość skorzystania z usług własnych autorów. Opracują oni treść zgodnie z nadesłanymi wytycznymi, mając na uwadze założenia kampanii, grupę docelową, specyfikę serwisu, na którym treść będzie publikowana oraz wysokie standardy jakościowe.
4.    Platforma umożliwia zamówienie całego planu kampanii content marketingowej.
5.    Marketin9 umożliwia stałe monitorowanie statusu publikacji oraz kontrolę nad budżetem przeznaczonym na kampanię.

Korzyści z publikowania poprzez marketin9

Korzyści, jakie daje publikowanie treści poprzez platformę marketin9, to zarówno wspomniane wcześniej niższe ceny publikacji, pomoc w doborze odpowiednich serwisów, jak też zapewnienie dobrych autorów w przypadku niedoboru treści dla danej kampanii. W rezultacie przeprowadzonej z pomocą platformy kampanii zwiększa się świadomość promowanej marki oraz pozycja jej strony w wynikach organicznych wyszukiwarki Google. Sukces, czyli wysoka pozycja na pierwszej stronie wyników, zależy jednak od kilku czynników. Są to:

– aktualny profil linkowy strony,
– autorytet serwisu, z którego pozyskujemy link (liczy się więc trafny wybór serwisów, na których publikujemy treści – w tym m.in. pomaga marketin9),
– zamieszczenie w linku słów kluczowych (tzw. anchorów – umieszczanie odnośników z anchor textem daje większe prawdopodobieństwo, że strona pojawi się w wynikach wyszukiwania po wpisaniu tej konkretnej frazy; oczywiście nie można przesadzać z ich liczbą),
– oznaczenie pozyskanych z artykułów linków jako „dofollow” bądź „nofollow”; atrybut „dofollow” „przekazuje” część popularności i prestiżu strony oryginalnej (czyli wybranego serwisu) danemu linkowi, słowem – podlinkowana i kliknięta przez robota Google strona korzysta na popularności, a także na poziomie zaufania, jakimi cieszy się strona pierwotna, czyli miejsce publikacji.

Kolejną korzyścią jest zwiększony ruch na naszej stronie za sprawą publikowanych artykułów. Ruch przybierze na sile zwłaszcza wtedy, gdy nasze treści będą odpowiadały na zapytania potencjalnych klientów i rozwiązywały ich problemy – temu właśnie służy skuteczna, wysokiej jakości treść content marketingowa. W wygenerowaniu ruchu na stronie pomogą więc artykuły odpowiadające na potrzeby użytkowników, a także zaciekawiające ich, intrygujące, zachęcające do poczynienia dalszego kroku i kliknięcia w link.

Jak skutecznie dobierać właściwe serwisy na platformie?

Platforma marketin9 podzielona jest na dwa panele zorientowane na aktywności jako reklamodawca i wydawca. Aby znaleźć listę ofert na artykuły sponsorowane na poszczególnych portalach internetowych należy wejść w kolumnę available websites w panelu reklamodawcy (advertiser dashboard) – jest to kilka tysięcy różnych, posegregowanych tematycznie serwisów. Przy każdym z nich znajdziemy informacje na temat jego autorytetu oraz tematyki. Są to przede wszystkim parametry pochodzące z zewnętrznych narzędzi Ahrefs i MajesticSEO: DR (Domain Rating) oraz TF (Trust Flow). Im wyższe wartości są wpisane przy danej domenie, tym większy jest jej autorytet idący z profilu linkowego, a więc i szanse na to, że zamieszczenie właśnie na niej naszej treści przełoży się na wzrost autorytetu naszej strony. Platforma posiada liczne filtry, dzięki którym można łatwo znaleźć serwisy o interesującym nas profilu tematycznym i „odsiać” te, które nas w danym momencie nie interesują. W ten sposób uzyskujemy bardzo konkretną listę serwisów, na których możemy publikować artykuły wraz z linkami prowadzącymi do naszej strony. Oczywiście w razie problemów nie zostaniemy pozostawieni sami sobie – wystarczy zgłosić się do marketin9, a zostanie nam przydzielony konsultant, który pomoże w ustaleniu najlepszej strategii linkowania czy harmonogramu publikacji tekstów.

A jak to wygląda w praktyce? Pomocne case study

Jak funkcjonalności platformy marketin9 przekładają się na praktykę? Jedna z firm ubezpieczeniowych poprosiła zespół marketin9 o pomoc w stworzeniu długoterminowego planu publikacji treści. Należy tu zaznaczyć, że branża ubezpieczeniowa to jeden z najbardziej konkurencyjnych sektorów pod względem SEO. Firma planowała zwiększyć ruch pochodzący z organicznych wyników wyszukiwania na stronie jednego ze swych brandów, a także poprawić sprzedaż przez stronę internetową. W ciągu roku, za pośrednictwem marketin9 opublikowano około 300 materiałów na serwisach o bardzo wysokim autorytecie. Każdy kolejny miesiąc kampanii przynosił zarówno stopniowy wzrost pozycji na liście wyników wyszukiwania, jak i zwiększanie się ruchu na stronie. Na koniec roku udało się uzyskać ROI na poziomie 255%.

Innym klientem marketin9 był producent hal namiotowych, który miał złe doświadczenia, jeśli chodzi o samodzielne próby poprawy pozycji jego strony w wynikach wyszukiwania. Przez sześć miesięcy firma próbowała powrócić na pierwszą stronę wyników. Sezon na wyjazdy pod namiot zbliżał się wielkimi krokami, a tymczasem działania marketingowe nie przynosiły oczekiwanych rezultatów. Wiadomo, że szansa dotarcia do odbiorców z drugiej strony wyników organicznych jest znacznie mniejsza niż z pierwszej. Dlatego zespół marketin9 zaproponował kampanię składającą się z 20 publikacji na serwisach o najwyższym autorytecie w kraju. Treść została opublikowana na tych serwisach w ciągu siedmiu dni od rozpoczęcia współpracy, natomiast witryna strona klienta wróciła na pierwszą stronę wyników wyszukiwania już po dwóch tygodniach od opublikowania treści. Po trzech miesiącach od pojawienia się materiałów wynik strony przy wyszukiwaniu najważniejszej dla branży frazy znalazł się w pierwszej trójce.

Content marketing należy dziś do najskuteczniejszych sposobów na promocję marki, zwiększanie ruchu na stronie i poprawę pozycji w wynikach wyszukiwania Google. Istnieje jednak jeden warunek sukcesu: Kampania musi być przeprowadzona w sposób przemyślany i rzetelny. Liczy się tu zarówno jakość treści, jak i wybór serwisów, na których zostanie ona opublikowana. Na powodzenie działań CM składa się także czas trwania kampanii. Specjaliści z platformy marketin9 wiedzą, jak taką kampanię przeprowadzić, jak ustalić strategię publikowania na serwisach o wysokim autorytecie. Pomogą także w stworzeniu samej treści.

Dołącz do dyskusji: Platforma marketin9 – pomocna dłoń na każdym etapie kampanii content marketingowej

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl