SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Haitong Bank zaleca kupno akcji Play, Cyfrowego Polsatu i Netii, a sprzedaż walorów Orange Polska

Analitycy Haitong Banku w środę wydali rekomendacje „kupuj” dla Cyfrowego Polsatu, Play Communications i Netii. Jednocześnie zarekomendowali „sprzedaj” dla akcji Orange Polska.

fot. Shutterstock.com Article

Haitong Bank utrzymał rekomendację „kupuj” dla Cyfrowego Polsatu, podnosząc cenę docelową do 32 zł z 29 zł. Powodem podniesienia wyceny jest dobra dynamika KPI i zapowiedzi podniesienia cen usług mobilnych, co - jak twierdzą analitycy - powinno mieć pozytywny, długoterminowy wpływ na ARPU i EBITDA spółki. Jednocześnie podwyższono szacunki EBITDA na lata 2019-2020 o 3 proc. w każdym roku.

Zdaniem specjalistów z Haitong Banku - Cyfrowy Polsat w długim terminie jest najbardziej atrakcyjną propozycją wśród polskich telekomów pod względem fundamentalnym, co jest wynikiem z atrakcyjnego portfela produktów.

Aukcja 5G bez negatywnego wpływu na dywidendę

- Spółka skupia się na dosprzedaży produktów, w formie flagowego SmartDom, który pozytywnie wpływa na ARPU i zmniejsza poziom rezygnacji z jego usług. Ogłoszona niedawno decyzja o dołączeniu do pozostałych telekomów w polityce wzrostu cen usług mobilnych z początkiem 2020 r. sprawia, że wskaźnik ARPU w dłuższym terminie może przyspieszyć wzrost – ocenia Konrad Księżopolski, szef analityków Haitong Banku. Jak twierdzi Księżopolski, wyższe wydatki inwestycyjne przy rozbudowie sieci i wdrożeniach IT lekko zaburzają przepływy pieniężne, które wyniosą ok 1,2 mld zł. Cyfrowy Polsat jest gotowy do aukcji 5G bez negatywnego wpływu na dywidendę w 2020 r., która według szacunków Haitong Bank wyniesie 0,93 zł na akcję, ze stopą dywidendy na poziomie 3,4 proc.

Od początku roku do końca września 2019 r. wartość rynku reklamy telewizyjnej spadła o 0,7 proc. w stosunku rok do roku, podczas gdy w samym III kwartale 2019 r. wzrosła o 1,9 proc. rok do roku. Według analityków Haitong Banku, w 2020 r. rynek reklamy telewizyjnej może dodatkowe środki z racji dwóch dużych wydarzeń sportowych jak Euro 2020 oraz Igrzyska Olimpijskie w Tokio. Cyfrowy Polsat szacuje wzrost rynku reklamy TV w 2019 r. w tempie niskiego, jednocyfrowego wzrostu. Zdaniem analityków taki scenariusz jest możliwy, biorąc pod uwagę mało wymagający IV kw. 2018 r., gdy rynek reklam telewizyjnych rósł tylko o 2,3 proc. w stosunku do +6/+8 proc. w I-III kw. 2018 r.

Jak szacują analitycy, w 2020 r. wpływy z transmisji i reklam mogą wzrosnąć dzięki wydarzeniom sportowym, takim jak piłkarskie Euro 2020 i Igrzyska Olimpijskie w Tokio. Euro 2020 powinno pozytywnie wpłynąć na rynek dzięki zakwalifikowaniu się do turnieju polskiej reprezentacji. Piłkarskie mistrzostwa świata w Rosji w 2018 r. przyniosły rynkowi reklam telewizyjnych ok. 120 mln PLN i 200 mln PLN dla rynku reklam ogółem. Analitycy zauważają jednak, że Euro 2020 i igrzyska olimpijskie w Tokio będą transmitowane tylko przez telewizję publiczną, więc ona będzie głównym beneficjentem. Haitong Bank przewiduje w 2020 r. wzrost rynku reklam ogółem o 3,5 proc. r/r, a reklam telewizyjnych o 2 proc. r/r.

Netia w niezmiennej sytuacji od 1,5 roku

Rekomendację „kupuj” utrzymano także dla Netii, cenę docelową obniżając do 5,50 zł (z 5,54 zł). Sytuacja spółki jest niezmienna od 18 miesięcy. Po nabyciu przez Cyfrowy Polsat 66 proc. udziałów w Netii, rynek i akcjonariusze mniejszościowi wyczekują, czy Polsat podejmie decyzję o wezwaniu na akcję w celu delistingu, najlepiej w niezmiennej wysokości 5,77 zł na akcję. Na podstawie przepisów prawa, Cyfrowy Polsat nie jest już zobligowany do wezwania w celu delistingu w cenie 5,77 zł, ponieważ aktualny średni kurs akcji z ostatnich 3 i 6 miesięcy wynosi odpowiednio: 4,56 i 4,62 zł.

- To może być przyczyną utrzymywania się kursu akcji Netii wyraźnie poniżej ceny, którą zapłacił Cyfrowy Polsat. Zapowiedź Polsatu o 3-letniej strategii dywidendowej może sugerować, że spółce nie zależy na delistingu Netii. Uważamy, że decyzja o wycofaniu Netii z giełdy nie zapadnie przed aukcją 5G pasma C (II półrocze 2020 r.) – komentuje Konrad Księżopolski, szef działu analiz Haitong Banku.

Wyniki Netii za III kwartał 2019 r. pokazują, że ogólny trend dotyczący KPI pozostaje niezmienny. Netia pozyskuje nowych klientów jej podstawowej działalności oraz usług telefonii stacjonarnej, ale wciąż traci klientów w swoim dostępie offnet (WLR/BSA/LLU).

Play i Cyfrowy Polsat najlepszymi propozycjami wśród telekomów

Haitong Bank utrzymuje też rekomendację „kupuj” dla Play Communications, podnosząc cenę docelową do 37,9 zł z 32,5 zł. - Wyższa cena jest skutkiem podwyższenia przez analityków szacunków EBITDA spółki na lata 2019-2021 odpowiednio o 2/3/5 proc. Wpływ na wyższe prognozy mają także dobre wyniki za III kwartał 2019 r., w których wystąpiły pierwsze oznaki wzrostu ARPU. W naszej opinii spółka obecnie najlepiej wśród polskich telekomów kreuje wartość i EBITDA – uważa Konrad Księżopolski.

Play zwiększył też swoje prognozy na 2019 r. w zakresie EBITDA i FCFE. Silna generacja gotówki sprawiła, że wskaźnik zadłużenie netto/EBITDA spadł do poziomu 2,83 w III kw. 2019 r. (2,93 w II kw. 2019 r.). Z przepływami pieniężnymi dla akcjonariuszy (FCFE) w br. na poziomie 900 mln PLN i EBITDA na poziomie 2,4 mld zł  spółka jest obecnie wyceniana bardzo atrakcyjnie. W 2019 r. stopa FCF kształtuje się na poziomie 10,3 proc., stopa dywidendy 4,6 proc., EV/EBITDA 6,1, a P/E 8,8.

Zdaniem analityków Haitong Banku, Play wraz z Cyfrowym Polsatem są obecnie najlepszymi propozycjami inwestycyjnymi wśród polskich telekomów, które Haitong Bank analizuje. - Mocnymi stronami Play Communications są brak zbyt dużej liczby pracowników, wysoka efektywność, brak kosztownych treści telewizyjnych i ekspozycji na zwalniający rynek reklam telewizyjnych oraz koncentracja na segmencie telko – ocenia Księżopolski.

Orange z obniżoną rekomendacją i podwyższoną ceną akcji

Po trzech rekomendacjach „kupuj”, Haitong Bank obniża rekomendację dla Orange Polska do „sprzedaj” (z „neutralnie”). Podnosząc jednocześnie cenę docelową do 6,0 zł z 5,4 zł. - Wyższa cena docelowa wynika z podwyższenia przez analityków prognoz dotyczących EBITDaL (EBITDA po uwzględnieniu kosztów leasingu) na lata 2019-2021, odpowiednio o 1/4/5 proc. Szacunki wzrosły dzięki szybszej od oczekiwań sprzedaży nieruchomości i ostatnich wzrostów ARPU spółki – komentuje Konrad Księżopolski.

Wyniki Orange za III kwartał 2019 r. uległy poprawie dzięki wpływom ze sprzedaży nieruchomości i konsolidacji z BlueSoft. Eksperci wskazują, że ostatni kwartał pokazał kilka ważnych zjawisk: stabilizacja ARPU, dobre wyniki sprzedaży internetu światłowodowego, niższy wskaźnik churn oraz dalsze optymalizacje kosztowe.

Kurs akcji Orange Polska wystrzelił po dniu inwestora Orange, który odbył się 4 grudnia br. W trakcie spotkania z inwestorami spółka matka ogłosiła plan zwiększania wartości poprzez Towercos (spółki zarządzającej wieżami). Inwestorzy przewidują, że Orange Polska może wkrótce sprzedać i z powrotem wyleasingować swoją infrastrukturę, co pozwoli uwolnić gotówkę niezbędną do delewarowania i wypłacania dywidend. Analitycy oczekują, że spółka powróci do wypłaty dywidendy w 2021 r., wypłacając 0,25 zł na akcję ze stopą dywidendy na poziomie 4 proc. Biorąc pod uwagę, że sieć Orange Polska w naszym kraju jest zarządzana w ramach NetWorks!, w którym posiada równe udziały z T-Mobile, analitycy przewidują, że sprzedaż sieci bez zgody T-Mobile będzie trudna. Dlatego Haitong Bank oczekuje, że Orange Polska rozpocznie projekt Towercos w kraju, w którym będzie to mniej skomplikowane, np. we Francji.

Orange Polska podtrzymuje cel na 2020 r. wzrostu przychodów i EBITDaL rok do roku. Zdaniem analityków Haitong Banku, utrzymanie dynamiki przychodów nie powinno być problemem, ponieważ technologie ICT będą wspierały wyniki, ale oczekiwane wzrosty EBITDaL będą trudne do osiągnięcia ze względu na wysoką bazę w 2019 r. Przewidują też, że 2020 rok przyniesie dalszą presję kosztową ze względu na wzrost cen energii elektrycznej i wynagrodzeń. W 2018 r. wynik EBITDaL spółki wsparły jednorazowo 192 mln zł., pochodzące ze sprzedaży nieruchomości, z kolei w 2019 r. analitycy oczekują 297 mln zł.

Jak wskazuje Orange Polska, ważnymi elementami redukcji kosztów w ostatnich kwartałach jest redukcja zatrudnienia, postępująca automatyzacja, bardziej efektywne sieci i zarządzanie kosztami marketingu. W ostatnim czasie spółka dokonała sporych redukcji, czyniąc organizację bardziej przejrzystą, choć liderami w tym zakresie pozostają Play i Cyfrowy Polsat. Eksperci z Haitong Banku uważają, że Orange Polska jest w stanie rozszerzać proces automatyzacji i kontynuować redukcję zatrudnienia. Jednak zwracają uwagę na wciąż istniejące obszary podatne na ryzyka, takie jak rosnące koszty energii elektrycznej, które są trudne do ograniczenia za względu na profil działalności spółki.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Haitong Bank zaleca kupno akcji Play, Cyfrowego Polsatu i Netii, a sprzedaż walorów Orange Polska

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
AW
Nie dla chińskich banków!!
0 0
odpowiedź