SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Play hamuje z internetem w roamingu krajowym do 1,5 Mb/s. „Koncentrujemy się na rozwoju własnej sieci telekomunikacyjnej”

Sieć Play obniżyła transfer danych internetowych w roamingu krajowym do 1,5 Mb/s. To kolejne spowolnienie po tym jak operator ogłosił w grudniu 2016 roku, że prędkość ściągania zostanie obniżona do 3 Mb/s. - W ostatnim czasie koncentrujemy się na rozwoju własnej sieci telekomunikacyjnej. Aby korzystać z jej możliwości optymalnie zachęcamy klientów do korzystania z automatycznego wyboru sieci w urządzeniach - doradza w rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Marcin Gruszka, rzecznik Play.

Article

Play w ramach oferowanej usługi dostępu do internetu korzysta z wewnętrznego roamingu. W momencie, gdy użytkownik sieci znajdzie się poza zasięgiem operatora jest automatycznie przełączany na nadajniki należące do T-Mobile Polska i może w dalszym ciągu korzystać z zasobów internetu.

W grudniu ub.r. Play poinformował, że prędkość internetu w krajowym roamingu zostanie ograniczona do 3 Mb/s.

Teraz operator zapowiedział kolejny limit. Prędkość przesyłania danych w wewnętrznym roamingu z wykorzystaniem infrastruktury T-Mobile ma wynosić zaledwie 1,5 Mb/s.

W rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Marcin Gruszka, rzecznik Play’a unika odpowiedzi na pytanie, czy obecne ograniczenia transferu mają związek z trudnościami w negocjacjach biznesowych pomiędzy P4 (właścicielem Play) a T-Mobile Polska.

- W ostatnim czasie koncentrujemy się na rozwoju własnej sieci telekomunikacyjnej Play - ujawnia Marcin Gruszka. - Aby korzystać z jej możliwości optymalnie zachęcamy klientów do korzystania z automatycznego wyboru sieci w urządzeniach.  Klienci ciągle mają oczywiście możliwość korzystania z dodatkowej sieci partnera roamingowego Play, ale przypominamy że szybki internet LTE dostępny był i będzie dostępny tylko na sieci własnej Play. Jednocześnie zwracamy uwagę, że korzystanie z sieci naszych partnerów związane może być z ograniczeniami technicznymi, na które Play nie ma wpływu. Dlatego gorąco zachęcamy i zapewniamy, że warto być w zasięgu Play. Użytkownikom wybranych urządzeń Samsung, LG, Apple przypominamy o możliwości korzystania z usługi WiFi Calling - zaznacza Gruszka.

Jednym z powodów obniżenia prędkości internetu w roamingu krajowym mogą być trudne rozmowy z T-Mobile Polska.

 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Play hamuje z internetem w roamingu krajowym do 1,5 Mb/s. „Koncentrujemy się na rozwoju własnej sieci telekomunikacyjnej”

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
GG
No to strzal w kolano, ja mam dwa numery w Play, jeszcze pol roku, i uciekam z Play.
Bez roamingu zasieg zerowy.
26 9
odpowiedź
User
nie polecam
Niech więcej kasy wydają na reklamy i zatrudnianie pseudogwiazdek. Play to dno. Zero zasięgu za miastem, jakość rozmów jest tragiczna i oszukiwanie z internetem. Mam 200 metrów od nadajnika Play z LTE, full zasięg a u mnie często prędkość ok. 2 Mb/s w LTE. Jeszcze 2 miesiące męczarni w tym syfie
29 9
odpowiedź
User
Kerm
Co ten Gruszka p.eprzy? A jak ktoś nie ma telefonu z LTE a na macierzystym hspa+ trudno 1Mb wycisnąć, to też ma siedzieć w zasięgu Play?
Trzeba było informować o takich działaniach w trakcie podpisywania umów z abonentami albo teraz umożliwić im możliwość zerwania umowy z winy operatora, bo napewno nie jest to wina abonenta, że Play przyciął prędkość do 1,5Mb.
Niepoważny człowiek na takim stanowisku ale co się dziwić, nie takie głupoty już wygadywał. Mam nadzieję, że UKE i UOKiK umożliwią odejście abonentom od tego beznadziejnego operatora bez płacenia kar.
Czy Redakcja mogłaby się dowiedzieć o opinię UOKiKU w tej sprawie? U mnie wśród najbliższych 10 abonentów lekko odejdzie.
20 8
odpowiedź
User
Kerm
Nie dość, że jedne z najwyższych cen w Polsce, to jeszcze beznadziejna jakość lub całkowity jej brak na zasięgu macierzystym.
Jak Ci Gruszka nie wstyd takie rzeczy mówić ludziom, którzy podpisali umowy 2 -letnie i teraz muszą się męczyć i płacic za coś, z czego nie mogą korzystać.
14 8
odpowiedź
User
Telemaniak
Oczywiście w Play nic o tym fakcie "nie wiedzą" nic dziwnego że klienci nie zorientowani też.
11 8
odpowiedź