SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Play zakończył sprzedaż oferty telewizyjnej UPC. „Obserwujemy zainteresowanie nowymi pakietami”

Jeszcze w zeszłym tygodniu abonenci UPC Polska z internetem mogli kupić pakiety telewizyjne tej sieci kablowej. Teraz możliwe jest wyłącznie wykupienie oferty Play. Kiedy obie oferty zostaną ostatecznie zintegrowane? - Obserwujemy zainteresowanie nowymi pakietami i na tej podstawie zadecydujemy o przyszłości oferty - informuje Wirtualnemedia.pl biuro prasowe Play.

Salon UPC PolskaSalon UPC Polska

Play, który jest właścicielem UPC Polska od kwietnia 2022 roku, krok po kroku „wygasza” markę działającej wiele lat w Polsce sieci kablowej.

Jeszcze do niedawna wszyscy dotychczasowi klienci UPC Polska mogli skorzystać z pakietów obejmujących 189 kanałów telewizyjnych.

Jak ustaliliśmy na infolinii, od początku tygodnia to niemożliwe. Osobom, które mają tylko internet w UPC Polska proponowane są wyłącznie pakiety Play. Konsultanci twierdzą, że o zmianie dowiedzieli się nagle i skarżą się na słabą komunikację ze strony firmy. Podobnie ma wyglądać sytuacja w salonach. Na razie klienci UPC Polska, którzy mają w umowie pakiety telewizyjne, mogą je „odświeżyć”. Nie wiadomo jak długo potrwa taki stan rzeczy, bo w przyszłości firma ma proponować klientom migrację do Play.

„Zachęcamy do wybrania oferty Play”

Czy dotychczasowi abonenci UPC Polska mogą nadal przedłużyć umowę na wcześniejsze pakiety telewizyjne UPC Polska czy obecnie mogą ją przedłużyć tylko na pakiety Play? Jak wygląda sytuacja klientów UPC Polska tylko z internetem? - Jeśli chodzi o dostępne dla klientów oferty to zachęcamy ich do kontaktu z naszymi konsultantami, którzy w oparciu o swoją wiedzę na temat dostępnych usług i potrzeb konkretnej osoby zaproponują najlepsze rozwiązania. Zachęcamy do wybrania oferty Play, atrakcyjnej zarówno, jeśli chodzi o usługi telewizyjne (pakiety TV Nowej Generacji), jak i internet (5 Gb/s) - informuje biuro prasowe Play.

Play planuje całkowitą integrację oferty? - Klienci UPC z internetem już od czerwca 2022 mogą bez ograniczeń dokupić ofertę telewizyjną Play z dodatkowymi rabatami wynikającymi z łączenia usług. Obserwujemy zainteresowanie nowymi pakietami i na tej podstawie zadecydujemy o przyszłości oferty - odpowiada Play. 

Oferta telewizyjna Play zostanie rozszerzona

Pod koniec maja UPC Polska wprowadził pakiety telewizyjne Play dla nowych abonentów. Obejmowały 157 kanałów zamiast dotychczasowych 189. Atutem tej oferty miała być jednak swoboda w wyborze wykupywanych co miesiąc serwisów streamingowych. W ostatnich miesiącach Play dołączył część stacji, których nie miał w pakietach, a były one częścią oferty UPC. Dodano kanały: TVP Info, TVP Kultura, TVP Sport, TVP Nauka i Alfa TVP, TV Republika, a ostatnio także Eurosport 2. Liczba kanałów to obecnie 165.

W pakietach Play wciąż nie są oferowane: TVP Historia, TVP ABC, TVP Seriale, TVP Rozrywka, TVP Kobieta, TVP Polonia, TVP Dokument, TVP World, TVP HD, Belsat, Adventure, AXN Spin, Bollywood TV, DocuBox, Fashion TV, FightBox, FightKlub, FilmBox Action, FilmBox Arthouse, FilmBox Extra, FilmBox Family, FilmBox Premium, Ginx E-sports TV, Golf Channel, Kino TV, Mezzo, Mezzo Live, Novela TV, Sky News, SportKlub i Top Kids.

Czy dalej do Play będą dołączane kanały wcześniej oferowane przez UPC? - Będziemy komunikować na bieżąco dostępność nowych kanałów po zakończeniu rozmów z poszczególnymi nadawcami, podobnie jak o decyzjach dotyczących wykorzystywanych technologii. O nowościach, co do zasady, informujemy oficjalnymi kanałami spółki - tłumaczy biuro prasowe Play. Firma nie zdradza czy w przyszłości zamierza całkowicie zrezygnować z oferowania telewizji w standardzie DVB-C na rzecz OTT (streamingu). Dekoder Play Box TV z systemem operacyjnym Android TV może służyć do odbioru DVB-T2 (naziemna telewizja cyfrowa), DVB-C (cyfrowa telewizja kablowa), IPTV i OTT.

Nie można rozwiązać umowy

W ostatnich dniach sieć kablowa UPC Polska rozesłała do dotychczasowych abonentów e-maila zatytułowanego „UPC to teraz Play”. Informuje w nim, że od 1 września dostawcą usług jest spółka P4, czyli operator sieci Play. Poinformowała, że zmiana firmy nie umożliwia rozwiązania umowy przed terminem.

- Zmiana nastąpiła automatycznie w wyniku połączenia UPC Polska sp. z o.o. z P4 sp. z o.o. i nie wymaga żadnych działań z Państwa strony. Zgodnie z art. 60a ust. 4 i 5 ustawy – Prawo telekomunikacyjne zmiana nazwy dostawcy usług nie jest zmianą zawartej przez Państwa umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych. W związku z tą zmianą, wypowiedzenie przez Państwa umowy w okresie zobowiązania, będzie wiązać się z koniecznością zwrotu proporcjonalnej części ulgi udzielonej przy jej zawarciu. Warunki świadczenia usług i zasady obsługi klienta pozostają bez zmian - wyjaśnił Play.

Koniec UPC Polska

Na początku tygodnia do historii przeszła strona internetowa UPC Polska. Osoby odwiedzające witrynę upc.pl są przekierowywane na play.pl. W 2020 roku francuska Grupa Iliad za 9,6 mld zł kupiła sieć komórkową Play. W kwietniu 2022 roku sfinalizowano z kolei przejęcie UPC Polska od Liberty Global za 7,013 mld zł. Niedługo później ruszyła kampania reklamowa pod hasłem „UPC przeszło do Play”. Mocno ograniczono wydatki na marketing samego UPC Polska. Na początku lutego pracownicy UPC Polska przenieśli się z biurowca Spark przy al. Solidarności na warszawskiej Woli do biurowca Neopark na Mokotowie, gdzie siedzibę ma operator Play.

W kwietniu portal Wirtualnemedia.pl informował, że docelowo dojdzie do rebrandingu UPC Polska na Play. - Rozwijamy nasze usługi zarówno pod marką Play, jak i UPC. Co do zasady, decyzje biznesowe komunikujemy oficjalnymi kanałami spółki - komentowało te doniesienia biuro prasowe Play.

Latem Play ograniczył liczbę salonów i wysp sprzedażowych UPC w centrach handlowych. Część placówek, które były w innych lokalizacjach przemianowano na Salony Obsługi i Sprzedaży Play. 31 sierpnia nastąpiło prawne połączenie spółek P4 (operator sieci Play) i UPC Polska. - Formalne połączenie Play i UPC nie wiąże się z odejściem osób na stanowiskach dyrektorskich. Zarząd spółki pozostaje bez zmian - tłumaczyło w rozmowie z Wirtualnemedia.pl biuro prasowe Play.

Dołącz do dyskusji: Play zakończył sprzedaż oferty telewizyjnej UPC. „Obserwujemy zainteresowanie nowymi pakietami”

16 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Klient
Kanały sportowe w ofercie Play Now TV powinny być w 50fps. Wtedy rozważę zakup. Na tę chwilę jestem u konkurencji nadającej sport w streamingu w właśnie takim klatkarzu.
odpowiedź
User
TeZet
UPC zawsze wystawiało fakturę pierwszego dnia miesiąca. Dzisiaj jest 6 dzień września i faktury z Playa jeszcze nie ma. Zaczyna się Playowy bałagan?
odpowiedź
User
kambap
Trzeba będzie uciekać do konkurencji: Vectra, Netia?
odpowiedź