100 proc. udziałów firmy UPC Polska zostało kupione przez operatora sieci Play od należącej do Liberty Global holenderskiej spółki UPC Poland Holding.
Cena wyniosła 7,013 mld zł, z czego 5,5 mld zł P4 pozyskał w grudniu ub.r. jako kredyt.
- Transakcja nie wymaga od dotychczasowych klientów obu podmiotów żadnych działań. Umowy zawarte przez klientów z operatorami pozostają w mocy i nie wymagają podpisywania aneksów - podkreślił Play w komunikacie.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/play-wspolpracuje-inpost-dhl-dpd-jak-i-dlaczego,7170039230854785a ##
Umowa dotyczącą kupna 100 proc. udziałów UPC Polska została zawarta przez P4 z koncernem Liberty Global we wrześniu ub.r. W komunikacie P4 zaznaczono, że cena w wysokości 7 mld zł „odpowiada mnożnikowi EBITDAaL za rok 2020 na poziomie 9,3x przed efektami synergii i około 7x z uwzględnieniem synergii przychodowych i kosztowych”.

W pierwszej połowie marca bezwarunkową zgodę na transakcję wyraziła Komisja Europejska. - Pozytywna decyzja Komisji Europejskiej daje zielone światło do sfinalizowania transakcji i stworzenia zupełnie nowej jakości dzięki połączeniu najlepszych usług mobilnych, stacjonarnych i telewizyjnych na polskim rynku telekomunikacyjnym. Koncentrujemy się na przygotowaniu integracji Play i UPC oraz bardzo cieszymy się na współpracę z zespołem UPC - skomentował w komunikacie prasowym Jean Marc Harion, prezes P4.
- W tych trudnych i niepewnych czasach Play i UPC już pokazały, że łączą siły, aby wspierać obywateli Ukrainy. A wkrótce wykorzystamy potencjał obu organizacji do realizacji naszego strategicznego celu, jakim jest stworzenie silnego operatora konwergentnego w Polsce - zapowiada.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/upc-polska-naziemna-telewizja-cyfrowa-dvb-t2-hevc-telewizory,7170011863115393a ##

Z UPC Polska odchodzi prezes Robert Redeleanu. Co za podróż! Zakończyliśmy sprzedaż UPC Polska do spółki zależnej iliad PLAY a moje 4 lata w Polsce dobiegły końca. Jestem bardzo dumny z tego, co zespół UPC osiągnął w ostatnich latach i czuję się szczęśliwy, że mogę pracować z tak wieloma utalentowanymi, pełnymi pasji i pięknymi ludźmi. Polska zawsze będzie ważną częścią naszego życia rodzinnego i zabieramy ze sobą wiele fantastycznych wspomnień i przyjaźni. Z niecierpliwością czekamy na to, jak nowy krajowy czempion staje się numerem 1 na polskim rynku, łącząc uzupełniające się mocne strony i dziedzictwo UPC i Play.Dziękuję moim polskim przyjaciołom! Życzę wszystkim wielu sukcesów - napisał w serwisie LinkedIn.
Redeleanu stanowisko prezesa UPC Polska objął w kwietniu 2018 roku.
Play po kupnie UPC zaproponuje oferty konwergentne

W drugiej połowie marca Jean-Marc Harion zapowiedział, że po realizacji przejęcia UPC Polska i Play będą dalej działały jako osobne marki. - UPC to marka mocno zakorzeniona w świadomości polskich użytkowników, kojarzy się z szybkim internetem i wysoką jakością usług, a to cel zbliżający nas mocno do siebie - zaznaczył Harion.
Natomiast telekom w związku z kupnem UPC Polska przygotowuje nowe oferty, łączące usługi stacjonarne i mobilne.
- Na razie za wcześnie jeszcze mówić o tym, jaka będzie nasza strategia marketingowa w perspektywie połączenia z UPC. Na pewno musi ulec poważnym zmianom. Przewidujemy także istotne modyfikacje w naszej komunikacji reklamowej i wprowadzenie w tym segmencie nowych rozwiązań - dodał.
Play należy do Grupy Iliad
Pod koniec 2020 roku P4 zostało przejęte przez francuską Grupę Iliad, która za 97 proc. akcji operatora zapłaciła 9,6 mld zł.

W grudniu ub.r. operator Play zaciągnął 464,4 mln zł kredytu w Banco Santander na kupno sprzętu Samsunga oraz 470 mln zł od Europejskiego Banku Inwestycyjnego.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/upc-polska-kara-za-wypowiedzenie-umowy-przed-terminem-uokik,7170051592718465a ##
W ub.r. P4 osiągnął wzrost przychodów o 2 proc. do 7,3 mld zł i zysku EBITDAaL z 2,38 do 3,13 mld zł. Liczba użytkowników telekomu zwiększyła się o 323 tys. do 12,396 mln.
Z kolei UPC Polska w całym ub.r. osiągnęło wzrost przychodów o 4,6 proc. do 454,8 mln dolarów i zysku netto z 58,4 do 82,6 mln dolarów. Na koniec roku operator miał 1,57 mln klientów, którym świadczył 3,35 mln jednostkowych usług (RGU).










