SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Dobrzyński, Niewęgłowski i Cronberg odchodzą z Play. Sobolewski nowym szefem marketingu

Z końcem br. z zarządu P4, operatora sieci telekomunikacyjnej Play, odejdą Hans Cronberg i Bartosz Dobrzyński, a z końcem stycznia 2019 roku - Jacek Niewęgłowski. Ich miejsca z początkiem listopada zajmą Michał Ziółkowski, Michał Sobolewski i Wojciech Danieluk, ponadto firma szuka nowego szefa strategii.

Article

Hans Cronberg w P4 pełni funkcję dyrektora ds. technicznych, Bartosz Dobrzyński - dyrektora ds. marketingu, a Jacek Niewęgłowski - dyrektora ds. strategii. Ponadto wszyscy byli członkami zarządu spółki.

Cronberg i Dobrzyński zakończą w niej pracę z końcem grudnia br., a z zarządu ustąpią z końcem października. Natomiast Niewęgłowski pożegna się ze swoimi funkcjami z końcem stycznia 2019 roku, przy czym nadal będzie współpracował z firmą jako doradca.

Michał Sobolewski dyrektorem marketingu Play

Z początkiem listopada do obowiązki odchodzących menedżerów przejmą Michał Sobolewski, Michał Ziółkowski i Wojciech Danieluk. Wszyscy dołączą do zarządu P4, Sobolewski obejmie też funkcję dyrektora ds. marketingu, Ziółkowski - dyrektora ds. technicznych, a Danieluk - dyrektora ds. IT.

Ponadto P4 szuka nowego szefa strategii, który obejmie tę funkcję z początkiem lutego 2019 roku.

Michał Sobolewski w Play pracuje od 2009 roku, poprzednio odpowiadał za marketing konsumenckiej oferty produktowej. Z branżą marketingową jest związany od ponad 20 lat.

Michał Ziółkowski z Play jest związany od startu sieci w 2007 roku. Od marca ub.r. odpowiada za najszybszą rozbudowę sieci w historii polskiej telekomunikacji. W sektorze telekomunikacyjnym pracuje od 20 lat.

Wojciech Danieluk z Play jest związany od 2008 roku, odpowiadał za programy transformacyjne. Wcześniej pracował m.in. w firmie Ericsson.

Niewęgłowski i Cronberg w zarządzie Play od startu sieci

Jacek Niewęgłowski i Hans Cronberg dołączyli do kierownictwa Play jesienią 2005 roku, kiedy zaczęto przygotowywania do uruchomienia tej sieci. Obaj pełnili też funkcję członków zarządu spółki 3GNS należącej do grupy kapitałowej Play.

Niewęgłowski wcześniej był członkiem zarządu Germanos Polska, jej niegdysiejszej spółki zależnej właściciela Play. Ponadto pracował m.in. jako członek rady nadzorczej PTC (obecnie T‑Mobile Polska), członek zarządu Aster City Cable, przewodniczący rady nadzorczej Comtica oraz członek zarządu Elektrim Telekomunikacja, a wcześniej był dyrektorem w licznych spółkach telekomunikacyjnych.

Hans Cronberg przed przejściem do Play pracował w Deutsche Telekom Group - jako dyrektor ds. zaopatrzenia i logistyki w T‑Mobile Croatia oraz dyrektor działu technologii 3G i platform wartości dodanej w PTC (obecnie T‑Mobile Polska). Wcześniej był związany z Ericsson Group - zajmował tam stanowiska w zarządzaniu produktami, marketingu produktów oraz sprzedaży i zarządzaniu kluczowymi klientami w Szwecji, Polsce i Izraelu.

Z kolei Bartosz Dobrzyński dołączył do zarządów Play i 3GNS w 2009 roku. Przeszedł z Telekomunikacji Polskiej (obecnie Orange Polska), gdzie przez siedem lat pracował jako menedżer ds. ofert mobilnych dla abonentów indywidualnych w sieci Orange. Karierę w branży telekomunikacyjnej zaczął w 1998 roku jako kierownik ds. programów lojalnościowych i utrzymania klienta w sieci Plus.

Play od lipca ma nowego prezesa

To kolejne roszady w zarządzie operatora sieci Play. Od początku lipca br. prezesem firmy jest Jean-Marc Harion, poprzednio związany z Orange. W Play zastąpił Jørgena Banga Jensena, który odszedł z firmy po 10 latach zarządzania nią.

Natomiast pod koniec lipca Georgios Xirouchakis zrezygnował z funkcji dyrektora w zarządzie Play Communications. Tymczasowo zastąpił go Rouben Bourlas.

W zarządzie operatora Play są jeszcze Michał Wawrzynowicz i Holger Püchert.

W pierwszej połowie br. Play Communications zanotował 3,32 mld zł wpływów operacyjnych (wobec 3,21 mld zł rok wcześniej) i wzrost zysku netto w skali roku z 57,5 do 352,6 mln zł. Sieć Play miała 15,03 mln klientów, o 550,2 tys. więcej niż rok wcześniej. Liczba abonentów wzrosła z 8,94 do 9,71 mln, a użytkowników ofert prepaidowych zmalała z 5,54 do 5,32 mln.

W maju br. spółka zgodnie z zapowiedzią wypłaciła 652 mln zł dywidendy. W sierpniu poinformowała natomiast, że obniża wartość kolejnych dywidend z 65-75 proc. do 40-50 proc. skonsolidowanych wolnych przepływów pieniężnych. Firma uzasadniła, że chce szybciej obniżyć poziom swojego zadłużenia oraz mieć do końca 2020 roku ok. 9 tys. stacji bazowych.

Play Communications pod koniec lipca ub.r. zadebiutował na warszawskiej giełdzie. Firma pozyskała 4,4 mld zł ze sprzedaży swoich akcji w cenie 36 zł za sztukę. Do końca kwietnia br. kurs akcji spółki utrzymywał się powyżej 30 zł, a potem zanotował duży spadek: najpierw do ok. 25 zł, a w lipcu do nieco ponad 20 zła, a w październiku - poniżej 20 zł.

W najgłębszym dołku za walor spółki płacono 16,22 zł, a w miniony czwartek na końcu sesji cena wynosiła 17,51 zł (dawało to kapitalizację firmy w wysokości 4,44 mld zł).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Dobrzyński, Niewęgłowski i Cronberg odchodzą z Play. Sobolewski nowym szefem marketingu

15 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Tv
Czyli Pan Śliwka też poleci. W sumie cieszy mnie ta wymiana, bo od durnych reklam z Wojewódzkim i ta blondynką już się na wymioty zbierało. Powinni iść śladem Plusa i się profesjonalizować. Dla szukających tanich będzie Virgin.
25 14
odpowiedź
User
walter
ciekawe o co poszło.
17 8
odpowiedź
User
Janusz
Play jest za drogi. Nie ma dobrego USP, brak dobrej strategii online. Fatalne braki w marketingu i mamy odpływ kart sim. Nikt już nie chce być kojarzony z Play, kiedy mamy tani i dobry plush, premium mobile i innych virtualnych operatorow, gdzie na karte mozna miec to samo 5 x taniej.
22 13
odpowiedź
User
Klient
Podpowiem jaką strategię powinni opracować w pierwszej kolejności:
- co zrobić, kiedy punkt sprzedaży sprzedaje ruter, kartę SIM z internetem i zapomina powiedzieć, że w miejscu użytkowania prędkość internetu będzie bliska...... zeru.....
od razu dorzucę: zwrot w punkcie sprzedaży kończy się słowami: nie możemy przyjąć zwrotu, karta została aktywowana....
jaką strategię Państwo opracujecie?
20 12
odpowiedź
User
Kris
To ktoś jeszcze podpisuje abonament w 2018 roku? Przecież to nonsens, tak samo jak przepłacanie za telefony w sieciach.
19 9
odpowiedź