SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Plus w wielu barwach stawia na reklamy do młodych. „To oni uczą starszych nowych technologii”

Polkomtel odsłonił odświeżoną identyfikację wizualną i komunikację marketingową sieci telekomunikacyjnej Plus. Jej reklamy będą zawierać więcej barw i pokazywać życie młodych ludzi, a grupa docelowa komunikacji to osoby w wieku 25-35 lat. - Oni najczęściej jako pierwsi oswajają nowe technologie, korzystają z nich, a potem przekazują tę wiedzę rodzinie i przyjaciołom - uzasadnia Katarzyna Wyszomirska-Wierczewska, dyrektor departamentu komunikacji marketingowej w Polkomtelu.

Article

Kampania reklamowa zapowiadająca nową odsłonę marki Plus była prowadzona w poprzednim tygodniu pod hasłem „Ja+ nowe możliwości” (zobacz szczegóły). W poniedziałek telekom zaprezentował nowe taryfy, których nazwy są rozwinięciami sformułowania Ja+, oraz szczegóły nowego pozycjonowania i komunikacji marketingowej Plusa.

W warstwie wizualnej marka rezygnuje ze stałego kodu kolorystycznego - logo z zieloną nazwą i uśmiechniętym czerwono-niebieskim znakiem plusa. Odtąd logotyp Plusa będzie białym kształtem na tłach w różnych kolorach. Znacznie więcej barw pojawiło się również w nowych reklamach sieci. W ofercie produktowej i komunikacji marketingowej będzie eksponowana nazwa i znak Ja+. Do poszczególnych taryf i usług przypisano różne kolory: abonament - zielony, LTE - pomarańczowy, mix - czerwony, firma - zielony, na kartę - różowy.

- Dlaczego „Ja”? Ponieważ Plus w naszym portfolio jest marką skierowaną do klientów indywidualnych. Znak + to my, którzy jako operator dodajemy nowe korzyści i rozwiązania, wzbogacające świat telekomunikacyjny o treści rozrywkowe i usługi internetowe - opisuje Karina Jakóbiak, zastępca dyrektora departamentu komunikacji marketingowej w Polkomtelu. - Jednocześnie przestajemy być jednobarwni - tylko zieleni, zaczynamy przybierać wiele kolorów, ponieważ nasza grupa docelowa też jest wielobarwna, ma różne potrzeby i emocje. Chcemy w ten sposób unowocześnić i zdynamizować naszą markę - tłumaczy.



Nowe reklamy pokazują zainteresowania i styl życia przede wszystkim młodych osób i właśnie do takiej grupy wiekowej - 25-35 lat - są skierowane. - Nowa platforma komunikacyjna wyraźnie pokazuje osobowość marki: nowoczesną, bez ograniczeń, radosną, witalną i na czasie. Młodzi ludzie z naszych spotów to indywidualiści, znający swoją wartość, posiadający pasje i pragnienia, a z Plusem ich świat nabiera jeszcze więcej możliwości - komentuje Katarzyna Wyszomirska-Wierczewska, dyrektor departamentu komunikacji marketingowej w Polkomtelu.

Skąd taka zmiana w pozycjonowaniu i komunikacji Plusa? - W ciągu ostatnich lat rynek bardzo się zmienił i jako marka technologiczna musimy podążać za tymi zmianami i za zmieniającymi się z duchem czasu klientami. Wybraliśmy tę grupę docelową, ponieważ to ona najczęściej jako pierwsza oswaja nowe technologie, nowe oferty, a potem tę wiedzę przekazuje dalej, edukując niejako swoich rodziców, rodzinę, przyjaciół. To oni też najczęściej mają wpływ na decyzje zakupowe swoje i swoich bliskich - wyjaśnia Katarzyna Wyszomirska-Wierczewska. - Naszym celem jest odświeżenie marki Plus. To nowe pozycjonowanie marki w kierunku nowych możliwości sprawia, że Plus jest dla wszystkich tych, którzy szukają kompleksowych rozwiązań łączących telekomunikację z usługami online, telewizją czyli szeroko rozumianą rozrywką. Nowa platforma komunikacyjna skierowana jest w stronę nieco młodszego, bardziej dynamicznego odbiorcy niż dotychczas - dodaje.

Miesiąc temu podobną zmianę komunikacji marketingowej (będącą częścią globalnego relaunchu marki) zrealizował w Polsce Orange: wprowadził hasło „Liczy się to, co ważne dla Ciebie”, a w reklamach zaczął eksponować więcej kolorów niż charakterystyczny dla tej marki pomarańczowy (przeczytaj o tym więcej).

- Od kilku miesięcy pracowaliśmy nad naszą nową platformą. Trudno nam jest znaleźć jakiekolwiek punkty styczne ze strategią kolorystyczną konkurencji, bo szliśmy własną drogą - komentuje tę zbieżność Katarzyna Wyszomirska-Wierczewska.

Odświeżenie dotyczy tylko marki Plus, dwa pozostałe główne brandy Polkmtelu: SmartDom i Plush pozostają bez zmian. - O ile SmartDom obejmuje pakiety łączonych usług Plusa i Cyfrowego Polsatu i jest skierowany do całych gospodarstw domowych, czyli „dla nas”, o tyle nowe pozycjonowanie Plusa ma podkreślać, że jest adresowany do indywidualnych użytkowników, czyli „do mnie”, stąd Ja+ - opisuje różnicę między tymi dwoma markami Wyszomirska-Wierczewska.

>>> Przeglądaj najciekawsze reklamy z Polski i zagranicy w naszym dziale Kreacje


Właściwa, produktowa odsłona kampanii startuje we wtorek. W pierwszym etapie są reklamowane taryfy abonamentowe i na kartę, a w kolejnym promowane będą oferty mix, internetowa i dla firm.

>>> Oglądaj najciekawsze spoty reklamowe na tv.wirtualnemedia.pl

Akcja reklamowa obejmuje telewizję (oprócz spotów także działania niestandardowe w Polsacie: billboardy sponsorskie, product placement i bumpery), radio, prasę, internet oraz outdoor.

Nową koncepcję komunikacji marketingowej Plus i kreację kampanii przygotowała agencja Scholz & Friends Warszawa. Spoty, wyreżyserowane przez Tima Nackashiego, wyprodukował dom produkcyjny TFP, a postprodukcją zajął się Lunapark.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Plus w wielu barwach stawia na reklamy do młodych. „To oni uczą starszych nowych technologii”

17 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
sg
O matko, sami hipsterzy i brodacze w reklamach :/
odpowiedź
User
PiSudzki
JA+pierdziu... ale obciachowy nju imidż. Chyba targatem jest gimbaza.
odpowiedź
User
pavv
JA, JA, Ja chcę jak większość niskich cen, a nie fotek jakiś modelek i modeli. Co to gazeta Grazia, albo inna Gala jest?
odpowiedź