SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

PMPG z niemal trzy razy wyższym zyskiem. Spadły przychody

Platforma Mediowa Point Group w I kwartale br. zanotowała niemal trzy razy wyższy zysk netto niż rok wcześniej. Spadły natomiast przychody spółki.

Michał M. Lisiecki, prezes PMPG / fot. Maksymilian Rigamonti Article

Z raportu finansowego PMPG wynika, że w pierwszych trzech miesiącach tego roku przychody firmy wyniosły 16,59 mln zł, czyli o 8 proc. mniej niż rok wcześniej.

- Różnica w przychodach pomiędzy I kwartałem roku 2014 a analogicznym okresem roku poprzedniego wynika przede wszystkim z realizowanej przez PMPG strategii podnoszenia rentowności sprzedaży, w tym m.in. z optymalizacji wartości umów barterowych. Wynika to przede wszystkim z ograniczenia kosztów promocji własnej, które stanowiły istotny element kosztów w latach 2012 i 2013 - podano w komunikacie. Spółka podała też, że jej przychody gotówkowe były nieznacznie niższe „głównie z uwagi na brak jednego z istotnych wydarzeń organizowanych w ramach Grupy”.

Zysk EBITDA PMPG na koniec marca br. wyniósł 3,33 mln zł, aż o 127 proc. więcej niż rok wcześniej. Zysk brutto uplasował się na poziomie 3,42 mln zł (wzrost o 159 proc.). Spółka zanotowała też 2,62 mln zł zysku netto, podczas gdy rok wcześniej było to tylko 910 tys. zł.

- Blisko trzykrotnie wyższy zysk netto i prawie dwukrotnie wyższa EBITDA to wynik m.in. zmian w strukturze sprzedaży, które pozwalają na optymalizację kosztów i wzrost efektywności. Widoczny jest tu również efekt renegocjacji umów długoterminowych z głównymi dostawcami, dzięki czemu obniżeniu uległy koszty własne sprzedaży. Optymalizacja kosztowa jest również widoczna w obniżeniu o ok. 37 proc. kosztów zarządu - czytamy w komunikacie.

PMPG podaje, że wyniki osiągnięte w I kwartale br. pozwalają na podtrzymanie prognozy na 2014 rok ogłoszonej w marcu br. Zakłada ona, że w całym roku spółka będzie mieć 64,96 mln zł przychodów ze sprzedaży, a jej EBITDA wyniesie 8,01 mln zł.

Platforma Mediowa Point Group jest wydawcą magazynów „Wprost”, „Do Rzeczy” i „Historia Do Rzeczy”.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: PMPG z niemal trzy razy wyższym zyskiem. Spadły przychody

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Sranie w banie i...
...kreatywna księgowość :)
13 11
odpowiedź
User
Jarek
Kolejny raz brawa dla Biura Reklamy to oni ciągną PMPG.
10 12
odpowiedź
User
Jarek
Kolejny raz brawa dla Biura Reklamy to oni ciągną PMPG.
11 12
odpowiedź
User
tom
Standardowo Pr-owe zagrywki i nic poza tym
12 9
odpowiedź
User
gościu
PR? Podano co zrobiono i jak. Próżno szukać nawet tak pogłębionych informacji o sukcesach w jakichkolwiek innych mediach. W porównaniu z nimi, tu jest wszystko krystalicznie jasne i wiarygodne. Brawo za dobre decyzje menedżerskie, zwłaszcza za renegocjowanie umów z dostawcami. Szkoda, że dziennikarze mają gorzej i wszędzie narzekają, bo to oni napędzają ten produkt. Dlatego to chyba jednorazowy wynik, a nie początek dobrego trendu.
9 9
odpowiedź