Po stracie 120 mln dolarów Condé Nast chce sprzedać magazyny „Brides”, „Golf Digest” i „W”

W 2017 roku wydawnictwo Condé Nast zanotowało stratę na poziomie 120 mln dolarów. Aby ograniczyć koszty związane z wydawaniem tradycyjnej prasy firma planuje sprzedaż magazynów „Brides”, „Golf Digest” i „W”. Sztandarowe tytuły Condé Nast - „Vogue”, „Vanity Fair” oraz „New Yorker” pozostają w portfolio wydawcy.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Po stracie 120 mln dolarów Condé Nast chce sprzedać magazyny „Brides”, „Golf Digest” i „W”

Informacje na temat słabej kondycji finansowej Condé Nast oraz oszczędności planowanych przez wydawnictwo dostarczył dziennik „The New York Times” opierając się na rozmowach z obecnymi i byłymi pracownikami firmy.

Według niepotwierdzonych oficjalnie przez Condé Nast doniesień koncern zanotował w 2017 r. stratę na poziomie 120 mln dol. Taki niekorzystny wynik finansowy jest spowodowany spadkiem sprzedaży drukowanych tytułów wydawcy, który obecnie regularnie wydaje 14 różnych magazynów. Strat w tym segmencie nie są w stanie zrównoważyć przychody pochodzące z internetu.

Według „NYT” niedawno w Condé Nast zakończyła się kontrola, którą wydawca zlecił  firmie doradczej Boston Consulting Group. Jednym z wniosków sformułowanych przez ekspertów jest sprzedaż części tytułów wydawcy, co pozwoli na obniżenie kosztów i ograniczenie strat w przyszłości.

W związku z tym kierujący Condé Nast Robert A. Sauerberg Jr. wspólnie z zarządem podjął decyzję o wystawieniu na sprzedaż trzech magazynów: „Brides”, „Golf Digest” i „W”. Na razie nie wiadomo jakiej ceny oczekuje wydawca, ani też kto ma zająć się poszukiwaniem ewentualnych kupców.

Sprzedaż nie zagraża na razie sztandarowym i najbardziej cenionym na rynku tytułom wydawcy - „Vogue”, „Vanity Fair” oraz „New Yorkerowi”. „NYT” przypomina, że w przeszłości ratując swoje finanse Condé Nast zrezygnował z wydawania drukowanych wersji „Details” „Self” i „Teen Vogue”, zwolnił także w ub.r. ponad 80 pracowników wydawnictwa, co jednak nie powstrzymało strat.

Sprzedaż 3 tytułów nie jest jedynym sposobem Condé Nast na oszczędności. Wydawca zamierza też wynająć 6 z zajmowanych obecnie 23 pięter w budynku 1 World Trade Center w Nowym Jorku, w którym mieści się siedziba firmy.

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Zygmunt Solorz i stare kolędy. Rzecznik  Polsatu dementuje

Zygmunt Solorz i stare kolędy. Rzecznik Polsatu dementuje

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Blisko rekordu w "amerykańskim Lotto". Wygrał prawie 2 mld dolarów

Blisko rekordu w "amerykańskim Lotto". Wygrał prawie 2 mld dolarów