SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Po tekście „Gazety Wyborczej” skargi do KRRiT na materiały „Wiadomości” o szczycie NATO

Do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji wpłynęły 23 skargi, w których zarzucono nierzetelność i manipulacje materiałom „Wiadomości” TVP1 dotyczącym szczytu NATO w Warszawie - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Do składania takich skarg zachęciła dziennikarka „Gazety Wyborczej” Agnieszka Kublik.

Krzysztof Ziemiec w studiu „Wiadomości”, fot. TVP Article

Skargi dotyczą materiałów na temat szczytu NATO pokazanych w głównym wydaniu „Wiadomości” TVP1 w czwartek 8 lipca i piątek 9 lipca. Pierwszego z tych dni w programie opisano okoliczności przyjęcia Polski do NATO, nie wymieniając w tym kontekście Bronisława Geremka, Aleksandra Kwaśniewskiego ani Lecha Wałęsy, wspominając natomiast o artykule Krzysztofa Czabańskiego (obecnie wiceministra kultury odpowiadającego za reformę mediów publicznych) z końca lat 80. na temat możliwego członkostwa naszego kraju w Pakcie Północnoatlantyckim.

W sobotnim wydaniu „Wiadomości” w relacji ze wspólnej konferencji Baracka Obamy i Andrzeja Dudy nie zacytowano zdania prezydenta USA o tym, że w rozmowie z naszym prezydentem wyraził swoją troskę związaną z impasem wokół Trybunału Konstytucyjnego. Następnego dnia w krytycznym świetle opisał to „Washington Post”, na to „Wiadomości” zasugerowały, że za powstaniem artykułu może stać Anne Applebaum, żona Radosława Sikorskiego, szefowa europejskiego działu opinii „Washington Post”. Applebaum szybko temu zaprzeczyła.

- Skargi odnosiły się do manipulowania informacjami oraz nierzetelności - poinformowała Wirtualnemedia.pl Katarzyna Twardowska, rzeczniczka prasowa Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. Do składania skarg w tej sprawie do KRRiT zachęciła dziennikarka „Gazety Wyborczej” Agnieszka Kublik w komentarzu zamieszczonym w sobotę 9 lipca.

KRRiT w najbliższym czasie będzie analizować zgłoszone skargi. Potem podejmie decyzję, czy są podstawy do dalszych działań, np. kary finansowej dla nadawcy.

Miesiąc temu do Krajowej Rady wpłynęła skarga dotycząca „Studia YaYo” w TVP3 Warszawa.

Według danych Nielsen Audience Measurement w pierwszej połowie br. średnia oglądalność głównego wydania „Wiadomości” wynosiła 2,94 mln widzów.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Po tekście „Gazety Wyborczej” skargi do KRRiT na materiały „Wiadomości” o szczycie NATO

9 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Jarek
Szkoda, że tylko czytelnicy mogą, i robią to ostatnio masowo przestając kupować , ukarać Gazetę Wyborczą za jej nierzetelność i naginanie faktów do jej tezy. Przydałby organ , który karałbym za podawanie nieprawdy lub wprowadzanie w błąd czytelników gazet. Ostatnim przykładem nieuczciwości i nierzetelności Gazety Wyborczej, chociaż nie tylko jej, był atak w Nicei, który ona opisała zgodnie z poprawnością polityczną opisała jaka " ciężarówka wjechała w tłum " zamiast Tunezyjczyk ( muzułmanin ? ) kierujący ciężarówką wjechał w tłum
28 84
odpowiedź
User
Swieckie panstwo
Szkoda, że tylko czytelnicy mogą, i robią to ostatnio masowo przestając kupować , ukarać Gazetę Wyborczą za jej nierzetelność i naginanie faktów do jej tezy. Przydałby organ , który karałbym za podawanie nieprawdy lub wprowadzanie w błąd czytelników gazet. Ostatnim przykładem nieuczciwości i nierzetelności Gazety Wyborczej, chociaż nie tylko jej, był atak w Nicei, który ona opisała zgodnie z poprawnością polityczną opisała jaka " ciężarówka wjechała w tłum " zamiast Tunezyjczyk ( muzułmanin ? ) kierujący ciężarówką wjechał w tłum


A samolot z uczniami niemieckimi na pokladzie rozbil chrzescijanin. Chrzescijanin takze strzelal w 2011 w Norwegii do mlodziezy uczestniczacej w obozie wakacyjnym. Rewelacyjnie takie newsy brzmia. Niemal jak podane w jakims kalifacie panstwa kslamskiego. Nie dla katotalibanu w Polsce! Tak dla świeckiego państwa.
39 23
odpowiedź
User
NaPiS nagrobny
Oto jest głowa pożytecznego idioty rzec by można. I pomyśleć, że Ziemca do "Wiadomości" ściągneła główna dzisiejsza KOD-ziara - Dorota Warakomska, bo to ona przekonała Dworaka i Grzywaczewskiego do zatrudnienia ówczesnego prezentera TVN24 w ramach transferow z TVN do TVP. A propos konotacji platformerskich. Drugi pozyteczny idiota obecnej telewizji prezenter Michał Adamczyk także był faworytem ówczesnego dyrektora TVP1 Macieja Grzywaczewskiego, Zreszta pan dyrektor MG uratował przed niechybną śmiercia zawodową kolejną pożyteczną idootke obecnej TVPiS Danutę Holecka. Tę dame TVPiS z kolei skasować i wyrzucic z TVP chcial sam jak Dworak, obecny szef rady ds. Parzenia Kaffffki i Herbatki. I pomyśleć jak to sie wszystko plecie. Na tym naszym świecie.
16 21
odpowiedź
User
sss
ale m i informacja. KODoraści zawsze i wszędzie napiszą co im Michnik karze. Też mi wydarzenie
21 19
odpowiedź
User
Kto?
Wiadomości w TVP... serio? Kto normalny to jeszcze ogląda?!
25 17
odpowiedź