Po trzech tygodniach wojny zainteresowanie informacjami w internecie słabnie

Po trzech tygodniach od rozpoczęcia rosyjskiej inwazji w Ukrainie zainteresowanie informacjami w internecie zmniejszyło się, choć nadal pozostaje znacznie wyższe niż przed wojną – wynika z analizy danych z badania Mediapanel.

jsx
jsx
Udostępnij artykuł:

Analizie poddano serwisy z kategorii „Informacje i publicystyka – ogólne” w dniach od 24 lutego do 16 marca 2022 w zestawieniu z analogicznym okresem poprzedzającym rosyjską inwazję.

W okresie trzech tygodni poprzedzających wybuch wojny serwisy z kategorii „Informacje i publicystyka – ogólne” odwiedzało średnio dziennie 7,9 mln polskich internautów, a maksymalna liczba odwiedzających w jednym dniu sięgnęła 9,2 mln użytkowników. Łączny czas spędzony na serwisach informacyjnych wynosił 1,2 mln godzin, co daje średni dzienny czas korzystania z takich serwisów na poziomie 9 minut.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/uchodzcy-ukraina-konfederacja-bojkot-w-sejmie,7170016952796801a ##

24 lutego, w dniu rosyjskiej inwazji, zainteresowanie informacjami mocno wzrosło. Serwisy z omawianej kategorii odwiedziło aż 13 milionów polskich internautów, a łączny czas korzystania z nich wzrósł prawie czterokrotnie, do 4,3 mln godzin. Wartość ta przekłada się na średni czas korzystania z omawianych stron na poziomie prawie 20 minut.

Kolejne tygodnie przyniosły jednak spadki korzystania z serwisów informacyjnych. O ile w dniach 24 lutego-2 marca średnia dzienna liczba odwiedzających takie serwisy wynosiła 12,3 mln dziennie, a łącznie w tym tygodniu informacje w internecie czytało 20,2 mln użytkowników, o tyle w drugim tygodniu wojny liczby te spadły odpowiednio do 10,7 mln dziennie i 18,8 mln tygodniowo, a w trzecim - do 10 milionów dziennie i 18 milionów tygodniowo.Nadal jest to jednak znacznie większa liczba internautów niż przed 24 lutego, kiedy to serwisy informacyjne odwiedzało 7,9 mln internautów dziennie i 16,3 mln w tygodniu.

Skróceniu uległ też średni czas spędzany przez internautów na stronach informacyjnych. O ile w tygodniu rozpoczęcia inwazji wynosił on 1 godzinę i 28 minut, to w kolejnych spadał odpowiednio do 1 godziny i 6 minut w drugim oraz 58 minut w trzecim tygodniu konfliktu. Nadal jest to jednak prawie trzykrotnie dłużej, niż wynosiła średnia sprzed wybuchu wojny (30,5 minuty tygodniowo w okresie 2-23 lutego).

Równoczesny wzrost liczby użytkowników i wydłużenie korzystania z serwisów informacyjnych spowodowały też znaczny wzrost łącznego czasu poświęconego na przeglądanie informacji. O ile w okresie 2-23 lutego na czytaniu treści informacyjnych spędzono łącznie 24,9 mln godzin, to w okresie 24 lutego-16 marca było to łącznie 67,7 mln godzin.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/radio-jutrzenka-wlasciciel-redaktor-naczelny-pawel-badzio-odchodzi,7170016560567937a ##

jsx
Autor artykułu:
jsx
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych