SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Poczta Polska zmienia cennik: droższe listy i przesyłki

Poczta Polska wprowadza nowy cennik powszechnych usług pocztowych. Od 1 lutego br. w górę pójdą opłaty za wysłanie listów i przesyłek listowych.

fot. PAP/Łukasz Ogrodowczyk Article

Jak podaje Poczta Polska, w przypadku powszechnych usług listowych wydatki gospodarstwa wzrosną o niespełna 1 zł w skali miesiąca. Bez zmian pozostanie tylko cena listu zwykłego priorytetowego - 2,35 zł.

Wyższe ceny dotyczą krajowych usług listowych i obejmują m.in. opłatę za list zwykły ekonomiczny do 350 g, wynoszącą 1,75 zł (dotychczas 1,60 zł), opłatę za list polecony ekonomiczny w wysokości 4,20 zł (dotychczas 3,80 zł) oraz opłatę za list polecony priorytetowy 5,50 zł (dotychczas 4,55 zł). W przypadku przesyłek listowych zagranicznych wzrośnie m.in. opłata za list zwykły ekonomiczny o wadze do 50 g, która wyniesie teraz 5 zł (dotychczas 4,60 zł), a także za list priorytetowy do 50 g - 5,20 zł (dotychczas 5 zł).

Jednocześnie Poczta Polska informuje, że w styczniu o średnio 10 proc. spadły ceny niepowszechnych usług paczkowych i kurierskich. Cenę usługi Paczka24 w przedziale wagowym do 5 kg obniżono o 2 zł, a cena paczki wysłanej Pocztexem w tym samym przedziale wagowym spadła o ponad 3 zł. Ponadto klienci korzystający z nowej oferty paczkowej otrzymają bezpłatne ubezpieczenie, elektroniczny monitoring i gwarancję terminu dostawy. Według operatora, biorąc pod uwagę średnie wydatki gospodarstwa domowego na usługi paczkowe, obniżą się one o blisko 3 zł miesięcznie.

Z kolei na dotychczasowym poziomie pozostaną ceny za produkty hybrydowe dostępne na platformie Envelo, takie jak neokartka czy neolist.

Jak tłumaczy Poczta Polska, zmiany w cenniku wynikają przede wszystkim z dynamiki rozwoju handlu internetowego, w którym dominują przesyłki paczkowe i kurierskie. „Nowe ceny zostały skalkulowane tak, aby obniżki dotyczyły najbardziej popularnych wśród klientów usług, czyli np. paczek. Natomiast w obszarze tradycyjnej korespondencji, gdzie liczba nadań stale się zmniejsza, nastąpi zmiana, która uwzględnia obowiązki Poczty Polskiej związane z funkcją operatora wyznaczonego. Ma to m.in. zrekompensować koszty wynikające z obowiązku świadczenia usług powszechnych na terenie całego kraju” - informuje firma.

- Od kilku lat na rynku dokonuje się rewolucja w komunikacji polegająca na wypieraniu korespondencji papierowej przez komunikację elektroniczą (e-maile). Dlatego rozwijamy ofertę paczkową Poczty Polskiej i obniżamy ceny w tym obszarze - dodaje Zbigniew Baranowski, rzecznik prasowy Poczty Polskiej.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Poczta Polska zmienia cennik: droższe listy i przesyłki

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Arnold
Już tyle manewrow zrobila poczta a w istocie sprawy jak bylo nieudolnie tak jest
10 8
odpowiedź
User
Twój nick
Trzeba sfinansowac ten nieudany rebranding, w ktorym placowki pocztowe wygladaja teraz jak przybytek rozkoszy.
11 8
odpowiedź
User
klient
Poczta Polska jest w praktyce nadal monopolistą i to wykorzystuje, widząc porażkę prywatnego operatora w doręczaniu korespondencji sądowej. Zamiast rosnącej konkurencji, mamy umacnianie pozycji i wizerunku państwowej poczty - molocha z ogromnym przerostem zatrudnienia i brakiem jasnej wizji - po co była ta zmiana barw? Żeby ktoś na tym nieźle zarobił...
11 8
odpowiedź
User
endure
podnosic ceny to oni umieja prawie jak nikt inny. postanowienie postnoworoczne - przerzucam sie na envelo.pl tam chociaz ceny nizsze zpstaly
9 8
odpowiedź
User
kimmy
Haha, no i sprawa jest oczywista. W mediach lincz nad inpostem, a poczta po cichu robi to, co umie najlepiej. Właśnie dlattego kibicuje Brzosce.
8 8
odpowiedź