SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

T-Mobile zapłacił więcej podatku dochodowego niż Orange. TVN przed Polsatem i TVP

W ścisłej czołówce płatników podatku CIT za ub.r. jest operator sieci Play, nieco niżej znalazły się inne telekomy, Allegro i InPost. Z powodu strat nic fiskusowi nie zapłaciły natomiast m.in. Polskie Radio, grupa Agora i Cinema City - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.

fot. Shutterstock.comArticle

Według zestawienia opublikowanego przez Ministerstwo Finansów, w ub.r. P4, operator sieci Play, w sprawozdaniu finansowym podał 1,42 mld zł podatku dochodowego przy 14,4 mld zł przychodów. Więcej fiskusowi zapłaciły jedynie państwowe koncerny Orlen (1,52 mld zł), KGHM (1,49 mld zł) i PKO BP (1,43 mld zł).

Wśród podmiotów z branży mediów, marketingu, technologii i e-commerce zaraz za P4 znalazły się Cyfrowy Polsat (719,9 mln zł CIT przy 7,94 mld zł wpływów) i Polkomtel, operator sieci Plus (437,3 mln zł CIT przy 9,31 mld zł przychodów). Nieco niżej są inne telekomy: T-Mobile Polska (137,8 mln zł podatku) i Orange Polska (93,3 mln zł).

T-Mobile Polska poprzednio przez kilka lat płacił bardzo niewielkie kwoty w porównaniu do osiąganych przychodów, co przed rokiem wytknął firmie Związek Przedsiębiorców i Pracodawców. Operator wyjaśnił, że przez kilka lat rozliczał stratę powstałą po zapłaceniu w 2016 roku Skarbowi Państwa 4 mld zł za częstotliwości.

W branży internetowej najwięcej płaci fiskusowi Allegro - w ub.r. było to 272,6 mln zł przy 5,64 mld zł wpływów. Dużo niższe kwoty CIT zanotowały Wirtualna Polska Media (30 mln zł), Google Poland (28 mln zł) czy Oponeo.pl (11,7 mln zł).

W zestawieniu jest też InPost, obsługujący głównie dostawy zakupów ze sklepów internetowych (spółka InPost Paczkomaty zapłaciła 137,9 mln zł, a InPost - 51,7 mln zł) oraz spółki zarządzające polskimi centrami logistycznymi Amazona (Amazon Fulfillment Poland oddał fiskusowi 45,1 mln zł, a Amazon Development Center Poland - 22,2 mln zł).

TVN zapłacił więcej niż TVP i Polsat

Z nadawców telewizyjnych najwyższą kwotę CIT wykazał TVN (51,8 mln zł), a jego biuro reklamy TVN Media - 32 mln zł. Telewizja Polsat zapłaciła 44,8 mln zł, Polsat Media - 38,7 mln zł, Telewizja Polska - 12 mln zł, a Telewizja Puls - 9,4 mln zł. W przypadku obsługującej m.in. emisję naziemnej telewizji cyfrowej grupy Emitel podatek wyniósł 42 mln zł.

Segment radiowy reprezentują przede wszystkim Grupa RMF z 21,9 mln zł CIT i grupa Eurozet z 8,4 mln zł. Polskie Radio miało w ub.r. prawie 20 mln zł straty, więc nie zapłaciło nic fiskusowi.

Spośród firm marketingowych największy podatek dochodowy zaksięgowało RTB House (35,2 mln zł), dużo niżej w rankingu są GroupM (6 mln zł), Sales&More (3,7 mln zł) czy Value Media (2,4 mln zł).

Niemiecka spółka Bauer Media, kontrolująca m.in. Wydawnictwo Bauer, zanotowała 22,6 mln zł CIT, Wolters Kluwer Polska - 16,2 mln zł, Ringier Axel Springer Polska - 14,5 mln zł, a Kolporter - 5,6 mln zł. Wśród podmiotów z zerowymi kwotami CIT są natomiast Ruch, InMedio, Polska Press i grupa Agora.

Dołącz do dyskusji: T-Mobile zapłacił więcej podatku dochodowego niż Orange. TVN przed Polsatem i TVP

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Groszek
Przestańcie już wymyślać i obrażać TVN to się robi już nudne
odpowiedź
User
Grochek
TVP też maja 2 mln
odpowiedź
User
bredny
Agora nie płaci podatków wcale, pomimo miliardowego przychodu. Empik i Ruch również ze stratami. Sieci kinowych się nie czepiam, bo mieli lockdown.
odpowiedź