SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Podwyżki Vectry także dla nowych klientów. „Byli informowani o klauzuli waloryzacyjnej”

Abonenci Vectry lub Multimedia Polska skarżą się, że podniesiono im opłaty kilka miesięcy po podpisaniu lub przedłużeniu umowy. Biuro prasowe operatora w stanowisku przesłanym Wirtualnemedia.pl sugeruje, że powinni być gotowi na taką ewentualność, bo poinformowano ich o obowiązujących klauzulach.

Salon sieci kablowej VectraSalon sieci kablowej Vectra

Jesienią 2022 roku Grupa Vectra wprowadziła do umów klauzulę waloryzacyjną. Pozwala ona na podniesienie opłat w związku z inflacją nawet klientom, którzy mają umowy na czas określony. Nie mogą wówczas bezkarnie rozwiązać umowy z operatorem. Pierwsza grupa klientów Vectry i Multimedia Polska informację o uruchomieniu klauzuli otrzymała na początku 2023 roku. W lipcu o podwyżkach dowiedziało się część abonentów Vectry. W sierpniu i we wrześniu wiadomość dotarła do kolejnych grup abonentów należącej do niej sieci kablowej Multimedia Polska. Najnowsze podwyżki zaczną obowiązywać 1 listopada.

Operator nie zdradza kiedy zakończy proces podwyżek. Niewykluczone więc, że w październiku i listopadzie zostaną o nich poinformowani kolejni abonenci.

- Wspomniana kwestia, dotycząca nielicznej grupy naszych klientów, to kontynuacja procesu waloryzacji opłat, który rozpoczęliśmy w lipcu br. Z powodów technicznych proces ten jest rozłożony w czasie - część z klientów otrzymała powiadomienie pod koniec sierpnia, a do pozostałych osób informacje właśnie docierają – wyjaśnia Vectra. Podwyżki oscylują od kilku do kilkudziesięciu złotych, w zależności od liczby wykupionych usług.

Ceny wynikające z umowy tylko przez parę miesięcy

Gdyby Vectra podniosła ceny jednorazowo – na przykład na początku 2023 rok – niektórych skarg do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów mogłaby uniknąć. - Na podwyżki inflacyjne w Vectrze i Multimediach wpłynęło ponad 200 skarg. Konsumenci skarżą się mi.in. na brak możliwości rozwiązania umowy, wprowadzenie podwyżek krótko po podpisaniu umowy oraz ponoszenie ryzyka inflacji tylko przez klienta. Postępowanie w tej sprawie jest nadal w toku – informował niedawno Wirtualnemedia.pl Maciej Chmielowski z Departamentu Komunikacji Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

W przypadku niektórych osób do waloryzacji miało dojść nawet dwa miesiące po podpisaniu lub przedłużeniu umowy.  - Pragniemy podkreślić, że wszyscy klienci byli informowani o obecności klauzuli waloryzacyjnej i jej znaczeniu podczas podpisywania nowych umów lub dokonywania zmian w aktualnych umowach. Poziom waloryzacji wynika bezpośrednio z podawanego przez GUS półrocznego wskaźnika cen towarów i usług konsumpcyjnych opublikowanego w dniu 14.07.2023 r. i wynosi 15,0 proc. -  wyjaśnia biuro prasowe Vectry.

Zobacz także: Klienci Vectry skarżą się do UKE na podwyżkę cen. Czy odwołanie ma sens?

Dalej firma tłumaczy przyczynę podwyżek. - Zdajemy sobie sprawę, że inflacja i wciąż rosnące koszty życia budzą wiele emocji i w negatywny sposób wpływają na nas wszystkich. Jako firma goszcząca w milionach domów naszych klientów zawsze jesteśmy blisko nich, dzięki czemu bardzo dobrze zdajemy sobie sprawę z wyzwań, z którymi się mierzą. Niestety przed tymi samymi problemami co oni stoją dziś wszyscy przedsiębiorcy w naszym kraju. Dlatego też zmuszeni zostaliśmy do podjęcia trudnej decyzji o urealnieniu naszych opłat. Nie była ona łatwa, lecz pozwoli nam nadal zapewniać naszym klientom usługi na poziomie, jakiego od nas oczekują - tłumaczy operator.

W styczniu prezes UOKiK nałożył na Vectrę 22,23 mln zł kary za jednostronne zmiany umów sprzed 3-4 lat, w oparciu o które firma podniosła opłatę za telewizję i internet. - Przedsiębiorca powinien dotrzymywać umowy zawartej z konsumentem zarówno w zakresie treści, jak i warunków świadczenia usług. Umowy z Vectrą zawarte na czas nieoznaczony nie posiadały klauzuli, która określałaby kryteria i zakres ewentualnych zmian. Jest to niezbędne aby konsumenci mogli przewidzieć w jakich sytuacjach jednostronne zmiany mogą być wprowadzone, np. kiedy może wzrosnąć cena usługi - tłumaczył wtedy szef UOKiK Tomasz Chróstny. Vectra twierdzi, że jej działania są zgodne z prawem i odwołała się do sądu.

Dołącz do dyskusji: Podwyżki Vectry także dla nowych klientów. „Byli informowani o klauzuli waloryzacyjnej”

11 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Kikop
Dlatego rozwiązuje umowe z vectrą. Nie ma gorszej firmy w tej branży na rynku
odpowiedź
User
Opo
Ja przepraszam ale ktoś podpisując umowę myślał ze firmy nie użyją tej klauzuli ? Ktoś sądzi że któremukolwiek operatorowi zależy na kliencie z którym ja już podpisana umowę ? Jak pozwalacie to będą was doić , jak nie przewalutowanie to inflacja nazwa może sie zmieniać ale płacić będziesz ty
odpowiedź
User
Pawel
Normalnie anarchia,mogą nie istnieć żadne urzędy kontrolujące.Dobrze,że choć mam NTC.
odpowiedź