Accuweather na czele serwisów o pogodzie, mocno w górę Pogodynka.pl i Lightningmaps.org (TOP10)

Zdecydowanie najpopularniejszym serwisem o pogodzie jest Accuweather.com, wyprzedzający witrynę pogodową Interii i stronę TVN Meteo. W skali roku duże wzrosty odwiedzalności zanotowały Pogodynka.pl i Lightningmaps.org, a duży spadek - Twojapogoda.pl.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Accuweather na czele serwisów o pogodzie, mocno w górę Pogodynka.pl i Lightningmaps.org (TOP10)
fot. Shutterstock.com

W czerwcu br. Accuweather.com odwiedziło 5,22 mln realnych użytkowników, czyli 19,16 proc. wszystkich polskich internautów. Wykonali oni 105,81 mln odsłon, a każdy spędził na stronie średnio 6 minut i 42 sekundy - pokazują dane z badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

Accuweather jest zdecydowanym liderem wśród stron o pogodzie - w czerwcu miał o 640 tys. użytkowników i ponad dwa razy więcej odsłon niż zajmująca drugie miejsce Pogoda.interia.pl, która zanotowała 4,58 mln odwiedzających i 45,17 mln odsłon, a także 8 minut i 14 sekund przeciętnego czasu korzystania przez użytkownika.

W rankingu są jeszcze dwa serwisy pogodowe dużych portali: sekcja Meteo portalu TVN24.pl (3,16 mln użytkowników i 19,82 mln odsłon) oraz Pogoda.onet.pl (2,51 mln użytkowników i 16,23 mln odsłon). Więcej odsłon o każdego z nich zanotowało Meteo.pl - 1,47 mln internautów wykonało w nim 24,06 mln odsłon.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/gemius-pbi-czerwiec-2018,7171424028763777a ##

Na Dzis.net - przedstawiającym mapy burzowe - użytkownik spędził przeciętnie 32 minuty i 31 sekund, na Blitzortung.org - 18 minut i 8 sekund, na Lightningmaps.org - 13 minut i 53 sekundy, a na Pogodynka.pl -  12 minut i 38 sekund.

grafika

Na komputerach liderem jest Pogoda.interia.pl, którą w czerwcu odwiedziło 2,37 mln internautów, wykonując 16,66 mln odsłon oraz spędzając średnio po 6 minut i 41 sekund. Więcej odsłon - 17,97 mln - zanotowało Meteo.pl, mając 724,2 tys. użytkowników.

Z Dzis.net odwiedzający korzystał przeciętnie przez 39 minut i 37 sekund, z Blitzortung.org - 34 minuty i 6 sekund, z Pogodynka.pl - 26 minut i 2 sekundy, a z Lightningmaps.org - 25 minut i 26 sekund.

Natomiast Accuweather.com miał jedynie 457,1 tys. użytkowników i 5,05 mln odsłon.

grafika

Za to na smartfonach i tabletach Accuweather.com odwiedziło 4,89 mln internautów, którzy wykonali 100,76 mln odsłon i korzystali ze strony średnio przez 6 minut i 46 sekund.

Pogoda.interia.pl zanotowała o ponad dwa miliony użytkowników mniej (2,77 mln) i ponad trzy razy odsłon mniej (28,5 mln) od Accuweather. Na stronie odwiedzający spędził średnio 7 minut i 53 sekundy, natomiast na Dzis.net - 10 minut i 22 sekundy.

grafika

Accuweather.com w skali roku zyskał 2,29 pkt proc. zasięgu (to 13,6 proc. w górę). Liczba odsłon strony zwiększyła się o 104,8 proc. - z 51,68 do 105,81 mln, a średni czas korzystania - o 11 sekund, czyli 2,8 proc.

Wzrosty zanotowały też witryny pogodowe Interii i TVN Meteo. Pierwsza zyskała 0,41 pkt proc. i 2,12 mln odsłon (to odpowiednio 2,5 i 4,9 proc. w górę), a druga - 2,39 pkt proc. zasięgu i 2,18 mln odsłon (25,9 i 12,4 proc. w górę).

Procentowo jeszcze więcej zyskały Pogodynka.pl i Lightningmaps.org. Pierwszy serwis rok wcześniej miał niewystarczającą odwiedzalność, żeby została ona oszacowana w badaniu Gemius/PBI. Natomiast drugi osiągnął wzrosty o 1,17 pkt proc. zasięgu, 5,93 mln odsłon (czyli 79,6 i 121,2 proc.).

Za to Twojapogoda.pl straciła 4,89 pkt proc. zasięgu i 20,73 mln odsłon (to 41 i 53,1 proc. w dół), Meteo.pl - 0,57 pkt proc. zasięgu i 18,17 mln odsłon (9,5 i 43 proc. w dół), Pogoda.onet.pl - 0,62 pkt proc. zasięgu i 3,68 mln odsłon (6,3 i 18,5 proc.), a Dzis.net - 0,2 pkt proc. zasięgu i 6,99 mln odsłon (6,8 i 29,8 proc.).

grafika

Wśród mobilnych aplikacji pogodowych najpopularniejsza była w czerwcu Pogoda Polska XL PRO - skorzystało z niej 608,1 tys. użytkowników, czyli 2,23 proc. wszystkich polskich internautów. W skali roku jej zasięg zwiększył się ponadtrzykrotnie.

Accuweather miało 543,8 tys. użytkowników, po wzroście zasięgu w skali roku o 35,1 proc. Natomiast spadek o ponad jedną trzecią, do 239,1 tys. użytkowników, zanotowała aplikacja PL Pogoda i Radar - Morecast

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Była Miss Polski z programem w Gońcu

Była Miss Polski z programem w Gońcu

Miliony od państwowych gigantów dla publicystki wPolsce24. "To bezpodstawne oszczerstwa"

Miliony od państwowych gigantów dla publicystki wPolsce24. "To bezpodstawne oszczerstwa"

Przeprosiny nie wystarczyły. Donald Trump chce 10 mld dolarów od BBC

Port Polska czy Port Wpadka? Coś poszło nie tak z rebrandingiem CPK

Port Polska czy Port Wpadka? Coś poszło nie tak z rebrandingiem CPK

Reklama, która nie wygląda jak reklama: lekcja skuteczności z nominacji TikTok Ad Awards
Materiał reklamowy

Reklama, która nie wygląda jak reklama: lekcja skuteczności z nominacji TikTok Ad Awards

Zygmunt Solorz znowu odwołany. Teraz znika z rady nadzorczej Interii

Zygmunt Solorz znowu odwołany. Teraz znika z rady nadzorczej Interii