SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Polacy chcą oglądać w internecie TVN i czytać blog prof.Bartoszewskiego

Ponad 50 proc. polskich internautów chciałoby oglądać w sieci TVN,a prawie 40 proc. - TVN 24 - pokazuje badanie przeprowadzone przezMillward Brown SMG/KRC na zlecenie ING Banku Śląskiego. Co piątyużytkownik sieci chętnie czytałby blog prof. WładysławaBartoszewskiego.

Polacy chcą oglądać w internecie TVN i czytać blog prof.Bartoszewskiego

Dla polskich internautów sieć jest ważniejszym źródłemwiadomości niż telewizja, radio i prasa razem wzięte. Internet jakonajistotniejsze medium informacyjne wymienia 53 proc.korzystających z niego osób, podczas gdy stacje telewizyjne - 32proc., rozgłośnie radiowe - 7 proc., a gazety i czasopisma - 6proc. Z kolei Polacy niemający dostępu do sieci najczęściej czerpiąwiadomości z telewizji (59 proc. wskazań), a dużo rzadziej z prasy(14 proc.) oraz radia i& internetu (po 12 proc.). - Ten pozornieparadoksalny wynik bierze się z tego, że sieć ma wizerunek ważnegoźródła informacji także wśród osób, które z niej nie korzystają,ale słyszą, czytają lub oglądają w innych mediach pochodzące z niejwiadomości - wyjaśnia Roman Jędrkowiak z ING Banku Śląskiego, nazlecenie którego przeprowadzono to badanie.

Jednak zarówno osoby korzystające z internetu, jak i teniemające do niego dostępu w większości oglądają programyinformacyjne - zadeklarowało to odpowiednio 91 proc. i 94 proc.ankietowanych z obu grup. Za najbardziej wiarygodny wśród tychprogramów są uważane "Fakty" (TVN), które ocenia w ten sposób 47proc. internautów i 29 proc. osób niekorzystających z sieci."Wiadomości" (TVP 1) cieszą się uznaniem odpowiednio 19 proc. i 22proc. przedstawicieli obu grup, "Teleexpress" (TVP 1) - 12 proc. i19 proc., "Wydarzenia" (Polsat) - 8 proc. i 10 proc., a "Panorama"(TVP 2) - 6 proc. i 10 proc.

51 proc. polskich internautów byłoby zainteresowane możliwościąoglądania w sieci TVN, 39 proc. - TVN 24, a 19 proc. - TVN 7.Polsat chciałoby oglądać w internecie 27 proc. korzystających zniego osób, TVP 1 - 23 proc., TVP 2 - 19 proc, a TVP Info - 18proc. Z kolei udostępnienie przez TV 4 swojego programu w sieciprzyciągnęłoby do tej stacji 15 proc. internautów, w przypadku TVPKultura - 13 proc., a TVP Polonia - 10,5 proc. TV Puls chciałobyoglądać w sieci 8 proc. jej użytkowników, natomiast 17 proc. niejest zainteresowane internetowym nadawaniem którejkolwiekstacji.

Polscy internauci najbardziej chcieliby czytać blogi prowadzoneprzez prof. Władysława Bartoszewskiego (20 proc. wskazań) ipremiera Donalda Tuska (19 proc.). Internetowe pamiętniki byłychprezydentów Lecha Wałęsy i Aleksandra Kwaśniewskiego chętnieprzeglądałoby po 7 proc. ankietowanych. Z kolei blogi ZbigniewaZiobro, Stefana Niesiołowskiego i Lecha Kaczyńskiego budzązainteresowanie u odpowiednio 6 proc., 5 proc. i 3 proc.użytkowników sieci. 15 proc. badanych nie chce natomiast czytaćjakiegokolwiek pamiętnika internetowego prowadzonego przezpolityka.

Badanie opinii o polskich mediach i politykach w interneciezostało zrealizowane przez Millward Brown SMG/KRC na zlecenie INGBanku Śląskiego w grupie 500 osób deklarujących dostęp do sieci.Ankiety metodą CATI przeprowadzono w styczniu bieżącego roku.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Polacy chcą oglądać w internecie TVN i czytać blog prof.Bartoszewskiego

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl