Polacy coraz częściej sami organizują sobie wakacje

Ponad 60% więcej Polaków niż przed rokiem organizuje wakacje na własną rękę, wybierając zakwaterowanie w domku letniskowym lub apartamencie. Znacząco spadło zainteresowanie wycieczkami zorganizowanymi - wynika z badania TNS Polska.

km
km
Udostępnij artykuł:

W tym roku prawie co drugi Polak (48%) samodzielnie zorganizuje wakacyjny wyjazd i zatrzyma się w domku letniskowym lub apartamencie. Dla porównania, w zeszłym roku taką formę zakwaterowania wybierało 19%, co daje wzrost o ponad 60%.

Jednocześnie znacząco spadło zainteresowanie wycieczkami zorganizowanymi. W tym roku 27% respondentów zadeklarowało, że wykupi pakiet wakacyjny bezpośrednio w oddziale biura lub przez internet, co stanowi spadek o 11% w porównaniu z rokiem ubiegłym.

grafika

Prawie 60% respondentów zadeklarowało, że wyjedzie na wakacje w tym roku. Jest to wzrost o 8% w porównaniu do wyników z roku poprzedniego.

Co trzecia osoba przeznaczy podczas tegorocznych wakacji od 100 do 250 zł na tygodniowe zakwaterowanie dla jednej osoby, co jest wynikiem zbliżonym do tego z roku 2012.

18% ankietowanych wyda na ten cel pomiędzy 251 a 500 zł, a na droższe zakwaterowanie wynoszące od 501 do 1000 zł pozwoli sobie 14% Polaków. Porównując wyniki z tych dwóch kategorii do danych sprzed roku można zauważyć, że Polacy częściej wydają na zakwaterowanie od 500 do 1000 zł.

Sumy powyżej 2000 zł wciąż pojawiają się stosunkowo rzadko. Więcej za zakwaterowanie skłonne są zapłacić osoby w przedziale wiekowym 30-40 lat.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu