Polacy coraz mniej ufają sędziom, prawnikom i policjantom

W ciągu dwóch ostatnich lat znacząco spadł odsetek Polaków ufających sędziom i prawnikom. Coraz mniejszym zaufaniem darzymy także policjantów - wynika z badania European Trusted Brands przeprowadzonego przez Reader’s Digest.

km
km
Udostępnij artykuł:

Zaufanie do sędziów w Polsce spadło w ciągu ostatnich dwóch lat o 21 pkt. proc. W 2011 roku reprezentantom tej profesji ufało 52% ankietowanych, rok później - 38%, a w 2013 roku - 31%.

Polacy coraz mniejszym zaufaniem darzą też prawników. Obecnie ufa im nieco ponad 1/3 ankietowanych (37%). W 2012 roku zaufanie do prawników deklarowało 39% Polaków, a w 2011 roku - 47%.

 

grafika
grafika

Nieco większym zaufaniem darzymy policjantów, ale tutaj również obserwowany jest spadek. Obecnie ufa im niemal połowa polskich respondentów (49%), wobec 51% w 2012 roku i 55% w 2011 roku.

grafika

Funkcjonariusze policji największym zaufaniem są darzeni w Finlandii (92%), a także w Szwajcarii (77%) i Niemczech (76%), a najmniejszym w Rosji (20%). Nienajlepszą opinią cieszą się oni także w Rumunii (35%) oraz w Czechach (42%).

grafika

Prawnicy największy kredyt zaufania otrzymali od mieszkańców Niemiec oraz Szwajcarii (po 52%). Najbardziej sceptyczni wobec nich są natomiast Portugalczycy (19%) i Słoweńcy (24%).

grafika

Z kolei do sędziów największe zaufanie deklarują mieszkańcy Finlandii (65%), Szwajcarii (59%) oraz Niemiec (58%), a najmniejsze - Słoweńcy (20%), Portugalczycy (23%) i Rosjanie (24%).

grafika

Trzynasta edycja badania European Trusted Brands została przeprowadzona przez Reader’s Digest w 12 krajach europejskich (Belgia, Czechy, Finlandia, Francja, Holandia, Niemcy, Polska, Portugalia, Rosja, Rumunia, Słowenia i Szwajcaria). Wzięło w niej udział 18 314 respondentów. Badanie realizowano metodą kwestionariusza on-line lub wywiadów pocztowych. Próba została dobrana tak, aby odzwierciedlała szeroki profil badanej populacji.

W Polsce badanie przeprowadzono metodą on-line. Analizie poddano 1049 ankiet.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu