SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Polacy nie ufają branży PR i postrzegają ją negatywnie

Tylko 16 proc. Polaków ocenia branżę public relations pozytywnie, a co trzeci uważa ją za niewiarygodną - wynika z badania zleconego w ramach kampanii „PR bez uprzedzeń”.

Shutterstock.com Article

Badanie zrealizowane w ramach kampanii „PR bez uprzedzeń” pokazuje, że mimo licznych działań na rzecz poprawy postrzegania public relations, duża część Polaków nadal ocenia tę branżę negatywnie. Co trzeci badany uważa PR za niewiarygodny, a 29 proc. ankietowanych utożsamia działania komunikacyjne przede wszystkim z tzw. „czarnym PR-em”, podczas gdy 9 proc. całkowicie sprzeciwia się tej opinii. Aż 46 proc. osób nie ma natomiast na ten temat wyrobionego zdania.

Ponadto większość Polaków nie potrafi jednoznacznie wskazać, kto zajmuje się budowaniem wizerunku osób i firm. 21 proc. badanych uznało, że robią to pracownicy działu marketingu, na kolejnym miejscu uplasowali się politycy (20 proc. wskazań), a tuż za nimi agencje reklamowe (17 proc.). Tylko 10 proc. respondentów stwierdziło, że działania komunikacyjne są prowadzone przez konsultantów PR, a 7 proc. ankietowanych wskazało na rzeczników prasowych. Co czwarty Polak w ogóle nie potrafił odpowiedzieć na to pytanie.

Badanie zostało zrealizowane przez Instytut Internetowych Badań Rynkowych w okresie od 29 do 31 października 2013 roku na grupie 752 osób w wieku od 18 do 50 lat. Zaproszenia do udziału były wyświetlane użytkownikom witryn internetowych o łącznym miesięcznym zasięgu ponad 70% polskich internautów. Próba została dobrana w sposób losowo-kwotowy.

Struktura próby została skorygowana przy użyciu wagi analitycznej tak, by odpowiadała strukturze Polaków w wieku 18 - 50 lat pod względem kluczowych cech związanych z przedmiotem badania. Przy konstrukcji wagi uwzględniono zmienne społeczno-demograficzne takie jak płeć, wiek, wykształcenie oraz wielkość miejscowości zamieszkania, a także zmienne związane z szeroko pojętym stylem życia. Wyniki zaprezentowane w raporcie dotyczą danych ważonych, natomiast liczebności grup pokazują nieważoną liczbę respondentów znajdujących się w poszczególnych grupach.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Polacy nie ufają branży PR i postrzegają ją negatywnie

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Prasoznawca
Dopóki właściciele firm, będą uważać, że zamiast przemyślanej i zaplanowanej kampanii reklamowej będą wysyłać informacje do różnych redakcji i dopóki sami PR-owcy będą do owych redakcji wysyłać promocyjne oferty i kupony rabatowe, jako materiały prasowe to nic się w tej materii nie zmieni.
12 8
odpowiedź
User
PR-owcy ?
PR-owcy? Czy coś takiego w ogóle u nas istnieje ?
Prasoznawca-krótko i na temat , opisał poczynania "PR-owców" .
Współcześni rodzimi PR-owcy to nic innego jak akwizycja , komiwojażerka ,trolowanie@spamowanie !
9 9
odpowiedź
User
Trybson
Na rynku właśnie pojawi się 100 dodatkowych z doświadczeniem dziennikarskim z Wirtualnej Polski...
9 8
odpowiedź
User
Takitam
Granica PR jest cienka, a potem to już jest spam ;-)
9 8
odpowiedź