Polacy pokochali subskrypcje. Ponad 20 proc. korzysta z kilku

86 proc. Polaków korzysta z serwisów streamingowych jako formy subskrypcji - wynika z raportu "Doświadczenia e-commerce". Dodano, że z usług dostaw produktów najczęściej (74 proc.) korzystają seniorzy.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Polacy pokochali subskrypcje. Ponad 20 proc. korzysta z kilku
fot. materiały prasowe

Jak wynika z raportu "Doświadczenia e-commerce" Santander Consumer Banku, 86 proc. Polaków korzysta z serwisów streamingach, a 59 proc. badanych z usługi dostaw produktów. Znacznie niższy odsetek wskazuje na aplikacje do zamawiania jedzenia (18 proc.) czy pakiety oprogramowania (17 proc.). Występujące w dużych miastach usługi przejazdów są używane przez 11 proc. ankietowanych.

38 proc. badanych deklaruje, że posiada jeden lub dwa pakiety subskrypcyjne, a 23 proc. Polaków korzysta z wielu usług subskrypcyjnych. Wśród osób, które nie korzystają z takich rozwiązań – 8 proc. rozważa wykupienie ich w przyszłości, a 24 proc. uważa je za niepotrzebne. Jedynie 6 proc. badanych przyznaje, że posiadało kiedyś subskrypcje, ale z nich zrezygnowało.

Jak Polacy korzystają z usług subkrypcyjnych

Według raportu usługi dostawy produktów najczęściej (74 proc.) wybierają seniorzy. Z aplikacji do zamawiania jedzenia chętniej korzystają osoby w wieku 40-49 lat – 21 proc. badanych. W przypadku usług przejazdów najchętniej wybierają je trzydziestolatkowie - 15 proc. ankietowanych.

Z badania wynika, że niemal 40 proc. badanych za korzyści z usług subskrypcyjnych uznaje stałą, przewidywalną opłatę, 36 proc. docenia zniżki i promocje, a 35 proc. wskazuje na lepszą cenę za subskrypcje.

Jak podano, badani doceniają także brak długoterminowego zobowiązania i możliwość rezygnacji w dowolnym momencie (34 proc.), automatyczny pobór opłaty (23 proc.), brak konieczności podejmowania ciągłych decyzji zakupowych (22 proc.) oraz automatyczny dostęp do nowych treści (22 proc.). Dla 17 proc. ankietowanych subskrypcje są lepszym wyborem również ze względu na brak konieczności pamiętania o regularnym nabywaniu produktów oraz obaw o ich niedostępność.

Badanie zrealizowano na zlecenie Santander Consumer Banku metodą telefonicznych, standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI), przeprowadzonych przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) 10-14 listopada 2024 r. W badaniu wzięła udział reprezentatywna grupa dorosłych Polaków robiących zakupy online. Próba n = 1000.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Szybka zmiana w Grupie Polsat Plus. Piotr Żak nowym prezesem Cyfrowego Polsatu

Szybka zmiana w Grupie Polsat Plus. Piotr Żak nowym prezesem Cyfrowego Polsatu

Polsat i Bogdan Rymanowski zabrali głos ws. przyszłości. "Pojawiają się nowe pomysły"

Polsat i Bogdan Rymanowski zabrali głos ws. przyszłości. "Pojawiają się nowe pomysły"

Dyrektor zarządzajacy obszaru online odchodzi z Eurozetu

Dyrektor zarządzajacy obszaru online odchodzi z Eurozetu

Mamy oświadczenie rodziny Solorza. "Kluczowa pozostaje walka o odzyskanie kontaktu z Tatą"

Mamy oświadczenie rodziny Solorza. "Kluczowa pozostaje walka o odzyskanie kontaktu z Tatą"

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

O co chodzi w sukcesji w Polsacie: kto wygrał, kto rządzi imperium? [FAQ]

O co chodzi w sukcesji w Polsacie: kto wygrał, kto rządzi imperium? [FAQ]