Polacy wydają miesięcznie na internet 60 zł

Przeciętny polski internauta na dostęp do sieci wydaje miesięcznie 60 zł - wynika z badania PBS DGA. Użytkownicy chcieliby jednak płacić za to najwyżej 47 zł, a instalację łącza mieć za darmo.

Tomasz Wojtas / tw
Tomasz Wojtas / tw
Udostępnij artykuł:

47 proc. polskich internautów za dostęp do sieci płaci miesięcznie od 41 zł do 60 zł. 15 proc. użytkowników wydaje na to od 21 zł do 40 zł, natomiast 14,5 proc. - od 61 zł do 80 zł. Między 81 zł a 100 zł płaci za dostęp do sieci 5 proc. polskich internautów, powyżej 100 zł - 5,5 proc., natomiast nie więcej niż 20 zł - jedynie 2,5 proc. Aż 9,5 proc. respondentów ma problemy z określeniem wysokości tej kwoty. Ogółem średnio za dostęp internetu polski użytkownik płaci 60 zł.

Natomiast nieco mniej internauci w naszym kraju są skłonni płacić za połączenie z siecią. Aż 44 proc. użytkowników chciałoby wydawać na to najwyżej 40 zł miesięcznie. 26,5 proc. polskich internautów za dostęp do sieci wolałoby płacić maksymalnie od 41 zł do 50 zł, natomiast 27,5 proc. - od 51 zł do 100 zł. Powyżej 100 zł jest skłonne wydawać w tym celu jedynie 0,9 proc. użytkowników. Ogółem przeciętny polski internauta za dostęp do sieci chciałby płacić miesięcznie najwyżej 47 zł.

Ponad dwie trzecie polskich internautów (dokładnie 67,5 proc.) uważa, że instalacja łącza internetowego powinna być darmowa. Jedynie co piąty użytkownik jest skłonny za to płacić - średnio 23 zł, przy czym aż 54 proc chciałoby wydać w tym celu najwyżej 10 zł.

Badanie faktycznych i preferowanych opłat ponoszonych polskich internautów za dostęp do sieci zostało przeprowadzone przez PBS DGA na zlecenie Urzędu Komunikacji Elektronicznej od 1 do 14 grudnia ubiegłego roku wśród 968 osób, które zadeklarowały korzystanie w ciągu minionego miesiąca z internetu. Ogółem ankiety w formie indywidualnych zestandaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych (PAPI) objęły reprezentatywną próbę gospodarstw domowych - 1602 osób w wieku 15 lat i powyżej.

Tomasz Wojtas / tw
Autor artykułu:
Tomasz Wojtas / tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu