SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Polityka”: mamy wiernych czytelników, którzy są gotowi płacić więcej za dobre treści

- Nawet po podwyżce ceny sytuacja „Polityki” jest bardzo stabilna. Wyniki sprzedaży potwierdzają, że mamy wiernych i silnie związanych z tytułem czytelników, którzy są gotowi płacić więcej za wartościowe treści - mówi nam Piotr Zmelonek, szef pionu wydawniczego „Polityki”.

Piotr Zmelonek

Piotr Zmelonek

„Polityka” podniosła cenę egzemplarzową z 5 zł na 5,90 zł wraz z ukazaniem się na rynku numeru 33/2013, który pojawił się w kioskach przed długim weekendem sierpniowym wyjątkowo w poniedziałek (12 sierpnia br.), a nie w środę.

- To wydanie w naszej ocenie sprzedało się bardzo dobrze - najnowsze szacunki mówią o sprzedaży około 135 tys. egz. Kolejne wydanie - 34/2013 sprzedało się według naszych szacunków w okolicy 126 tys. egz. - mówi w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Piotr Zmelonek, szef pionu wydawniczego „Polityki” (więcej na ten temat).
 

- Gdyby ta tendencja utrzymała się długofalowo, byłby to znak, że podwyżka ceny egzemplarzowej została przyjęta przez rynek i naszych czytelników ze zrozumieniem. O takie zrozumienie apelowaliśmy do nich w naszym komunikacie o podwyżce. To tylko dwa numery, co do których dysponujemy danymi, ale ich wyniki potwierdzają tylko, że mamy bardzo wiernych, lojalnych i silnie związanych z tytułem czytelników, którzy są gotowi płacić więcej za wartościowe treści - podkreśla Zmelonek.

Czy „Polityka” obawia się swoistego „zagęszczenia” na rynku tygodników opinii, szczególnie po pojawieniu się na nim dwóch nowych tytułów, a mianowicie „Do Rzeczy” oraz „W Sieci”? - Wejście na rynek tych dwóch tytułów nie odbiło się na pozycji „Polityki”. Zarówno „Do Rzeczy”, jak i „W Sieci” kierowane są do innego odbiorcy i są robione według innych prawideł. Największym konkurentem „Do Rzeczy” jest „W Sieci” i odwrotnie. Wystarczy popatrzeć na hasła reklamowe, którymi epatują te tytuły przy pokazywaniu swojej sprzedaży. Sytuacja „Polityki” pod względem sprzedaży jest bardzo stabilna. Po pierwszym półroczu 2013 r. jesteśmy liderem rynku tygodników opinii. Dane lipcowe i sierpniowe wpisują się w ten pozytywny trend - mówi nam Piotr Zmelonek.

W pierwszym półroczu br. średnia sprzedaż ogółem „Polityki” wyniosła 125 409 egz. (dane ZKDP - więcej na ten temat).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Polityka”: mamy wiernych czytelników, którzy są gotowi płacić więcej za dobre treści

24 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
tygodnik tanich klakierów
Bezwartościowe bzdety pisane przez niewolników na jedno kopyto, dla myśliwego, dla Unii Wolności Tuska i dla kilku rodzinek. Brak tematów, brak dziennikarzy. Sami klakierzy. "Polityka" nie ma już nic do powiedzenia o polityce. Zamówcie sobie śliniaki.
99 67
odpowiedź
User
Słuszność
Jedyny merytoryczny tygodnik na rynku.
69 60
odpowiedź
User
Zmiel
Polityka się trzyma, spadła za Newsweek, ale te dwa pisma są najlepsze i pozostaną liderami.
50 57
odpowiedź
User
Szyderca
Polityka to porządny tygodnik opinii. Nie to co ta gazeta Karnowskiego z programem telewizyjnym.
55 47
odpowiedź
User
Stefan Ławski
Przestałem czytać Politykę bo znajdowałem w niej coraz mniej interesujących mnie treści. Wypociny Włądyki, Janickiego i Żakowskiego, zbyt rozwlekłe i pachnące grafomanią to nie mój poziom. Jedynie Janka Paradowska, choć stara jak Troja jeszcze zwięźle pisać potrafi. Reszta to bądziew. Szkoda 5 złotych, No i te kiczowate okładki ....
35 37
odpowiedź