SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Połowa Polaków planuje skorzystać z promocji na Black Friday

Zamiar skorzystania z promocji na Black Friday zadeklarowało 51 proc. Polaków - wynika z badania agencji Inquiry. Coraz większą popularnością cieszą się także inne "święta zakupów" - Cyber Monday, dzień darmowej dostawy czy promocja na Dzień Singli w Aliexpress.

Sklep Simple Article

Tegoroczny Czarny Piątek (Black Friday) przypada na 29 listopada. W tym dniu większość sprzedawców funkcjonujących także na polskim rynku oferuje zniżki na zakup oferowanych przez siebie towarów. Według danych opublikowanych przez GfK wartość sprzedaży elektroniki użytkowej, konsumenckiej i dóbr trwałych w tygodniu, w którym przypada Black Friday, przewyższa bożonarodzeniowe obroty sklepów na rynkach Wielkiej Brytanii, Francji, Niemiec, Włoch, Hiszpanii, Polski i Brazylii.

Agencja Inquiry zapytała Polaków kupujących w internecie o zakupy dokonywane online w dowolny sposób (także na telefonie czy tablecie), w podziale na produkty i usługi.

Do zakupów online wciąż najbardziej motywują nas niższe ceny (wskazanie 38 proc. badanych), ale ważna jest też szeroka oferta (30 proc. odpowiedzi).

Szał zakupów na Black Friday

Coraz więcej osób korzysta z listopadowych i grudniowych promocji. Ponad połowa badanych (51 proc.) deklaruje zakupy w czasie Black Friday. Polacy korzystają również z Cyber Monday (Dzień zakupów internetowych) i polskiego dnia darmowej dostawy, a nawet z promocji na Dzień Singli na Aliexpress.

- Dwa lata temu wartość zakupów podczas Black Friday była większa o 2,4 razy większa niż  niż średnia z października. Rok temu było to już 3 razy więcej niż w październiku - ocenia dla portalu Wirtualnemedia.pl Oliwia Tomalik, marketing manager platformy Shoper, oferującej oprogramowanie sklepom internetowym.

Ekspertka zauważa, że wzrost popularności Black Friday wynika ze wzmożonej aktywności reklamowej sprzedawców.

- Obserwujemy, że coraz więcej sprzedawców inwestuje w promocje i kampanie reklamowe, stają się coraz skuteczniejsi w przyciąganiu klientów. Spodziewamy się, że ten trend będzie miał swój ciąg dalszy i w tym roku, a wynik z Black Friday będzie stanowił 3-4-krotność wysokości sprzedaży w "zwykły dzień" i może być nawet o połowę wyższy niż przed rokiem. Sprzedawcy potrafią dotrzeć z reklamą swojej oferty precyzyjnie do osób nią zainteresowanych. I choć każdy zaprasza do siebie, to wszyscy niejako grają do jednej bramki, budując świadomość samego Czarnego Piątku, a na ostatniej prostej dołączają jeszcze media, opisując i nakręcając ten fenomen - komentuje Tomalik.

Zakupy w aplikacjach - rosnący trend

Jak pokazuje badanie Inquiry, za pośrednictwem aplikacji kupuje już co piąty e-konsument. Zdaniem autorów raportu trend ten będzie rósł. Potwierdza to również Oliwia Tomalik z Shopera.

- Widzimy, jak od kilku lat rośnie udział urządzeń mobilnych w zakupach online. W tym roku już ponad 2/3 wizyt w sklepach na platformie Shoper dokonywana była za pomocą smartfonów lub tabletów. Nic dziwnego, że sprzedawcy starają się udostępnić kupującym kanał zakupowy bardziej naturalny dla tych urządzeń czyli aplikacje. Dla małych sklepów to jednak dość spore wyzwanie technologiczne, dlatego obecnie swoje aplikacje mają głównie marketplace'y i duże marki - komentuje ekspertka.

Raport „Zakupy internetowe Polaków 2019” obejmuje wyniki ankiety internetowej zrealizowanej przez agencję badawczą Inquiry na panelu YouGov w listopadzie 2019 roku, na próbie ogólnopolskiej N=501 osób robiących zakupy w internecie.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Połowa Polaków planuje skorzystać z promocji na Black Friday

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
qwert
Słabo Polacy, słabo.... ignorować takie święta.
1 0
odpowiedź
User
devil98
Moda przyszła i tego dnia naprawdę dużo wydajemy. Być byłam w galeriach, ale specjalnie niczego nie kupowałam. Jakoś tak wyszło.
0 0
odpowiedź