SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Polsat i TVN miały największe wpływy z reklam

Wśród stacji telewizyjnych w pierwszym półroczu tego roku największe wpływy z reklam - według danych cennikowych - odnotowały stacje Polsat i TVN. Tylko u nas szczegółowe dane!

Według danych AGB Polska w I półroczu 2005 r. wpływy z reklam i plansz sponsorskich głównych stacji wyniosły 2 mld 633 mln zł według cenników reklamowych, czyli o 401 mln zł mniej niż w I półroczu 2004 roku.

Największe wpływy odnotował sektor żywność - 858 mln zł, jednak jest to o 175,7  mln zł mniej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego.

I-VI.2005
SectorInvestment
BUDOWNICTWO50 479 546
DOMOWE SRODKI CZYSTOSCI120 708 389
FINANSE MARKETING113 485 669
INNE138 811
KAMPANIE WYBORCZE2 724 140
MOTORYZACJA TRANSPORT124 201 431
ODZIEZ OBUWIE12 966 997
PRODUKTY DLA DZIECI24 772 370
PRODUKTY DLA ZWIERZAT10 074 455
PRODUKTY ZDROWOTNE LEKI274 842 288
PRZEMYSL3 593 700
ROLNICTWO OGRODNICTWO4 906 882
ROZRYWKA KULTURA185 594 889
SPRZEDAZ119 417 358
SRODKI OSOBISTEJ PIELEGNACJI CIALA365 568 328
TELEKOMUNIKACJA284 584 985
USLUGI34 518 487
WYPOSAZENIE DOMU I BIURA42 565 607
ZYWNOSC858 001 082
Total2 633 145 412
I-VI.2004
SectorInvestment
BUDOWNICTWO55 784 790
DOMOWE SRODKI CZYSTOSCI141 232 826
FINANSE MARKETING128 758 291
INNE76 238
KAMPANIE WYBORCZE2 326 970
MOTORYZACJA TRANSPORT153 655 303
ODZIEZ OBUWIE12 032 363
PRODUKTY DLA DZIECI28 266 388
PRODUKTY DLA ZWIERZAT10 048 205
PRODUKTY ZDROWOTNE LEKI312 844 478
PRZEMYSL53 650
ROLNICTWO OGRODNICTWO6 852 382
ROZRYWKA KULTURA248 288 871
SPRZEDAZ128 833 809
SRODKI OSOBISTEJ PIELEGNACJI CIALA366 804 018
TELEKOMUNIKACJA301 843 056
USLUGI48 313 448
WYPOSAZENIE DOMU I BIURA54 846 728
ZYWNOSC1 033 693 633
Total3 034 555 443

Wśród największych reklamodawców na pierwszym miejscu znajduje się Unilever 121,7 mln zł, na drugim miejscu jest firma Nestle 98,5 mln, na trzecim miejscu Procter & Gamble - 97,9 mln zł.

I-VI.2005
CORPORATIONInvestment
UNILEVER121692035
NESTLE98532730
PROCTER & GAMBLE97877595
POLSKA TELEFONIA CYFROWA SA66652560
LOREAL65715060
HENKEL/SCHWARZKOPF63404086
PTK CENTERTEL60202255
POLKOMTEL SA58689600
DANONE56824455
US PHARMACIA INC.54776773
I-VI.2004
CORPORATIONInvestment
PROCTER & GAMBLE121967325
UNILEVER118289048
NESTLE108203435
DANONE88859458
PTK CENTERTEL74597270
POLKOMTEL SA70562973
LOREAL66501440
US PHARMACIA INC.65901243
TELEKOMUNIKACJA POLSKA SA63958510
MASPEX WADOWICE55096960

Najwięcej na reklamę przeznaczono sieci Idea.

I-VI.2005
BRANDTotal months
IDEA64 310 020
ERA GSM60 180 265
PLUS GSM49 674 036
TP SA48 394 963
NIVEA43 983 505
NESTLE34 123 560
DANONE32 126 953
KNORR 29 397 118
TELE 226 380 266
GILLETTE25 106 565
WINIARY24 178 728
LOREAL22 090 598
TV MARKET20 710 240
GARNIER19 072 840
ORBIT18 045 057
I-VI.2004
BRANDTotal months
IDEA74 597 270
PLUS GSM70 562 973
TP SA63 958 510
NIVEA44 553 170
WINIARY 34 668 000
TV MARKET30 861 480
ERA GSM30 401 715
DANONE30 275 663
WEDEL 26 720 998
TELE 226 026 428
NESTLE25 866 900
TYMBARK22 620 235
IBUPROM21 872 810
TYSKIE21 207 504
MC DONALD S20 943 700

Wśród stacji telewizyjnych w porównaniu z I półroczem zeszłego roku - sukces odnotowały telewizje komercyjne. Największe wpływy osiągnął Polsat 798,7 mln zł (w zeszłym roku pierwsze miejsce zajęła TVP 1, która zarobiła 863 mln zł). Na drugim miejscu znalazł się TVN z wpływami 645,7 mln zł (w ubiegłym roku TVN zajął również drugie miejsce z wpływami 724,1 mln zł). Trzecie i czwarte miejsce zajęły stacje telewizji publicznej: TVP 1 z wpływami 529,7 mnl zł, TVP 2 - 377,6 mln zł (w ubiegłym roku trzecie miejsce zajęła telewizja Polsat z wpływami 703,4 mln zł, natomiast czwarte TVP 2 - 467,9 mln zł).

2005

 Total months
POLSAT798 684 853
PULS16 397 570
TVN762 999 415
TV4115 015 430
TVN645 731 345
TVP1529 746 270
TVP2377 591 650
TVP328 990 410
Tele557 988 470
Total2 633 145 412

2004

 Total months
POLSAT703 370 714
TVN774 820 265
TV497 707 910
TVN724 155 735
TVP1863 091 100
TVP2467 914 565
TVP359 636 010
Tele543 859 144
Total3 034 555 443

"Obniżka wpływów cennikowych wynika z obniżek cen brutto i obniżek rabatów, co skutkuje podwyższeniem cen netto" - powiedziała w poniedziałek PAP Małgorzata Czaplicka, menedżer TVN do spraw kontaktów z inwestorami.

"W rzeczywistości TVN zanotował w pierwszym półroczu wzrost wpływów z reklam" - dodała.

Dołącz do dyskusji: Polsat i TVN miały największe wpływy z reklam

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl