Polsat i TVN na czele oglądalności w DVB-T. Tylko 6,7 proc. udziału TVP1 w grupie 16-49

Wśród widzów naziemnej telewizji cyfrowej liderem oglądalności w zeszłym miesiącu był Polsat. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mógł Fokus TV, a najwięcej straciła TVP Historia.

mk
mk
Udostępnij artykuł:

W kwietniu 2016 roku pierwsze miejsce wśród widzów oglądających tylko naziemną telewizję cyfrową zajął Polsat - wynika z danych Nielsen Audience Measurement. Średni udział tej stacji w porównaniu do kwietnia 2015 roku zmniejszył się o 3,58 proc. i wyniósł 14,80 proc.

Drugie miejsce należało do TVP1, która zanotował udział na poziomie 13,13 proc., po spadku w skali roku o 11,76 proc.

Na ostatniej pozycji podium uplasowała się TVP2. Jej średni wynik w analizowanym okresie zmniejszył się o 0,26 proc. i wyniósł 11,30 proc. Z kolei czwarta lokata przypadła TVN, którego udział zwiększył się o 1,45 proc. do 10,52 proc.

Pierwszą piątkę zamyka TVP Info. Udział tego kanału zmniejszył się o 2,07 proc. do 5,67 proc.Szóste miejsce zajął kanał TV Puls. Jego wynik poszedł do góry o 8,18 proc. do 5,16 proc. udziału. Trzy oczka niżej znalazła się siostrzana stacja Puls 2 (4,04 proc. udziału; do góry o 9,19 proc.).

Największym wzrostem w zestawieniu, wynoszącym 34,27 proc., pochwalić się mógł Fokus TV, który w rankingu awansował z 19. na 13. miejsce. Jego średni udział w zeszłym miesiącu wyniósł 1,92 proc.

Z kolei najwięcej w kwietniu br. straciła TVP Historia - było to 27,70 proc. do 1,07 proc. udziału. Stacja ta spadła z miejsca 18. na 19.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/tvp1-z-najnizsza-ogladalnoscia-w-historii-rosnie-tvn24-m-jak-milosc-hitem-kwietnia ##

W grupie komercyjnej 16-49 w kwietniu 2016 roku na pozycji lidera oglądalności w DVB-T znalazł się Polsat. Stacja ta ze średnim udziałem na poziomie 16,73 proc. zanotowała - względem analogicznego okresu rok wcześniej - spadek o 6,17 proc.

Drugie miejsce zajął TVN, którego udział zwiększył się o 12,43 proc. do 13,12 proc. Na podium znalazła się jeszcze TVP2. Jej średni wynik w badanym miesiącu wyniósł 8,46 proc., po spadku w skali roku o 13,14 proc.

Na czwartej lokacie sklasyfikowana została TVP1 (tylko 6,71 proc.; w dół o 24,86 proc.).

Czołową piątkę uzupełnia tutaj TV Puls (6,67 proc.; do góry o 2,46 proc.), a dwa oczka niżej znalazła się siostrzana stacja Puls 2, która awansowała z miejsca ósmego (5,16 proc.; do góry o 15,96 proc.).

Również i w tej grupie wiekowej największym wzrostem pochwalić się mógł Fokus TV, którego udział poszedł do góry o 74,13 proc. do 2,49 proc. Z kolei najwięcej straciła TVP Polonia - było to 38,14 proc. do 0,60 proc. udziału.

Nielsen Audience Measurement nie monitoruje oglądalności stacji TV Trwam.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/jak-mierzy-sie-ogladalnosc-telewizji-w-polsce ##

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?