SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Polsat liderem, najwięcej zyskała TV Puls

Polsat to telewizja, która miała największe wpływy z reklam wśródstacji telewizyjnych w marcu br., podobnie zresztą jak rokwcześniej. Na czele kanałów tematycznych znalazł się Polsat Sport,a stacją, która zanotowała największy wzrost, zarabiając dwa i półrazy więcej niż w marcu 2007 roku, była TV Puls. Reklamodawcą numerjest Unilever Polska.

Polsat liderem, najwięcej zyskała TV Puls

Cennikowe wpływy z reklam Polsatu w marcu br. wyniosły 277,8 mlnzł i były o 32,5 proc. wyższe niż w analogicznym miesiącu zeszłegoroku. Pozwoliło to stacji Zygmunta Solorza-Żaka utrzymać pierwsząpozycję w rankingu najlepiej zarabiających z reklamy telewizyjnej -wynika z danych firmy TNS OBOP przygotowanych dla portaluWirtualnemedia.pl (dane powstały na podstawie oficjalnych cenników,nie obejmują rabatów).

Na drugim miejscu w zestawieniu znalazła się telewizja TVN,która zanotowała przychody reklamowe na poziomie 243 mln zł (o 17,9proc. więcej niż w marcu 2007 roku).

Na trzeciej pozycji uplasowała się stacja TVP 1 z kwotą 131,8mln zł, czyli o 3 proc. niższą niż rok wcześniej.

Natomiast TVP 2 - czwarta w rankingu - odnotowała spadek wpływówz reklam z poziomu 95,3 mln zł do 96,8 mln zł.

Pierwszą piątkę kanałów w rankingu zamyka Czwórka, która w marcubr. zarobiła 33,2 mln zł, odnotowując wzrost przychodów o 71,3proc.

Na szóstym miejscu uplasował się Polsat Sport z kwotą 31,9 mlnzł. Kanał ten zyskał w marcu br. 4,5 proc. w porównaniu do marcaub. r. i był liderem wśród stacji tematycznych.

Największy relatywny wzrost przychodów reklamowych odnotowałaznajdująca się na ósmym miejscu w zestawieniu TV Puls, którejwpływy w marcu br. wyniosły 21,8 mln zł, czyli o 249,3 proc. więcejniż przed rokiem.


III 2008ZMIANA
Polsat277 818 157 zł32,5%
TVN242 988 065 zł17,9%
TVP1131 794 574 zł-3,0%
TVP296 828 818 zł1,6%
TV433 230 932 zł71,3%
Polsat Sport31 904 100 zł4,5%
AXN30 042 530 zł152,9%
TVPuls21 793 845 zł249,3%
TVN 2419 360 972 zł37,0%
TVN Siedem13 152 741 zł25,2%
TVP INFO12 811 815 zł69,3%
Discovery11 250 685 zł63,9%
Cartoon Network10 542 050 zł25,3%
4fun TV10 476 466 zł79,2%
MTV Polska10 459 590 zł-10,6%
VIVA Polska9 776 080 zł7,6%
Tele 58 234 009 zł-36,2%
Polsat Zdrowie i Uroda7 906 468 zł7,0%
Hallmark6 561 565 zł101,6%
National Geographic Channel6 493 050 zł50,1%



III 2007
Polsat209 615 481 zł
TVN206 048 797 zł
TVP1135 900 893 zł
TVP295 277 131 zł
Polsat Sport30 523 000 zł
TV419 403 175 zł
TVN 2414 132 881 zł
Tele 512 913 284 zł
AXN11 881 167 zł
MTV Polska11 705 985 zł
TVN Siedem10 502 969 zł
VIVA Polska9 089 530 zł
Cartoon Network8 415 820 zł
Jetix8 303 035 zł
TVP INFO7 567 820 zł
Polsat Zdrowie i Uroda7 390 847 zł
Discovery6 863 620 zł
TVPuls6 239 068 zł
4fun TV5 846 635 zł
Kino Polska4 793 673 zł

Top 20 reklamodawców
Unilever Polska, Procter and Gamble Operations Polska i L'orealPolska to firmy, które przeznaczyły najwięcej na reklamę wtelewizji w marcu br.


III 2008
UNILEVER POLSKA47 312 432 zł
PROCTER AND GAMBLE OPERATIONS POLS35 030 545 zł
L`OREAL POLSKA30 963 967 zł
POLKOMTEL25 247 930 zł
NESTLE POLSKA25 234 234 zł
POLSKA TELEFONIA CYFROWA24 409 036 zł
RECKITT BENCKISER23 759 230 zł
USPHARMACIA21 862 148 zł
PTK CENTERTEL19 823 232 zł
DANONE17 600 445 zł
COCA-COLA POLAND SERVICES16 944 400 zł
MASTER FOODS POLSKA16 491 640 zł
HENKEL14 714 740 zł
NIVEA POLSKA13 725 665 zł
RECKITT BENCKISER HEALTHCARE12 930 801 zł
GLAXOSMITHKLINE12 264 004 zł
TVPROMOTION GROUP11 814 212 zł
AGORA S.A.11 525 978 zł
MOBILE ENTERTAINMENT COMPANY10 156 400 zł
GRUPA LOTOS8 880 291 zł
III 2007
NESTLE POLSKA37 239 207 zł
UNILEVER - BESTFOODS34 543 076 zł
PROCTER AND GAMBLE OPERATIONS POLS22 041 910 zł
POLKOMTEL20 113 695 zł
DANONE17 234 943 zł
USPHARMACIA17 116 021 zł
HENKEL16 911 355 zł
MASTER FOODS POLSKA16 036 407 zł
L`OREAL POLSKA15 658 672 zł
P415 336 559 zł
RECKITT BENCKISER14 568 180 zł
GRUPA ŻYWIEC14 078 795 zł
NIVEA POLSKA13 728 686 zł
FERRERO POLSKA13 319 930 zł
POLSKA TELEFONIA CYFROWA12 280 149 zł
PTK CENTERTEL10 901 749 zł
AGORA S.A.10 173 086 zł
GLAXOSMITHKLINE9 674 185 zł
PEPSICO9 588 408 zł
TVPROMOTION GROUP9 322 148 zł

Reklamodawcy 2008
Reklamodawcy 2007

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Polsat liderem, najwięcej zyskała TV Puls

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl