SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Polsat liderem wpływów reklamowych w grudniu. Orange, US Pharmacia i Nestle z największymi budżetami

W grudniu ub.r. reklamodawcy cennikowo wydali na reklamę w telewizji mniej niż rok wcześniej. Największa część ich wydatków trafiła do Polsatu, który zepchnął z pierwszego miejsca TVN, notujący mocny spadek przychodów.

fot. Shutterstock.com Article

Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach telewizyjnych w grudniu 2014 roku wyniosły łącznie 1,72 mld zł, co oznacza spadek w porównaniu do grudnia 2013 roku o 9,92 proc. - pokazują dane Nielsen Audience Measurement przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl. W zeszłym miesiącu w telewizji nadano łącznie 1,84 mln spotów, podczas gdy rok wcześniej - 1,68 mln.

Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 230,2 mln zł, odnotował w grudniu 2014 roku Polsat, awansujący z pozycji drugiej. Jego przychody były jednak o 6,12 proc. niższe niż rok wcześniej.

Na drugie miejsce z pierwszego spadła stacja TVN. W grudniu ub.r. zanotowała on przychody wynoszące 214,6 mln zł, czyli aż o 49,15 proc. niższe niż w grudniu 2013 roku. Trzecia lokata należała do TVP1 (143,7 mln zł, spadek o 5,21 proc.). Czwarta była TVP2 (129,2 mln zł, w dół o 9,71 proc.).

W zestawieniu top 20 stacji największy wzrost przychodów reklamowych (o 34,81 proc.) odnotował dziecięcy Disney Channel, awansujący z miejsca 9. na 5. Jego wpływy wyniosły 38,5 mln zł.

Największy spadek przychodów (o 35,89 proc.) zanotował natomiast zajmujący 19. pozycję kanał dokumentalny ID, którego wpływy zmalały do 17,8 mln zł.

Stacja

Cennikowe wpływy stacji (w zł)

grudzień 2013

grudzień 2014

Polsat

245 194 511

230 199 445

TVN

422 203 150

214 648 870

TVP1

151 563 548

143 674 581

TVP2

143 137 780

129 243 769

Disney Channel

28 575 386

38 521 472

TVN24

34 520 838

36 054 962

TV PULS

27 531 999

33 860 500

AXN

25 587 025

32 426 701

TVN7

30 713 530

31 404 742

TV4

30 918 405

30 140 603

Discovery

37 364 710

28 356 886

Nickelodeon

20 114 825

21 778 970

National Geographic

18 819 050

20 912 256

Stopklatka

-

20 581 985

TVP ABC

-

20 145 906

TLC

26 449 590

20 095 707

Comedy Central

20 436 077

18 368 846

ID

27 711 500

17 765 541

Polsat2

18 483 558

17 640 520


Najwięcej na reklamę w telewizji w grudniu br. wydał operator telekomunikacyjny Orange Polska. Jego wydatki wyniosły 55,11 mln zł.

Na drugim miejscu znalazła się firma farmaceutyczna US Pharmacia (51,9 mln zł, spadek o 26,14 proc.), a trzeci był koncern spożywczy Nestle (45,1 mln zł, spadek o 1,39 proc.).

Korporacja

Cennikowe wydatki (w zł)

grudzień 2013

grudzień 2014

ORANGE SA

-

55 111 158

US PHARMACIA INC.

70 219 204

51 867 465

NESTLE

45 736 131

45 099 962

PROCTER & GAMBLE

41 285 334

38 621 727

AFLOFARM

49 236 410

34 910 776

POLSAT I POLKOMTEL

3 666 350

34 420 871

P4

34 771 254

31 716 472

LOREAL

40 148 471

29 951 352

MEDIA EXPERT

33 505 665

29 798 750

LIDL POLSKA

23 788 472

25 970 105

FERRERO

34 596 412

22 930 576

TEVA PHARMACEUTICALS

33 942 842

22 618 600

POLPHARMA

20 079 952

21 025 357

VOLKSWAGEN GROUP

14 831 773

19 848 180

PEPSICO

19 833 209

18 716 379

POLKOMTEL SA

55 542 113

18 270 984

UNIA EUROPEJSKA

6 073 204

17 800 712

CANAL+

14 354 682

17 594 146

GLAXO SMITHKLINE

46 862 056

17 088 402

Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Polsat liderem wpływów reklamowych w grudniu. Orange, US Pharmacia i Nestle z największymi budżetami

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Hulk
Polsat na czele - to pewien standard i stały poziom przychodów. Zastanawia mnie tak drastyczny bo prawie 50% spadek wpływów w TVN. Nie wiem czy to błąd drukarski, ale jeśli nie to w TVN źle się dzieje i de facto widać to było w zeszłym roku. Marne programy rozrywkowe, słabe seriale i brak filmów.
8 8
odpowiedź
User
Maciek
Też sobie w jakiś tam sposób porównywałem tvn i polsat. Tzn. w sensie że - co oglądać. i jest coś na rzeczy, bo i hiciory filmowe i zwłaszcza te programy rozrywkowe znacznie ciekawsze na Polsacie. A takiego hiciora serialowego jak Kiepscy to w tvn po prostu ze święcą szukać...
9 8
odpowiedź
User
Wojtas
TVN od kilku lat coraz bardziej zaniża poziom głupawymi serialami i rozrywką, której brak. Polsat mam wrażenie, że ten poziom podnosi tym bardziej, że jeszcze kilka lat temu nie miał wielu seriali i programów rozrywkowych, a dzisiaj w tej branży jest na pierwszym miejscu.
9 8
odpowiedź