Polsat najchętniej oglądaną stacją w DVB-T. Super Polsat z największym wzrostem, WP na ostatnim miejscu

Liderem oglądalności wśród widzów naziemnej telewizji cyfrowej w kwietniu br. był Polsat. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mógł Super Polsat, a najwięcej straciła TVP2.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

W kwietniu 2017 roku wśród widzów oglądających tylko naziemną telewizję cyfrową najpopularniejszym kanałem był Polsat - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnenedia.pl przez jednego z nadawców. Średni udział tej stacji w porównaniu do kwietnia 2016 roku zmniejszył się o 6,55 proc. i wyniósł 13,83 proc.

Druga była TVP1, która zanotowała udział na poziomie 12,13 proc., po spadku o 7,62 proc.

Podium uzupełnia TVP2. Jej średni wynik w analizowanym okresie zmniejszył się o 12,12 proc. i wyniósł 9,93 proc. Jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu.

Tzw. „wielką czwórkę” uzupełnia TVN, którego udział spadł o 6,46 proc. do 9,84 proc.

W czołowej piątce znalazło się jeszcze TVP Info. Udział tego kanału wzrósł o 20,46 proc. do 6,83 proc.

Kolejne miejsce zajęła stacja TV4, która awansowała z siódmej pozycji. Jej udział wzrósł o 11,59 proc. do 5,39 proc.

Siódme miejsce zajął kanał TV Puls, którego średni udział w zeszłym miesiącu wyniósł 4,83 proc. (rok wcześniej było to 5,16 proc.). Z kolei dwa oczka niżej, z udziałem na poziomie 3,91 proc., znalazł się siostrzany Puls 2.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/ogladalnosc-telewizji-w-kwietniu-2017-raport-liderem-polsat ##

Na 16. miejscu uplasował się nowy kanał Super Polsat, który 2 stycznia br. w naziemnej telewizji cyfrowej zastąpił Polsat Sport News. Jego średni udział w kwietniu br. wyniósł 1,81 proc., podczas gdy wynik Polsatu Sport News w styczniu ub.r. to 0,78 proc. Oznacza to największy wzrost w zestawieniu, wynoszący 132,05 proc.

Od 21. do 26. miejsca w zestawieniu zajęły naziemne kanały, które wystartowały w 2016 roku (8TV - 0,78 proc. udziału w kwietniu br., Metro - 0,28 proc., Nowa TV - 0,25 proc., Zoom TV - 0,22 proc. oraz WP - 0,19 proc.).

grafika

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 w kwietniu 2017 roku na pozycji lidera oglądalności w DVB-T też znalazł się Polsat. Stacja ta ze średnim udziałem na poziomie 15,32 proc. zanotowała - względem analogicznego okresu rok wcześniej - spadek o 8,43 proc.

Drugie miejsce zajął TVN, którego udział zwiększył się o 0,15 proc. do 13,14 proc. Na podium znalazła się jeszcze Dwójka (8,29 proc., spadek o 2,01 proc.), a tzw. „wielką czwórkę” uzupełnia Jedynka (6,22 proc.; w dół o 7,30 proc.).

grafika

Nielsen Audience Measurement nie udostępnia danych o oglądalności TV Trwam, bo stacja nie podpisała umowy z instytutem.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Były prezes TVN24 znów pracuje dla TVN. Doradza Kasi Kieli [TYLKO U NAS]

Były prezes TVN24 znów pracuje dla TVN. Doradza Kasi Kieli [TYLKO U NAS]

Paramount dalej walczy o właściciela TVN. Osobista gwarancja właściciela firmy

Paramount dalej walczy o właściciela TVN. Osobista gwarancja właściciela firmy

Likwidacja stacji Paramountu. Polski oddział w końcu zabrał głos [TYLKO U NAS]

Likwidacja stacji Paramountu. Polski oddział w końcu zabrał głos [TYLKO U NAS]

Szefowa social mediów odchodzi z Kanału Zero

Szefowa social mediów odchodzi z Kanału Zero

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń
Materiał reklamowy

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń

Powstała konkurencja dla otoMoto. Stoi za nią m.in. znany youtuber

Powstała konkurencja dla otoMoto. Stoi za nią m.in. znany youtuber