SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Polsat najwięcej z reklam, spadki TVP1 i TVP2. Aflofarm przed Nestlé i Unileverem na czele reklamodawców (TOP 10)

W pierwszym kwartale br. najwięcej na reklamach zarobił Polsat, wpływy TVN wzrosły nieznacznie, zaś przychody TVP1 i TVP2 spadły. Największe budżety reklamowe w telewizji miały firmy Aflofarm Farmacja Polska, Nestlé Polska i Unilever Polska.

fot. Shutterstock.com Article

Telewizja Polsat w pierwszym kwartale br. zarobiła na reklamach 684,4 mln zł - wynika z raportu Nielsen Audience Measurement przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl. Było to 2,4 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2014 roku. Wzrosły też przychody TVN - o 1,2 proc., do 601,3 mln zł.

Największy spadek wpływów z reklam zanotowały TVP1 i TVP2. W przypadku Jedynki zmalały one o 24,4 proc. w skali roku i wyniosły 316,9 mln zł. Przychody reklamowe Dwójki spadły zaś o 26,1 proc., do 256,7 mln zł.

Spośród dziesięciu stacji tv z największymi wpływami reklamowymi spadek zanotowało jeszcze Dicovery. Kanał ten na emisji reklam zarobił w pierwszym kwartale br. 91,4 mln zł, o 7,4 proc. mniej niż rok wcześniej.

Największy wzrost zanotował natomiast TV4. Reklamodawcy wydali w tej stacji 123,6 mln zł, o 44 proc. więcej w stosunku do analogicznego okresu ub.r. Przychody reklamowe TV Puls były większe o 27,3 proc. (wyniosły 97,1 mln zł). AXN zwiększył je o 13,8 proc. (do 102,2 mln zł), TVN24 - o 9 proc. (do 109,7 mln zł), a TVN7 - o 8 proc. (do 95,7 mln zł).

Cennikowe wpływy reklamowe stacji telewizyjnych

(bez autopromocji, dane Nielsen Audience Measurement)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-III 2014

I-III 2015

zmiana proc.

Polsat

668 089 840 zł

684 390 345 zł

2,4

TVN

594 329 220 zł

601 252 630 zł

1,2

TVP1

418 898 697 zł

316 873 208 zł

-24,4

TVP2

347 512 410 zł

256 688 400 zł

-26,1

TV4

85 814 230 zł

123 567 390 zł

44

TVN24

100 664 983 zł

109 741 609 zł

9

AXN

89 860 430 zł

102 245 474 zł

13,8

TV Puls

76 299 511 zł

97 149 460 zł

27,3

TVN7

88 602 537 zł

95 703 909 zł

8

Discovery

98 680 423 zł

91 408 731 zł

-7,4


Największym telewizyjnym reklamodawcą jest niezmiennie Aflofarm Farmacja Polska. Spółka ta wydała na wsparcie swoich produktów w tym zakresie 406,7 mln zł, o 47 proc. więcej niż rok wcześniej.

Wiceliderem wśród telewizyjnych reklamodawców w pierwszym kwartale br. był Nestle Polska z wydatkami w wysokości 140,5 mln zł (wzrost o 11,6 proc. w skali roku). Trzecie miejsce zajął Unilever Polska, który w telewizji zostawił 106,5 mln zł (38 proc. więcej).

Wydatki reklamowe w telewizji w skali roku zmniejszyli: USP Zdrowie - o 33,3 proc. (do 86,1 mln zł), Orange Polska - o 20,3 proc. (do 91,8 mln zł), Procter & Gamble DS Polska - o 18,9 proc. (do 81 mln zł) i Ferrero Polska - o 3,9 proc. (do 74,3 mln zł).

Nakłady w tym zakresie zwiększyli natomiast: Polpharma - o 9,5 proc. (do 73,4 mln zł), Reckitt Benckiser Polska - o 7,1 proc. (do 66,4 mln zł) i P4 - o 1,4 proc. (do 75,2 mln zł).

Najwięksi reklamodawcy telewizyjni

(dane cennikowe Nielsen Audience Measurement)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-III 2014

I-III 2015

zmiana proc.

AFLOFARM

276 691 989 zł

406 733 071 zł

47

NESTLE POLSKA

125 943 995 zł

140 512 754 zł

11,6

UNILEVER POLSKA

77 170 810 zł

106 464 995 zł

38

ORANGE POLSKA

115 122 935 zł

91 773 540 zł

-20,3

USP ZDROWIE

128 935 550 zł

86 054 710 zł

-33,3

PROCTER&GAMBLE

99 872 339 zł

81 041 908 zł

-18,9

P4

74 122 028 zł

75 162 753 zł

1,4

FERRERO POLSKA

77 383 886 zł

74 345 609 zł

-3,9

POLPHARMA

67 056 869 zł

73 435 875 zł

9,5

RECKITT BENCKISER POLSKA

62 025 914 zł

66 403 517 zł

7.1

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Polsat najwięcej z reklam, spadki TVP1 i TVP2. Aflofarm przed Nestlé i Unileverem na czele reklamodawców (TOP 10)

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
winston
Aflofarm nie wydaje nawet 10% tego na reklamę, co za bzdury!!!
9 12
odpowiedź