SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Polsat najwięcej zarabia z reklam, Aflofarm na czele wydatków

Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w lutym 2015 roku były wyższe, niż rok wcześniej. Liderem przychodów z reklam był Polsat, a najwięcej na spoty telewizyjne wydał Aflofarm.

fot. Shutterstock.com Article

W lutym 2015 roku  polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 1,84 mln spotów reklamowych, o 13,71 proc. więcej, niż w lutym ub.r. Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły zaś łącznie 1,37 mld zł, co oznacza wzrost o 4,73 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement.

Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 214,35 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 4,12 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Drugą lokatę zajął TVN, którego wpływy poszły do góry o 2,55 proc. do 175,17 mln zł. Kolejne miejsce zajęły: TVP1 (83,02 mln zł; spadek o 32,32 proc.) i TVP2 (72,22 mln zł; w dół o 31,33 proc.). Należy jednak pokreślić, że w lutym 2014 roku TVP1 i TVP2 pokazywały relacje z igrzysk olimpijskich, co dało tym stacjom wyższe wpływy, niż zazwyczaj.

Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazł się kanał TV4 z wpływami na poziomie 38,64 mln zł i wzrostem o 51,09 proc. W lutym ub.r. stacja ta zajmowała miejsce dziesiąte.

Większość mniejszych stacji znajdujących się w top 20 zanotowało wzrosty przychodów z reklam, a najwięcej zyskał kanał TV6 - było to 69,52 proc. do 16,42 mln zł.

Stacja

Wpływy stacji (w zł)

luty 2014

luty 2015

Polsat

205 866 115

214 351 040

TVN

170 817 255

175 166 835

TVP1

122 662 258

83 015 665

TVP2

105 169 080

72 216 130

TV4

25 577 433

38 643 970

TVN24

30 005 437

33 534 309

AXN

25 789 620

32 987 726

Discovery

31 561 433

29 213 861

TVN7

29 728 991

28 109 379

TV PULS

25 647 799

27 022 811

Stopklatka

-

25 248 820

National Geographic

15 760 725

22 268 036

Polsat2

17 963 700

21 798 488

TLC

24 441 506

21 676 574

Comedy Central

19 046 332

19 681 013

Investigation Discovery

17 337 915

19 492 103

Disney Channel

17 654 217

18 249 875

Polo TV

12 853 130

16 894 300

Eska TV

10 595 530

16 695 800

TV6

9 687 740

16 422 740

W lutym 2015 roku najwięcej na reklamę w telewizji - 156,47 mln zł - wydała firma farmaceutyczna Aflofarm. Jej wydatki wzrosły rok do roku o 44,96 proc. Kolejne miejsca zajęły: Nestle (51,75 mln zł; do góry o 18,37 proc.) i Unilever (31,05 mln zł; + 40,36 proc.).

Korporacja

Wydatki (w zł)

luty 2014

luty 2015

AFLOFARM

107 942 688

156 470 140

NESTLE

43 717 728

51 750 345

UNILEVER

22 121 942

31 051 217

US PHARMACIA INC.

35 868 050

29 222 350

PROCTER & GAMBLE

33 845 337

26 183 196

POLPHARMA

20 408 183

25 340 956

RECKITT BENCKISER

18 040 233

22 535 658

POLKOMTEL SA

15 495 530

22 330 036

ORANGE SA

33 484 902

21 897 011

FERRERO

18 011 699

21 603 887

P4

31 104 671

21 123 596

HENKEL/SCHWARZKOPF

19 348 603

19 017 690

PEPSICO

12 669 229

18 711 961

LIDL POLSKA SKLEPY SPOZYWCZE SP Z OO SP KOMANDYTOWA

18 323 203

16 644 090

TEVA PHARMACEUTICALS

16 627 210

16 626 560

GLAXO SMITHKLINE

17 182 688

16 566 138

POLSKA TELEFONIA CYFROWA

6 349 950

16 472 536

NOVARTIS

20 649 105

16 435 148

LOREAL

19 927 858

14 829 634

MONDELEZ INTERNATIONAL

12 977 369

13 376 460

Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Polsat najwięcej zarabia z reklam, Aflofarm na czele wydatków

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Oleg
Jakie srednio sa rabaty dla reklam w tv?
Ktos sie orientuje?
8 8
odpowiedź
User
Analityk
Nie sprzedaje sie reklam po cenniku. Nie w Polsce.
10 8
odpowiedź
User
50-60 proc.
takie rabaty
9 9
odpowiedź