Media Cyfrowego Polsatu mniej zyskowne, Telewizja Polsat nie daje się spadkowi w reklamie tv

W zeszłym kwartale segment mediów grupy Cyfrowy Polsat przy wzroście wpływów o 11 proc. zanotował spory spadek zyskowności. Natomiast Telewizja Polsat wbrew malejącemu rynkowi reklamy i sponsoringu w telewizji zwiększyła przychody w tym zakresie o 2,9 proc.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Media Cyfrowego Polsatu mniej zyskowne, Telewizja Polsat nie daje się spadkowi w reklamie tv
Stanisław Janowski, prezes Telewizji Polsat

Pion mediów grupy Cyfrowy Polsat w trzecim kwartale br. osiągnął 554 mln zł przychodów, 11 proc. więcej niż przed rokiem. Firma w prezentacji wyliczyła, że przyczyniły się do tego rosnące wpływy z reklam, od operatorów kablowych i satelitarnych oraz ze sprzedaży licencji, sublicencji i praw majątkowych.

Segment mediowy holdingu tworzą przede wszystkim Telewizja Polsat, platforma cyfrowa Polsat Box, platformy internetowe Polsat Go i Polsat Box Go oraz przejęta w połowie 2020 roku Grupa Interia.

Telewizja Polsat zarabia więcej z reklam

Do Telewizji Polsat należy ponad 40 stacji (m.in. pod markami Polsat i Eleven Sports) oraz broker reklamowy Polsat Media obsługujący też innych nadawców.

Stacje objęte pomiarem oglądalności (bez kanałów o charakterze partnerskim: Polsat Viasat Explore, Polsat Viasat Nature, Polsat Viasat History, JimJam, CI Polsat, Polsat Comedy Central Extra) w zeszłym kwartale miały łącznie 22,5 proc. udziału w rynku oglądalności w grupie wiekowej 16-59 lat, wobec 25 proc. rok wcześniej. Udział głównego Polsatu wyniósł 7,5 proc., TVN miał 8 proc.

- Wyniki oglądalności kanałów Grupy TV Polsat zgodne ze strategią pomimo niekorzystnego wpływu refarmingu do standardu DVB-T2 - skomentowano w prezentacji grupy Cyfrowy Polsat.

grafika

Przychody grupy Telewizji Polsat z reklam i sponsoringu wyniosły w zeszłym kwartale 275 mln zł, co wobec 276 mln zł rok wcześniej oznacza wzrost o 2,9 proc. Firma, w oparciu o dane Publicis Groupe, podała, że cały polski rynek reklamy i sponsoringu telewizyjnego zmalał o 1,2 proc. do 936 mln zł.

Natomiast w pierwszych trzech kwartałach br. przychody reklamowe i sponsoringowe nadawcy zwiększyły się o 1 proc. do 878 mln zł przy spadku wartości całego rynku o 1,5 proc. do 3,05 mld zł.

grafika

Inwestycje pogorszyły zyskowność

Zysk EBITDA całego segmentu mediowego grupy Cyfrowy Polsat zmalał z minionym kwartale o 35 proc. do 77 mln zł, a marża EBITDA - o 9,7 pkt proc. do 13,9 proc.

Firma tłumaczy to inwestycjami w treści. - Traktując obszar produkcji kontentu jako naszą przewagę konkurencyjną, nieprzerwanie inwestujemy w atrakcyjność naszej oferty programowej, w tym najlepszy sport, nowe seriale oraz atrakcyjną ramówkę - wyliczono w prezentacji.

Cała grupa Cyfrowy Polsat, do której oprócz spółek mediowym należą m.in. Polkomtel i Netia, w zeszłym kwartale przy wzroście przychodów o 3 proc. do 3,27 mld zł zanotowała 839,6 mln zł skorygowanego zysku EBITDA. Średni przychód miesięczny od abonenta zwiększył się o 3,9 proc. do 71,3 zł, a od klienta usług prepaidowych - o 9,1 proc. do 17,9 zł.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Zygmunt Solorz i stare kolędy. Rzecznik  Polsatu dementuje

Zygmunt Solorz i stare kolędy. Rzecznik Polsatu dementuje

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"