SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Media Cyfrowego Polsatu mniej zyskowne, Telewizja Polsat nie daje się spadkowi w reklamie tv

W zeszłym kwartale segment mediów grupy Cyfrowy Polsat przy wzroście wpływów o 11 proc. zanotował spory spadek zyskowności. Natomiast Telewizja Polsat wbrew malejącemu rynkowi reklamy i sponsoringu w telewizji zwiększyła przychody w tym zakresie o 2,9 proc.

Stanisław Janowski, prezes Telewizji PolsatStanisław Janowski, prezes Telewizji Polsat

Pion mediów grupy Cyfrowy Polsat w trzecim kwartale br. osiągnął 554 mln zł przychodów, 11 proc. więcej niż przed rokiem. Firma w prezentacji wyliczyła, że przyczyniły się do tego rosnące wpływy z reklam, od operatorów kablowych i satelitarnych oraz ze sprzedaży licencji, sublicencji i praw majątkowych.

Segment mediowy holdingu tworzą przede wszystkim Telewizja Polsat, platforma cyfrowa Polsat Box, platformy internetowe Polsat Go i Polsat Box Go oraz przejęta w połowie 2020 roku Grupa Interia.

Telewizja Polsat zarabia więcej z reklam

Do Telewizji Polsat należy ponad 40 stacji (m.in. pod markami Polsat i Eleven Sports) oraz broker reklamowy Polsat Media obsługujący też innych nadawców.

Stacje objęte pomiarem oglądalności (bez kanałów o charakterze partnerskim: Polsat Viasat Explore, Polsat Viasat Nature, Polsat Viasat History, JimJam, CI Polsat, Polsat Comedy Central Extra) w zeszłym kwartale miały łącznie 22,5 proc. udziału w rynku oglądalności w grupie wiekowej 16-59 lat, wobec 25 proc. rok wcześniej. Udział głównego Polsatu wyniósł 7,5 proc., TVN miał 8 proc.

- Wyniki oglądalności kanałów Grupy TV Polsat zgodne ze strategią pomimo niekorzystnego wpływu refarmingu do standardu DVB-T2 - skomentowano w prezentacji grupy Cyfrowy Polsat.

Przychody grupy Telewizji Polsat z reklam i sponsoringu wyniosły w zeszłym kwartale 275 mln zł, co wobec 276 mln zł rok wcześniej oznacza wzrost o 2,9 proc. Firma, w oparciu o dane Publicis Groupe, podała, że cały polski rynek reklamy i sponsoringu telewizyjnego zmalał o 1,2 proc. do 936 mln zł.

Natomiast w pierwszych trzech kwartałach br. przychody reklamowe i sponsoringowe nadawcy zwiększyły się o 1 proc. do 878 mln zł przy spadku wartości całego rynku o 1,5 proc. do 3,05 mld zł.

Inwestycje pogorszyły zyskowność

Zysk EBITDA całego segmentu mediowego grupy Cyfrowy Polsat zmalał z minionym kwartale o 35 proc. do 77 mln zł, a marża EBITDA - o 9,7 pkt proc. do 13,9 proc.

Firma tłumaczy to inwestycjami w treści. - Traktując obszar produkcji kontentu jako naszą przewagę konkurencyjną, nieprzerwanie inwestujemy w atrakcyjność naszej oferty programowej, w tym najlepszy sport, nowe seriale oraz atrakcyjną ramówkę - wyliczono w prezentacji.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Cała grupa Cyfrowy Polsat, do której oprócz spółek mediowym należą m.in. Polkomtel i Netia, w zeszłym kwartale przy wzroście przychodów o 3 proc. do 3,27 mld zł zanotowała 839,6 mln zł skorygowanego zysku EBITDA. Średni przychód miesięczny od abonenta zwiększył się o 3,9 proc. do 71,3 zł, a od klienta usług prepaidowych - o 9,1 proc. do 17,9 zł.

Dołącz do dyskusji: Media Cyfrowego Polsatu mniej zyskowne, Telewizja Polsat nie daje się spadkowi w reklamie tv

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl