SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Polsat wyprzedził TVN, duży wzrost Polsatu Sportu

Największe wpływy z reklam wśród stacji telewizyjnych w lutym br.miał Polsat, któremu udało się wyprzedzić TVN. Na czele kanałówtematycznych znalazł się Polsat Sport, który jednocześnie zanotowałnajwiększy wzrost w rankingu zarabiając dwa razy więcej niż roktemu. Reklamodawcą numer jest Unilever Polska.

Cennikowe wpływy z reklam Polsatu w styczniu br. wyniosły 163,8mln zł i były o 43,7 proc. wyższe niż w analogicznym miesiącuzeszłego roku. Pozwoliło to stacji Zygmunta Solorza-Żaka awansowaćna pierwszą pozycję w rankingu najlepiej zarabiających z reklamytelewizyjnej - wynika z danych firmy TNS OBOP przygotowanych dlaportalu Wirtualnemedia.pl (dane powstały na podstawie oficjalnychcenników, nie obejmują rabatów).

Na drugim miejscu znalazła się telewizja TVN, która zanotowałaprzychody reklamowe na poziomie 139,8 mln zł (4,6 proc. więcejlutym 2007 roku).

Na trzeciej pozycji uplasowała się stacja TVP 1 z kwotą 102,1mln zł, o 4,1 proc. wyższą niż rok wcześniej.

Natomiast TVP 2 - czwarta w rankingu - odnotowała spadek wpływówz reklam z poziomu 69,2 mln zł do 63,9 mln zł.

Pierwszą piątkę kanałów zamyka Polsat Sport, który w lutym br.zarobił 27,2 mln zł i był liderem wśród stacji tematycznych,odnotowując jednocześnie największy relatywny wzrost przychodów - o96,9 proc.

Na szóstym miejscu uplasowała się TV Puls z kwotą 20,5 mln zł.Rok temu stacja ta nie była monitorowana przez TNS OBOP.


II 2008ZMIANA
Polsat163 875 366 zł43,7%
TVN139 768 667 zł4,6%
TVP1102 102 035 zł4,1%
TVP263 928 043 zł-7,6%
Polsat Sport27 232 800 zł96,9%
TVPuls20 452 787 złX*
TVN 2414 216 847 zł19,5%
AXN12 448 140 zł-18,7%
TV411 951 582 zł-39,1%
MTV Polska11 668 250 zł65,5%
VIVA Polska10 853 945 zł56,2%
TVN Siedem9 441 273 zł-0,4%
4fun TV8 422 047 złX*
Discovery7 864 100 zł18,3%
TVP INFO7 436 189 zł50,6%
Polsat Zdrowie i Uroda7 299 398 zł9,9%
Cartoon Network6 621 350 zł52,9%
Jetix6 252 455 zł-21,8%
Tele 56 044 505 zł-47,5%
VH1 Polska5 710 365 złX*

II 2007
TVN133 580 588 zł
Polsat114 068 655 zł
TVP198 108 285 zł
TVP269 180 470 zł
TV419 612 497 zł
AXN15 320 320 zł
Polsat Sport13 831 800 zł
TVN 2411 900 995 zł
Tele 511 512 763 zł
TVN Siedem9 479 284 zł
Jetix7 994 576 zł
MTV Polska7 049 420 zł
VIVA Polska6 948 610 zł
Discovery6 647 890 zł
Polsat Zdrowie i Uroda6 644 634 zł
Kino Polska5 498 758 zł
TVP INFO4 938 515 zł
National Geographic Channel4 428 919 zł
Hallmark4 372 340 zł
Cartoon Network4 331 290 zł

Powyższy ranking uwzględnia stacje wprowadzone przez TNSOBOP do monitoringu reklamowego w marcu 2007 (AXN, TV Puls, Vh1,4fun.TV, Kino Polska, MiniMini, Zone Europe)

X* - rok wcześniej stacja znajdowała się poza TOP20 lub niebyła uwzględniona w monitoringu

Top 20 reklamodawców
Unilever Polska, Nestele Polska i Procter and Gamble OperationsPolska to firmy, które przeznaczyły najwięcej na reklamę wtelewizji w styczniu br.


II 2008
UNILEVER POLSKA29 564 658 zł
NESTLE POLSKA24 759 469 zł
PROCTER AND GAMBLE OPERATIONS POLS20 067 715 zł
POLSKA TELEFONIA CYFROWA19 194 291 zł
POLKOMTEL17 262 540 zł
FERRERO POLSKA16 244 340 zł
L`OREAL POLSKA13 371 461 zł
RECKITT BENCKISER13 270 965 zł
PTK CENTERTEL12 326 795 zł
GLAXOSMITHKLINE10 599 695 zł
DANONE10 551 325 zł
COLGATE - PALMOLIVE9 975 540 zł
FIAT AUTO POLAND9 011 260 zł
USPHARMACIA8 965 734 zł
RECKITT BENCKISER HEALTHCARE8 735 962 zł
TVPROMOTION GROUP8 239 836 zł
NIVEA POLSKA7 842 630 zł
MASTER FOODS POLSKA7 402 027 zł
AXEL SPRINGER POLSKA6 289 266 zł
DR. OETKER6 068 610 zł


II 2007
UNILEVER - BESTFOODS32 193 152 zł
NESTLE POLSKA24 729 216 zł
POLSKA TELEFONIA CYFROWA17 910 861 zł
PROCTER AND GAMBLE OPERATIONS POLS17 104 966 zł
PTK CENTERTEL15 831 585 zł
GLAXOSMITHKLINE15 093 597 zł
NIVEA POLSKA13 521 475 zł
L`OREAL POLSKA12 913 182 zł
USPHARMACIA12 325 826 zł
DANONE12 134 981 zł
TVPROMOTION GROUP10 714 877 zł
MASTER FOODS POLSKA10 395 202 zł
FERRERO POLSKA9 829 116 zł
HENKEL9 721 107 zł
POLKOMTEL9 524 691 zł
RECKITT BENCKISER9 430 830 zł
AGORA S.A.9 300 978 zł
COLGATE - PALMOLIVE9 035 721 zł
FRITO LAY POLSKA6 351 642 zł
DR. OETKER6 300 442 zł

Część wzrostów wydatków zaprezentowanych w powyższych tabelkachmoże być konsekwencją pojawienia się w monitoringu reklamowym TNSOBOP nowych stacji tematycznych.

Dołącz do dyskusji: Polsat wyprzedził TVN, duży wzrost Polsatu Sportu

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl