SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Polsat z największymi wpływami z reklam, duży spadek TVN. Liderem Aflofarm

W październiku br. cennikowe wpływy reklamowe telewizji były wyższe niż rok wcześniej. Liderem przychodów z reklam był Polsat, zaś TVN zanotował spory spadek. Najwięcej na spoty telewizyjne wydał Aflofarm.

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

W zeszłym miesiącu 2014 roku polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie ponad 2,05 mln spotów reklamowych, o 13,5 proc. więcej niż w październiku ub.r. Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły zaś łącznie ponad 2,41 mld zł, co oznacza wzrost o 4,2 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement.

Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 370,2 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat, awansujący z miejsca drugiego. Jego przychody były o 2,05 proc. wyższe niż rok wcześniej.

Z pierwszej na drugą lokatę spadł TVN, którego wpływy zmalały aż o 34,6 proc. do 298,3 mln zł. Kolejne miejsce zajęły: TVP1 (206,2 mln zł, spadek o 13,6 proc.) i TVP2 (187,2 mln zł, spadek o 2,78 proc.).

Tuż za kanałami tzw. ‘”wielkiej czwórki” znalazł się TVN24 z wpływami na poziomie 54,9 mln zł i wzrostem o 17,8 proc.

Większość mniejszych stacji znajdujących się w top 20 zanotowało wzrosty przychodów z reklam. Największymi pochwalić się mogły kanały National Geographic Channel (wzrost o 55,97 proc. do 32,7 mln zł) i AXN (wzrost o 48,22 proc. do 48,92 mln zł).

Stacja

Październik 2013

październik 2014

Polsat

362 832 560

370 284 375

TVN

455 901 760

298 287 140

TVP1

238 786 841

206 235 054

TVP2

192 597 176

187 235 526

TVN24

46 619 681

54 921 823

Disney Channel

38 472 482

52 140 259

AXN

33 003 695

48 918 048

TVN7

38 278 091

43 795 551

Discovery

36 491 020

42 784 646

TV4

36 205 233

42 504 550

TV PULS

31 259 440

37 098 826

National Geographic

20 936 430

32 655 824

Polsat2

25 564 385

31 543 545

TLC

26 363 370

30 565 932

Comedy Central

30 928 550

30 144 468

Stopklatka

 

28 866 405

Investigation Discovery

26 872 350

27 859 577

TVP Seriale

15 957 695

23 967 787

Disney XD

23 505 201

23 622 542


W październiku 2014 roku najwięcej na reklamę w telewizji - 104,3 mln zł - wydała firma farmaceutyczna Aflofarm. Jej wydatki wzrosły rok do roku o 35,77 proc. Kolejne miejsca zajęły: US Pharmacia (57,8 mln zł) i Orange (56,3 mln zł).

Korporacja

Październik 2013

Październik 2014

AFLOFARM

76 842 185

104 334 328

US PHARMACIA INC.

41 791 768

57 775 291

ORANGE SA

-

56 304 053

FERRERO

63 627 113

56 044 628

NESTLE

31 577 776

53 522 854

PROCTER & GAMBLE

60 619 445

48 777 651

GRUPA ALLEGRO SP Z OO

8 567 481

34 598 370

P4

36 382 846

34 588 465

POLPHARMA

21 810 391

33 541 123

UNILEVER

34 840 701

32 815 962

POLKOMTEL SA

51 383 042

32 544 221

RECKITT BENCKISER

35 837 854

29 266 060

GLAXO SMITHKLINE

20 802 750

28 971 221

ZABKA POLSKA SA

17 637 029

28 427 013

POLSKA TELEFONIA CYFROWA

26 022 143

27 580 106

JERONIMO MARTINS

23 342 435

27 093 659

TEVA PHARMACEUTICALS

25 594 500

26 575 040

DANONE

32 058 682

24 838 195

POLSAT I POLKOMTEL SA

-

24 036 590

Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów.

Dołącz do dyskusji: Polsat z największymi wpływami z reklam, duży spadek TVN. Liderem Aflofarm

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ewita
polsat to największy s.f ,a z tymi reklamami w ogóle nie do przetrawienia - do tego złodziejarnia i oszuści! i niczego nie mozna tam wyjaśnić-wziełam u nich internet,w ciagu 20 min . noca,gdy spałam znikneło mi 10 GB i juz rok,jak próbuje to wyjasnic-od nich jedna odpowiedź-jest zaległośc w opłacie za internet-aże nie ma internetu,maja to gdzieś!!!!!
odpowiedź
User
bobiczek
Jaki duży spadek TVN? Ja wiem, że "redaktorzy" tego portalu to głupki, nie mające cienia wiedzy o ekonomi, rynku reklamy, polityce sprzedażowej danej firmy itp. Ale chłopaki, tak na chłopski rozum - skoro grupa TVN ZARABIA w przeciwieństwie do poprzedniego roku i osiąga ZYSKI to jakim cudem ma być stratna. Zapoznaliście się z nową polityką sprzedaży czasu reklamowego i sponsoringu przez TVN? Wiedzie, że zrezygnowali z dawania GIGANTYCZNYCH rabatów? Potem czyta, te wasze wypociny jakiś matoł (narodowiec, katolik, albo turbo konserwatysta) i myśli, jak tam u nich cienko przędą.
odpowiedź
User
do bobiczek
idź lepiej czytaj swój ulubiony portal pudelek lub niedorozwójpsychiczny


to Twój poziom
odpowiedź